Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-19, 19:16
Medlem
Stesolid10mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Det är bra att du inser dina begränsingar som förare.

Jag kan dock intyga att vi är många som kan framföra våra fordon rakt trots att vi iakttar bilen bredvid någon sekund.
Instämmer helt
Citera
2013-06-19, 19:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stesolid10mg
Instämmer helt

Ok, jag är kass bilförare som inte kan ägna långa stunder åt att studera förarna hos fordon som kör om mig, om vi - för diskussionens skull - släpper frågan om sidotitten, är ni alltså helt övertygade om att det har gått till så att GM avsikligt försökt preja BO av vägen?
Citera
2013-06-19, 19:24
Medlem
Stesolid10mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag å min sida vill gärna ha koll på min körriktning om en bil lägger sig jämsides i + 100 km/h. Risken för ofrivilliga kursavvikelser är för stor om jag tittar åt ett annat håll.

Tack för din fina dikt. Läcker radbrytning, brutalt språk.

Du läser uppenbarligen inte vad jag skriver. Jag utesluter inte att det hände som kvinnan skriver. Men när en skock får drar åt ett och samma håll börjar jag ändå tvivla. Det kan ha skett på ett annat sätt. Det som initialt för mig att tveka är att ingen människa vid sina sinnes fulla bruk medvetet prejar någon av vägen i motorvägsfart. Risken för sitt eget liv är för stort.

Jag har inte skrivit ett ord om att en punktering orsakade girandet, tvärtom. Men jag säger att GM kan har upplevt det så. Hans bil girade och han famlar efter förklaringar.

Själv kan du lära dig att behandla folk lite bättre och skriva på ett mindre fånigt sätt.

Tycker det är roligt att du har skrivit "Vilken förare på motorvägen släpper uppsikten över vägen för att i stället vrida huvudet och se in i en omkörande bil, och dessutom så länge att hon kan se 'föraren stirra'? Det sitter ju dessutom en passagerare som skymmer föraren. Kan det vara så att hennes huvudvridning gjorde att hon omedvetet svängde på ratten?"
Verkar som att det bara är du som inte kan kolla på bilen bredvid dig när du kör och ändå så påstår du att du har haft körkort längre än vad jag levt. Då är det nog dags att överväga att lämna in ditt körkort till polisen/transportstyrelsen och aldrig mer sätta dig bakom ratten igen
Citera
2013-06-19, 19:26
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
...
Du har följande premiss:
Klart är att alla muslimer inte har så skev världsbild men några har det.

och drar från denna slutsatsen:
Därför menar jag att kvinnans historia är den rätta.

Jag tror aldrig jag har sett någon göra skäl för sitt användarnamn så mycket.
Citera
2013-06-19, 19:27
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ok, jag är kass bilförare som inte kan ägna långa stunder åt att studera förarna hos fordon som kör om mig, om vi - för diskussionens skull - släpper frågan om sidotitten, är ni alltså helt övertygade om att det har gått till så att GM avsikligt försökt preja BO av vägen?

Det verkar råda delade meningar om det i tråden. Personligen tycker jag det är mer sannolikt att BO beskrivit händelseförloppet korrekt än att hon skulle missuppfattat situationen eller ljugit.
Citera
2013-06-19, 19:34
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Det verkar råda delade meningar om det i tråden. Personligen tycker jag det är mer sannolikt att BO beskrivit händelseförloppet korrekt än att hon skulle missuppfattat situationen eller ljugit.
Håller med dig om vad som verkar mest sannolikt. Dock är det bra att man i tråden diskuterar andra orsaker och scenarier förutom den kvinnan beskriver. Att alltid lyssna på första bästa story och tro blint på den är ju ganska illa.
Det skulle vara väldigt intressant att höra vad trovärdiga vittnen till händelsen säger eller varför inte filmen från en övervakningskamera - det hade varit mumma.
Citera
2013-06-19, 19:39
Medlem
Jag tycker att det börjar klarna.
  1. Gm blir provocerad av en omkörning, kanske för att han just blinkat för en egen omkörning (om han låg sist i den kö av bilar hon körde om) eller kanske för att han för tillfället inte tillät omkörningar
  2. Adrenalinnivån var hög och kompisarna utövade grupptryck
  3. Han körde ikapp kvinnan för att visa sin makt
  4. De gestikulerade hotfullt men kvinnan tycktes inte bli rädd nog
  5. Han gjorde en oöverlagd hotfull manöver som resulterade i en ofrivillig prejning och en trafikolycka
  6. Efteråt inser han att han var vållande till katastrofen och började fundera över hur han kunde slingra sig, istället för att tacka Gud/Allah att ingen blev allvarligt skadad
Detta skulle ha kunnat hända vilken totalt värdelös bilförare som helst, men med tanke på bilkulturen i arabvärlden så är det rätt så följdriktigt att det hände honom.
Citera
2013-06-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Detta tål förstås att diskuteras, och ärligt talat vet jag inte riktigt var jag vill dra gränsen.

