• 1
  • 2
2013-06-18, 10:27
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Att i ditt läge ta sms-lån är en enkel biljett till helvetet, men det är ditt val. Plocka burkar, erbjud dina tjänster (gräsklippning, rensa trädgårdar, gå ut med hunden eller whatever?). Sms-lån = no no! Med sms-lån har du typ en månad på dig att betala och sen blir räntan 30% eller mer, idiotiskt.
Läs ovanstående text OCH ta till dig ovanstående text! Glöm inte att berätta för släkt, vänner och bekanta att du vill ha tag i jobb. Vilket jobb som helst bara det ger pengar.
Citera
2013-06-18, 10:56
Medlem
Har du provat att tigga (inte för att jag vill uppmana någon till det), väldigt populärt nu för tiden, verkar vara skattefritt och kan tydligen även kombineras med en liten inrikes semesterresa
Citera
2013-06-18, 11:02
Medlem
borrizs avatar
Gå i fängelse du får fri mat och får låna matchande kläder, bäst av allt du tjänar 11 kr i timmen.
Citera
2013-06-18, 11:29
Medlem
Forbliranonyms avatar
Finns flera 1000 olika tipa här å vad du kan göra för att fixa lite stålars.
SMS lån ska du absolut inte ta, om du inte vill ha kronkalle i ryggen hela dagarna resten av livet.

https://www.flashback.org/sok/tjäna+pengar+snabbt

Annars kan du alltid sluta köpa cannabis för dina pengar så har du nog råd att ta en bärs ibland.
https://www.flashback.org/t2146511
Senast redigerad av Forbliranonym 2013-06-18 kl. 11:38.
Citera
2013-06-18, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unknower

Jag är 18 år, jag går inte i skolan, hoppade av pga mobbning, jag har ingen möjlighet till att låna pengar från mina päron, och jag är skyldig skulder till dom + 2 kompisar på runt 2500 sammanlagt.
Nu är det sommar, utan pengar, så vad f*n ska jag göra?

...

Hoppas ni försrtår min sutation. / Pz

Låna till lyxkonsumption är typ det dummaste man kan göra.

Du ska:

- Jobba i sommar så du har pengar till hösten/vintern
- Börja komvux i höst och läsa klart gymnasiet
- Skaffa ett jobb alternativt plugga vidare på högskola
- Inse att det kommer fler sommrar (en varje år, typiskt) och börja tänka framåt. Du är myndig nu, dags att växa upp lite.

Jag tror jag förstår din situation, frågan är: gör du?
Citera
2013-06-18, 14:22
Medlem
borrizs avatar
Har du inget annat för dig så kan du lika väl göra GMU.
Visst det är inte lika fint som en tripp runt klotet men ibland får man rätta mun efter matsäcken, viktigast av allt du får in en smula stålar här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in