Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-20, 09:30
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panspectralist
Så här efterblivna är rasister. Dom tror på fullt allvar, i sin totala förvirring över universum och all existens däri, att människor som inte är födda på samma jordplätt som dom är inte samma djurart. Så ointellgenta och efterblivna är dom. Precis som sina vetenskapshatande tea party kolleger i USA skrattar vetenskapen åt dom och skakar på huvudet åt alla dessa rasistidioter världen över som är flera hundra år efter och sitter fast, i sin bottenlösa ignorans, på helt fel sida om historien.
Men ge fan I att spama tråden med dina helt ointressenata inlägg, håll dig till topic och disskutera händelsen. Någon som vet om blatten har något kriminellt förflutet? Ett antal trafikförseelser lär väl finnas annars hade nog AB varit noga med att lyfta fram det i snyftartikeln.
Citera
2013-06-20, 09:33
Medlem
Megalogics avatar
Kvinnan hade ju bevittnat att under prejningen hade dom
Applåderat och skrattat, vem reagerar på det sättet när man förlorar
Kontrollen över sin bil?

Att det skulle vart en olycka tror jag inte på
Citera
2013-06-20, 09:36
Medlem
Surmages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Fast då är det döda vinkeln som kan förklara det hela, sen bör väl du gå ut i vänsterfil om det är en tvåfilig väg? Du vet planera sin körning och underlätta både för sig själv och medtrafikanter.
Det var ingen tvåfilig väg. Muppen i pickuppen la sig i en fil som går till vänster för att svänga vänster.
Efter han hade prejat mig så slängde han sig tillbaka i svängfilen och försvann till vänster i t-korsningen.
Det var en ren provokation från en mupp som inte tål att någon visar att han har gjort fel.
Citera
2013-06-20, 09:39
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Svenskar har sina fel och brister men i trafiken är vi förhållandevis civiliserade.

Fakta är att Sverige har världens lägsta dödlighet i trafikolyckor. Det säger nog en hel del om både våra bilar, vägnät och trafikvett.
Citera
2013-06-20, 09:41
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surmage
Det var ingen tvåfilig väg. Muppen i pickuppen la sig i en fil som går till vänster för att svänga vänster.
Efter han hade prejat mig så slängde han sig tillbaka i svängfilen och försvann till vänster i t-korsningen.
Det var en ren provokation från en mupp som inte tål att någon visar att han har gjort fel.
Om det finns en "svängfil" och en körfil så undrar jag hur han kunde störa dig då han uppenbarligen låg i "svängfilen" och inte i körfilen före du började tuta och provocera honom? Eller sitter du helt enkelt här och hittar på?
Citera
2013-06-20, 09:42
Medlem
Judith-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Fakta är att Sverige har världens lägsta dödlighet i trafikolyckor. Det säger nog en hel del om både våra bilar, vägnät och trafikvett.

En del om era bilar ? beror på vad du tänker på, fakta är att den bilpark är en av de äldre jag sett i väst, Men kan hålla med dig om att svenskar i allmänhet är vettiga i trafiken av det jag såg. Sen lägger eran transportstyrelse ner mycket på väg säkerhet ?

Min pappa var första gången i Sverige 86 jag tror, innan min tid på jorden var kommen , då det var rena "sovjet" bilparken, kunde inte låta bli med tanke på ditt namn här inne .D
Senast redigerad av Judith- 2013-06-20 kl. 09:50.
Citera
2013-06-20, 09:44
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalogic
Kontrollen över sin bil?

Att det skulle vart en olycka tror jag inte på

Så du köper Aftonbladets sida helt utan att ifrågasätta? Hur hade du själv reagerat om du krockat tror du? Hade du kommit ihåg händelserna exakt som dom hände eller hade du möjligtvis, på grund av den edmotionella chocken, kanske kommit ihåg saker och ting på ett sätt dom inte var? Vittnen har en tendens att glömma bort delar av historier, att se fel på personer och att helt förvränga vissa delar om dom utsatts för ett trauma. Du tror inte det kan vara fallet här, utan du är 100% säker på att det kvinnan säger sig ha upplevt är sanningen?

