• 1
  • 2
2013-06-19, 22:35
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Jag har under ett - två år haft självmords tankar. Nu är det slut med bara tankar, nu det hända! Mina syskon har försökt enbart 2 av dessa men min syster har försökt flertals gånger, över 20 gånger.. Men det var nog mest på rop på hjälp, jag har kikat in på olika sätt att ta själmord på. Jag kan ta en bil och gasa ihjäl mig, jag kan ta tabletter ( Mi nmor har ett hjärta som slår för fort.) Men jag vill verkligen inte ta dessa tabletter egentligen eftersom att dom är både dyra och min mor har det inte bra ställt. Jag kan fixa sprit imorgon för att sänka smärtan, Har inte planerat att göra det direkt nu utan det ska bli bra och inte bli klantigt. Anledningen vill jag inte prata mera om, men det är saker som dragits upp igen och jag har ingen utbildning eller nått så mitt liv är redan på botten!
2013-06-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvoforlife1337
Jag har under ett - två år haft självmords tankar. Nu är det slut med bara tankar, nu det hända! Mina syskon har försökt enbart 2 av dessa men min syster har försökt flertals gånger, över 20 gånger.. Men det var nog mest på rop på hjälp, jag har kikat in på olika sätt att ta själmord på. Jag kan ta en bil och gasa ihjäl mig, jag kan ta tabletter ( Mi nmor har ett hjärta som slår för fort.) Men jag vill verkligen inte ta dessa tabletter egentligen eftersom att dom är både dyra och min mor har det inte bra ställt. Jag kan fixa sprit imorgon för att sänka smärtan, Har inte planerat att göra det direkt nu utan det ska bli bra och inte bli klantigt. Anledningen vill jag inte prata mera om, men det är saker som dragits upp igen och jag har ingen utbildning eller nått så mitt liv är redan på botten!
Snälla berätta lite mer. Kanske finns nån på fb som kan hjälpa dig.,ge det ett försök snälla.
2013-06-19, 22:38
Medlem
Prata med psykolog. Finns alltid en ljus punkt längre fram, oavsett hur mörkt det känns just nu.

För övrigt så finns det inget diskussionsunderlag, mer än att jaga sympatier.
2013-06-19, 22:39
Bannlyst
Drick vin o ät vindruvor..
2013-06-19, 22:41
Medlem
Popc0rns avatar
Är en tjej orsaken till att du går i dessa tankar?
2013-06-19, 22:43
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizze
Prata med psykolog. Finns alltid en ljus punkt längre fram, oavsett hur mörkt det känns just nu.

Det glömde jag helt bort bland tårarna!

Jo, frågan är ju då alltså.. Vilket sätt är snabbast och mest smärtfria sättet att dö på? Ska jag åka iväg med bilen säg .. 1 km och sedan gasa ihjäl mig med en vodka i handen? Hört att det kan stickas till och jag vill verkligen att jag ska kunna ångra mig!
2013-06-19, 22:44
Bannlyst
Gör något annat istället. Knarka är mer konstruktivt än att ta livet av sig. Kör hårt i några månader, testa allt som finns, Heroin IV osv.
2013-06-19, 22:45
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:

Jo, frågan är ju då alltså.. Vilket sätt är snabbast och mest smärtfria sättet att dö på? Ska jag åka iväg med bilen säg .. 1 km och sedan gasa ihjäl mig med en vodka i handen? Hört att det kan stickas till och jag vill verkligen att jag ska kunna ångra mig!

Om du känner att du vill kunna ångra dig tror jag att du helt enkelt ska ta tag i situationen. För gett upp låter det inte som du gjort.
2013-06-19, 22:47
Medlem
Hannibal.Ls avatar
Citat:

Vill du det är du inte självmordsbenägen på riktigt, men det är bra! Det innebär att du kan få hjälp och vård för att må bra igen. Gå till närmaste vårdcentral och berätta om hur du mår, de kommer hjälpa dig.
Allt går att ordna, så snälla sök vård.
2013-06-19, 22:48
Medlem
Citat:

Tyvärr, men man blir så leds på alla trådstarter av detta slaget.

Det enda vi medlemmar kan göra är att säga "gör det inte", "sök hjälp" osv. osv.

För övrigt så finns det rätt bra med information om du söker på t.ex www.google.se
2013-06-19, 22:51
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jebbzy
Snälla berätta lite mer. Kanske finns nån på fb som kan hjälpa dig.,ge det ett försök snälla.

Vill inte prata med nån. Vill bort.

Citat:
Ursprungligen postat av gizze

Läs ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av Popc0rn
Är en tjej orsaken till att du går i dessa tankar?

Delvis.

Citat:
Ursprungligen postat av Hannibal.L
Vill du det är du inte självmordsbenägen på riktigt, men det är bra! Det innebär att du kan få hjälp och vård för att må bra igen. Gå till närmaste vårdcentral och berätta om hur du mår, de kommer hjälpa dig.
Allt går att ordna, så snälla sök vård.

Skriver verkligen som en kratta nu märker jag.. Jag vill INTE kunna ångra mig.

Att prata med någon eller bli inlagd kommer inte hjälpa. Vet det sedan min syster och min äldre bror. Det är lönlöst.
2013-06-19, 22:51
Medlem
[quote=gizze|

För övrigt så finns det inget diskussionsunderlag, mer än att jaga sympatier.[/QUOTE]
Är du på riktigt? Människan sitter och vill dö och du påpekar bristen på diskussionsunderlag??
Ska man skratta eller gråta?

OnT ; Du, det kan alltid bli bättre!! Men det får du aldrig reda på om du ger upp. Just när allt är som mörkast o man känner det som man stirrat ner i avgrunden hela livet.... Just då vänder det.

Du känns rätt ung, du har ett helt långt liv framför dig där du kan välja att göra saker annorlunda. From nu.
Försök minnas vad för slags saker som gjorde dig glad förut o gör dem igen. Tänk på saker du gjort som gjort dig stolt. Minns tillbaka till när du mått dåligt förut men ändå tagit dig igenom det. Den styrkan finns där inuti fortfarande.
Vill du prata så skicka pm.
Kram
Senast redigerad av vaknasverige. 2013-06-19 kl. 22:56.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in