Hur skulle du själv reagera om du fick betala tredubbel premie för att dina föräldrar eller syskon kör som tokar?

Förmodligen lika less som man blir pga polaren som är jämngammal (se: ung) kör som en tok..
Citera
2013-06-19, 19:56
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fromlands
Håller med dig om vad som verkar mest sannolikt. Dock är det bra att man i tråden diskuterar andra orsaker och scenarier förutom den kvinnan beskriver. Att alltid lyssna på första bästa story och tro blint på den är ju ganska illa.
Det skulle vara väldigt intressant att höra vad trovärdiga vittnen till händelsen säger eller varför inte filmen från en övervakningskamera - det hade varit mumma.
Vad ska man lyssna på då? Flashbacks samlade fria fantasier?
Det finns två versioner, GMs och BOs.. Resten är ju bara fullständiga spekulationer som inte fyller någon annan funktion än sitt nöjesvärde.
Citera
2013-06-19, 20:16
Medlem
Sternococktails avatar
Om kvinnan själv råkade köra av vägen - körde vägens gentleman också självmant i diket för att kvinnan inte skulle vara ensam om sitt misstag och skämmas? Men i så fall borde det väl inte bli skador på bilarnas sidor, för det tyder väl på kontakt? Att prejarna skadade sig värst tyder väl på att de förlitade sig på att människans öde ligger i A:s händer, så de använde inte bältena. En människa kan ändå inte undkomma sitt öde genom egna åtgärder, A. är större. (Hade en kurskompis på en kurs för elektronik som testade mina nerver eftersom han satt nära, och de flesta gånger han anslöt strömmen till apparatmodellbygget så small det rejält och ett litet svampmoln steg upp från hans brinnande bygge. Han brukade rycka på axlarna och slå ut med händerna och utbrista i stil med att det som händer beror på Den Högstes vilja, människan kan inget göra. Men min privata hypotes är att han aldrig kunde lära sig att koppla dioder och elektrolyter med rätt polaritet. Men så ser man inte saken i Jemen?)

Eftersom alla nysvenskar kan Försäkringskassans regler på sina fem fingrar, så blir det nog en dyr historia för skattebetalarna, med evt. sjukpeng eller sjukpension, gratis sjukhusvård och rehabilitering, och kanske även den så populära ersättningen för personlig assistans?

Men eftersom Australien har miljontals vilda kameler som springer omkring till ingen nytta, så kunde väl staten för en billig penning köpa in en flock och tilldela dem som inte kan klara av körkort för bil?
Citera
2013-06-19, 20:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stesolid10mg
Tycker det är roligt att du har skrivit "Vilken förare på motorvägen släpper uppsikten över vägen för att i stället vrida huvudet och se in i en omkörande bil, och dessutom så länge att hon kan se 'föraren stirra'? Det sitter ju dessutom en passagerare som skymmer föraren. Kan det vara så att hennes huvudvridning gjorde att hon omedvetet svängde på ratten?"
Verkar som att det bara är du som inte kan kolla på bilen bredvid dig när du kör och ändå så påstår du att du har haft körkort längre än vad jag levt. Då är det nog dags att överväga att lämna in ditt körkort till polisen/transportstyrelsen och aldrig mer sätta dig bakom ratten igen

Haha, okej din lille pajsare. Det verkar ju vara en rimlig bedömning. Carry on.

Citat:

Men vi har aldrig tidigare hört om såna här avprejningar. Att ens försöka utföra en under de omständigheterna tyder på en likgiltighet för sitt eget och andras liv som måste ses som anmärkningsvärt. Bara för att man man kommer från Algeriet och är gift med en flera år äldre kvinna betyder det inte att man har den likgiltigheten.

Sker såna här avprejningar i Sverige innan denna?
Citera
2013-06-19, 21:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Finns dårar lite överallt.

http://www.independent.co.uk/news/uk/crime/appeal-over-m25-road-rage-incident-8660660.html

Den här stollen tyckte det var bra att stanna i omkörningsfilen på Englands mest trafikerade motorväg för att läxa upp sin medtrafikant.

Ja jag vet att folk beter sig i trafiken. Just den grejen du länkar till är ju dock helt irrelevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in