Citat:
Ursprungligen postat av
Megalogic
Kvinnan hade ju bevittnat att under prejningen hade dom
Applåderat och skrattat, vem reagerar på det sättet när man förlorar
Kontrollen över sin bil?
Nja det där stämmer inte helt:
"Plötsligt kom de ikapp mig och körde upp direkt bakom min bil. Jag såg att de applåderade, säger Caroline när Aftonbladet träffar henne."
Hon la märke till deras klappande och underliga beteende innan dom la sig jämte med hennes bil, alltså i backspegeln troligtvis.
Enligt kvinnans utsago så stirrade männen på henne då hon körde om dom, senare kör den manlige föraren ikapp henne, lägger sig bakom, varav hon tittar i (antar detta) backspegeln o ser att dom sitter o applåderar, direkt efter kör mannen fram jämsides med hennes bil och bibehåller samma hastighet som henne utan att köra om.
Det är då som hon slänger ett öga åt vänster o ser att han sitter o stirrar blint rakt in i hennes bil och sedan drar hastigt i ratten åt hennes håll.
Detta händelseförlopp stämmer överens med skadorna på hennes bil som ligger vid förarsidan och sträcker sig från förarplats till passagerarplats bakom föraren
Av bilden att döma från olycksplatsen så har den manlige förarens bil med framdelen tryckt in hennes sida.
Hade skadan varit över hela vänster sida av hennes bil hade hans version varit mer trovärdig då bilarna hade "touchat" varann endast.
Anmärkningsvärt är samtidigt att kvinnan uppger att mannen (föraren) gick ut på vägen och påstod att han tappat kontrollen av sin bil.
Medans den manlige föraren uppger att han gått ut och frågat om hon mått bra, inte att han tappat kontrollen, för att sedan enligt vittnen svimmat i närheten av området som bilarna stod vid.