Citat:
Ursprungligen postat av
Vedklyven
Men Herre Gud! I alla inslag som jag sett i Tv där Nujen medverkat, "Stå upp", Skavlan, osv, så har han öst galla över Sverige (även Norge) som ett rasistland och världens största vapenexportör per capita.
Samtidigt är hans vurmande för ett fritt Kurdistan starkt nationalistiskt. Vem tror att ett Kurdistan skulle bli ett Multikultiland?
Sverige är ett litet land som försöker va neutralt, inklämt mellan Öst o Väst. Bittra erfarenheter från andra världskriget bland annat, har gjort att Sverige ansträngt sig för att producera egna vapen. Exportrestriktionerna är nog de hårdaste som ett vapentillverkande land har.
Att Kurder i Sverige inte känner nån sympati för vårt land har jag förstått men de kunde väl åtminstone försöka va lite självkritiska när de spyr galla i Media.
Jag känner inte igen det där men så gillar jag inte stå upp-komik över huvud taget så jag har inte sett mycket av gubben i detta sammanhang.
På
hans egen sida låter det som att han visst har sympatier för Sverige: "Just i detta där och då var Timbuktus tal än mer symboliskt för det Sverige som är nu, ett fint tal som berörde mig och många andra djupt, inte bara för att vi kände hans ärliga känsla och djupa kärlek för vårt Sverige, utan för att det stockade i halsen på honom och han hade svårt att hålla tillbaka gråten, likt en hel del av oss."
Egentligen skiter jag i vad han tycker, han har väl rätt att kritisera svensk, amerikansk, rysk, kinesisk eller vilken vapenexport han vill lika väl som jag som är supersvensk eller varför inte?
För övrigt är jag positiv till det mesta av svensk vapenexport och för mig kunde det även få ske till krigförande länder, men inte till krigförande galna diktaturer.