Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-18, 23:24
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
http://gd.se/nyheter/gavle/1.5988262-prejade-kvinna-med-barn-av-vagen

Någon som vet några detaljer om händelsen? Vad gjorde kvinnan för att framkalla denna reaktion?

Hon körde förbi dem på motorvägen. Det är det enda jag hört, och jag har tolkat det som att hon inte gjort något mer. Det står om deras reaktioner i någon annan artikel jag läste.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16971769.ab?fb_action_ids=10151662374486999 &fb_action_types=og.recommends&fb_source=aggregati on&fb_aggregation_id=288381481237582
Senast redigerad av Mojokii 2013-06-18 kl. 23:32.
Citera
2013-06-18, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Instangd
Det skulle vara intressant och veta om de såg barnet i bilen, och efter det valde att gå vidare med prejningen.
Då väntar nackskott!

Det finns nog många som vill leverera nackskott långt tidigare än så, även om jag helt håller med dig.

Offentlighetsprincipen i Sverige fungerar i många avseenden utmärkt. Jag gör det inte själv, men antar att det finns tillräckligt många förbannade människor i vårt land som gör listor på alla individer som kommer att få genomgå en andra, riktig rättegång så småningom. De nya straffen kommer förhoppningsvis inte handla om en veckas samhällstjänst för mordförsök eller ett par månaders fängelse för grov våldtäkt. Jag antar att man måste stänga gränserna och införa noggrann kontroll för in och utresor och sedan börjar sökandet i landet efter alla de tiotusentals, hundratusentals personer som ska genomgå återupptagna samtal med ett "nytt" rättsväsende.
Citera
2013-06-18, 23:56
Medlem
Skidaddles avatar
Eftersom GM snackar så mycket om punktering skulle det inte förvåna mig om dom satte en kniv i däcket efter olyckan bara för att skaffa sig ett alibi. Dom kör benhårt med den storyn, alla tre dessutom, så det var antagligen nåt dom kom på tillsammans omedelbart efter att det hände. Eftersom dom naturligtvis aldrig skulle kunna stå för offentligt att dom faktiskt prejade henne. Eller stå där med skammen av att inte bara ha utsatt andra för fara utan dessutom själv åkt av vägen på kuppen.
Citera
2013-06-19, 00:25
Medlem
Phillemans avatar
Vuxna människor alltså, 27-åring kan jag köpa att man är omogen, men 41? Helt jävla bisarrt, jävla avskum till människor.

Bra att ha i huvudet dock, aldrig riktigt lyssnat på de som säger att man ska vara extra försiktig, inte p.g.a. att ens egen körförmåga är dålig, men att andra är idioter. Det har vi fått bevis på nu, även i Sverige. Vore intressant att läsa om de är tidigare straffade

Jag skulle gärna se en film över förloppet, det känns som att en omkörning inte var allt som hände, något fattas
Senast redigerad av Philleman 2013-06-19 kl. 00:30.
Citera
2013-06-19, 01:22
Medlem
Jo, jag vet exakt vad som hände baserat på Polisen uttalanden och den inledande tekniska undersökningen.
Detta ihop med min egen samt andra experters utredningar gör att jag vet vad som hänt.

Sedan ska du ha jävligt klart för dig att en bil styr inte 90 grader åt något håll vid punktering.
Och varför skulle kvinnan ljuga och säga att han körde på henne avsiktligt om det var en punktering?

Du ska ju också ha klart för dig att GM inte har anklagat kvinnan för något.
Och ändå sitter du här och säger att jag inte vet något.

Vidare behöver du inte svara på mina inlägg,
då jag såg att du är en jubelidiot via din postningshistorik.
Så gör oss alla den tjänsten och kasta ditt tangentbord idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Panspectralist
Haha! Flashbackexperterna i farten! Du har inte minsta aning - inte minsta aning - om vem som talar sanning/har fel/osv men här sitter du som en jävla zigensk spågumma och kan stänga hela fallet som en virtuell rasistisk parodi av Poirot lol...
Citera
2013-06-19, 01:27
Medlem
NikkiLixxs avatar
En av passagerarna uttalar sig och tar givetvis förarens parti. Polisen verkar dock inte riktigt gå på deras version.

Citat:
– Vi skulle bara göra en vanlig omkörning när föraren tappade kontrollen och råkade krocka med hennes bil. Vi skulle aldrig skada någon med avsikt, säger den 41-årige mannen till Gefle Dagblad.
Mannen tycker att de blivit orättvist behandlade och att de "utpekas som kriminella". Även han säger att punktering är den troliga orsaken till att föraren tappade kontrollen.
Men polisens tekniska undersökning tyder på något annat.

http://www.aftonbladet.se/incoming/article16984465.ab
Citera
2013-06-19, 03:27
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Eftersom GM snackar så mycket om punktering skulle det inte förvåna mig om dom satte en kniv i däcket efter olyckan bara för att skaffa sig ett alibi. Dom kör benhårt med den storyn, alla tre dessutom, så det var antagligen nåt dom kom på tillsammans omedelbart efter att det hände. Eftersom dom naturligtvis aldrig skulle kunna stå för offentligt att dom faktiskt prejade henne. Eller stå där med skammen av att inte bara ha utsatt andra för fara utan dessutom själv åkt av vägen på kuppen.

Misslyckade idioter, vi får hoppas att det är som du säger, ett knivstick i däcket kommer att avslöjas.
Citera
2013-06-19, 03:35
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Det stämmer att det var punka på bilen. Men däcket hade inte exploderat – något som borde ha skett om punkteringen inträffat på motorvägen, skriver Gefle Dagblad.
– Av det kan man ju dra sina slutsatser men vi får se vad utredningen kommer fram till, säger polisens utredare Hans Johansson till Gefle Dagblad.

En 41-årig medpassagerare i bilen som prejade gråter ut och tycker att folk är dumma mot dem.
Det var ett mordförsök och polisen verkar inte tro på att det var en olycka med ett punkterat däck som ställde till det.
Citera
2013-06-19, 03:47
Medlem
serbers avatar
Hur funkar det med punka i 100blås? borde inte däcket i princip bli slamsor när det smäller?
Citera
2013-06-19, 03:50
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Hur funkar det med punka i 100blås? borde inte däcket i princip bli slamsor när det smäller?
Jo.
Citera
2013-06-19, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serber

Blåste på i över 200, sänkte därefter farten till 70-80 km/h i ca 30 sec innan jag stoppade helt.
När jag väll stoppade och gick ut från bilen så hade jag punktering.

När detta däcket fick punktering vet jag inte, men misstänker det small vid 70-80 km/h då den får över en trottoarkant. Vet flera däck som har smällt i 50-80 km/h, ingen har märkt något direkt kännbart med bilen, så som att den skulle kränga i full kraft åt ett hål.
Citera
2013-06-19, 03:56
Medlem
dom blev glada antagligen när hon hade en exakt likadan bil åker ikapp klappar händerna o pekar, skall köra om får fel på bilen o kraschar...Och det kan bli en riktig tvärgir om man får punka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in