• 1
  • 2
2013-06-18, 01:05
Medlem
Tja! Slänger iväg lite simpel info om mitt dagsliv under denna sommar eller vad man säger.

Jag är 18 år, jag går inte i skolan, hoppade av pga mobbning, jag har ingen möjlighet till att låna pengar från mina päron, och jag är skyldig skulder till dom + 2 kompisar på runt 2500 sammanlagt.
Nu är det sommar, utan pengar, så vad f*n ska jag göra?

Jag måste verkligen ha pengar i sommar, och jobb är ingen chans, lär få börja jobba i Juli, få pengar i Augusti och då är sommaren slut..
Om man säger såhär, alla mina polare jobbar just nu och dom har pengar, jag hör varje dag "Ska vi ta en bira?" "Utgång i helgen" men vafan jag har ju inga cash?
Finns ingen utgång känner jag, ( och tänker absolut inte sjunka så lågt att börja sälja droger )

Så.. Smslån, om man lånar te.x 10.000, vad ligger räntan på tror ni samt hur länge har man verkligen på sig att betala tillbaka?

Hoppas ni försrtår min sutation. / Pz
Citera
2013-06-18, 01:08
Medlem
Lättare att ta en kredit på ditt bankomat kort?

Garanterat lägre ränta plus ingen stress med att betala tillbaka...
Citera
2013-06-18, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IHAVENOLIFE
Lättare att ta en kredit på ditt bankomat kort?

Garanterat lägre ränta plus ingen stress med att betala tillbaka...

Hm.. Och hur går det till? Har seb samt nordea.

*Kan tillägga att det står 0'or överallt på min kreditupplysning.
Citera
2013-06-18, 01:13
Medlem
revodnebs avatar
Att i ditt läge ta sms-lån är en enkelbiljett till helvetet, men det är ditt val. Plocka burkar, erbjud dina tjänster (gräsklippning, rensa trädgårdar, gå ut med hunden eller whatever?). Sms-lån = no no! Med sms-lån har du typ en månad på dig att betala och sen blir räntan 30% eller mer, idiotiskt.
Citera
2013-06-18, 01:15
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unknower
Så.. Smslån, om man lånar te.x 10.000, vad ligger räntan på tror ni samt hur länge har man verkligen på sig att betala tillbaka?
Olika företag har olika regler. Googla smslån så kan du kolla det själv på deras sidor. På Folkia kostade det ca 1850kr och då hade man tre månader på sig.

Om du redan har skulder är det här ett bra sätt att sätta sig i skiten.
Citera
2013-06-18, 01:26
Medlem
Citat:
Hm.. Och hur går det till? Har seb samt nordea.

*Kan tillägga att det står 0'or överallt på min kreditupplysning.

Logga in och ansök om 10 000 kr i kredit. Är väl inte så svårt??

BTW så är det ingen jag rekommenderar lån är skit !!! Judarnas påhitt för att hålla osv slavar i kontroll men det är en annan femma...
Citera
2013-06-18, 01:37
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Finns ingen utgång känner jag, ( och tänker absolut inte sjunka så lågt att börja sälja droger )
För det första heter det utväg. För det andra skulle jag inte kalla det att sjunka så lågt ifall man säljer droger.
Citera
2013-06-18, 07:32
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Tja! Slänger iväg lite simpel info om mitt dagsliv under denna sommar eller vad man säger.

Jag är 18 år, jag går inte i skolan, hoppade av pga mobbning, jag har ingen möjlighet till att låna pengar från mina päron, och jag är skyldig skulder till dom + 2 kompisar på runt 2500 sammanlagt.

Jag måste verkligen ha pengar i sommar, och jobb är ingen chans, lär få börja jobba i Juli, få pengar i Augusti och då är sommaren slut..
Om man säger såhär, alla mina polare jobbar just nu och dom har pengar, jag hör varje dag "Ska vi ta en bira?" "Utgång i helgen" men vafan jag har ju inga cash?

Om du är 18 och inte går i skolan. Bör du ha rätt till bidrag. Jag vet inte om du har rätt till typ aktivitetstöd etc men anmäl dig som arbetsökande på arbetsförmedlingen.
Sen söker du socialbidrag på din kommun.

Allt med lån ska du glömma och i synerhet sms lån. De löper ofta på 30 dagar med skyhög ränta eller avgift. Kan man inte betala blir det ännu dyrare och du fastnar där till sist. Sen skickas det till inkasso. kronofogden och ditt liv blir då ännu jobbigare med svårigheter att kunna hitta ett boende, mobilabonnemang etc.
Citera
2013-06-18, 07:44
Medlem
Citat:

Blev du överraskad av att det kom en sommar?

Du är medveten om att det kommer en höst?

Dina polare kanske vill hitta å något då med?

Att jobba i sommar kanske inte är en så dum idé ändå, att förbereda sig inför morgondagen så att säga...
Annars är mitt tips att gå till spermabanken och runda ihop till en tjusig middag.
Citera
2013-06-18, 08:15
Medlem
Smulhamsterns avatar
Jag tror att din enda chans är att ta ett SMS-lån, faktiskt. Det behöver du inte skämmas för heller, tycker jag personligen. Framförallt inte när det går till så ädla ändamål som att dricka öl.

Det är absolut inget konstigt med att ens fundera på att låna pengar för att dricka öl. Inte alls.
Citera
2013-06-18, 08:50
Medlem
borrizs avatar
2500 är egentligen en skitsumma som du snabbt kan få ihop.
Varför inte testa att:
  • Bära ut morgontidningar (kontakta Tidningsbärarna)
  • Diska på krogen (knacka på bakdörren under förmiddagen)
  • Sälja kvällstidningar http://www.saljtidningar.se/
  • Jobba inom hemtjänsten (i vissa fall krävs det körkort)
  • Jobba som väktare.
Det du inte skall göra, är att ta på dig några lån som du inte kan betala, det är bara att skjuta problemet framför sig.
Senast redigerad av borriz 2013-06-18 kl. 08:53.
Citera
2013-06-18, 10:18
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Med sms-lån har du typ en månad på dig att betala och sen blir räntan 30% eller mer, idiotiskt.
Njae, inte riktigt. Nu menar jag inte att SMS-lån är bra, men folk verkar tro att SMS-lån är mycket hemskare än vad de egentligen är. På Vivus till exempel så är det 10% ränta om man lånar i 30 dagar, mindre om man lånar en kortare period. Första lånet är gratis. Så det är inte riktigt så hemskt som du säger.

Om man tvunget ska ha kredit så är det bättre att köra på kreditkort. Då är det mycket lägre ränta (fast den är fortfarande ganska hög) och om man betalar tillbaks på nästa faktura så är det till och med räntefritt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in