Eller är det kanske som så att du helt enkelt inte tänker längre än "han är utlänning, alltså måste den andra sidans historia stämma till 100%"?...
Citera
2013-06-20, 09:45
Medlem
Surmages avatar
Citat:
Om det finns en "svängfil" och en körfil så undrar jag hur han kunde störa dig då han uppenbarligen låg i "svängfilen" och inte i körfilen före du började tuta och provocera honom? Eller sitter du helt enkelt här och hittar på?
Jag önskar att jag bara hittade på.. Men tyvärr inte. Ytterst deprimerande historia.
Han kör rakt ut framför mig från motorvägsavfarten. Jag bromsar och blinkar med lyset. Han bromsar!!!
Sen lägger han sig i svängfilen och saktar i för att svänga. Nar jag är jämsides slänger han sig över i min fil och prejar ut mig i gruset.... Sen försvinner han till vänster. Och det var en fin Svensk hantverkare.
Citera
2013-06-20, 09:53
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Jag önskar att jag bara hittade på.. Men tyvärr inte. Ytterst deprimerande historia.
Han kör rakt ut framför mig från motorvägsavfarten. Jag bromsar och blinkar med lyset. Han bromsar!!!
Sen lägger han sig i svängfilen och saktar i för att svänga. Nar jag är jämsides slänger han sig över i min fil och prejar ut mig i gruset.... Sen försvinner han till vänster. Och det var en fin Svensk hantverkare.
Vilken motorväg har en fil? motortrafikleder med blandat ett och två körfält brukar ha påfarterna där det är tvåfiligt. Så jag får fortfarande inte ihop det, som jag ser det borde du kollat vänster gått ut i vänsterfil och släppt in den som ska upp på motorvägen sen gått tillbaka i högerfil igen, detta så att inte de som kör upp på motorvägen måste sänka sin fart väldigt kraftigt på en 110 m/h sträcka.
Nu yrar du om att det var enfiligt med svängfil sen är det tvåfiligt då hantverkaren kan försvinna iväg till vänster. Du sitter och ljuger ihop ett exempel ?
Men visst svenskar kan köra uselt, men de brukar inte jaga sina medtrafikanter och försöka skrämmas.(om de inte är påtända eller psyksjuka)
Senast redigerad av Svithjod 2013-06-20 kl. 10:02.
Citera
2013-06-20, 10:16
Medlem
Druzzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalogic
Kontrollen över sin bil?

Nja det där stämmer inte helt:
"Plötsligt kom de ikapp mig och körde upp direkt bakom min bil. Jag såg att de applåderade, säger Caroline när Aftonbladet träffar henne."

Hon la märke till deras klappande och underliga beteende innan dom la sig jämte med hennes bil, alltså i backspegeln troligtvis.

Enligt kvinnans utsago så stirrade männen på henne då hon körde om dom, senare kör den manlige föraren ikapp henne, lägger sig bakom, varav hon tittar i (antar detta) backspegeln o ser att dom sitter o applåderar, direkt efter kör mannen fram jämsides med hennes bil och bibehåller samma hastighet som henne utan att köra om.
Det är då som hon slänger ett öga åt vänster o ser att han sitter o stirrar blint rakt in i hennes bil och sedan drar hastigt i ratten åt hennes håll.

Detta händelseförlopp stämmer överens med skadorna på hennes bil som ligger vid förarsidan och sträcker sig från förarplats till passagerarplats bakom föraren
Av bilden att döma från olycksplatsen så har den manlige förarens bil med framdelen tryckt in hennes sida.
Hade skadan varit över hela vänster sida av hennes bil hade hans version varit mer trovärdig då bilarna hade "touchat" varann endast.

Anmärkningsvärt är samtidigt att kvinnan uppger att mannen (föraren) gick ut på vägen och påstod att han tappat kontrollen av sin bil.

Medans den manlige föraren uppger att han gått ut och frågat om hon mått bra, inte att han tappat kontrollen, för att sedan enligt vittnen svimmat i närheten av området som bilarna stod vid.
Senast redigerad av Druzzi 2013-06-20 kl. 10:32.
Citera
2013-06-20, 10:19
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Okej.. Sist försöket att få dig att förstå. Han kom från en motorvägs avfart. ALLTSÅ HAN HADE LÄMNAT MOTORVÄGEN. JAG HAR ALDRIG SAGT ATT JAG VAR PÅ MOTORVÄGEN. Han kom ner på en enfiligväg som ca 200 meter längre fram har en svängfil till vänster. OM du inte förstår nu så klarar du inte en klarare förklaring.. Over and out.
Då är vi tillbaka på dödavinkeln, dvs att han kan ha missat dig beroende olika orsaker, vilket är oerhört vanligt vid olyckor. Dock kan inte babbarna i det här fallet skylla på det?

Om nu den ormkörande kvinnan ex hindrade babbarna från att köra om en kort sekund så är det fortfarande inte skäl till att försöka preja henne.
Citera
2013-06-20, 10:23
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Äger du en bil ens? Bilen dom körde är riktigt liten och känslig vid snabba hastigheter, plus med så många personer i den så blir den lätt vinglig. DVS inte omöjligt att förlora kontrollen över den, då den knappt är stabil något.

Jag har ägt liknande peugeot och skillnaden att köra en sån liten skit bil jämfört med en BMW i 5 serien, tro mig det är som dag och natt när det kommer till stabilitet.

Jag äger flera bilar och har haft ännu fler. Har ägt en 205a dock ingen 206a men väl kört en flera ggr. Den är INTE instabil. Inte på något sätt. Klart att en 5-serie är tyngre på vägen. Men peggan
är på intet sätt någon vinglig liten sak. 3 man i en sådan är inte heller något problem.

Säg mig, körde du ofta av vägen i din lilla bil?

Det som är märkligt är ju också att den här kastvinden eller dåliga vägbanan inte tycks ha påverkat
kvinnans bil märkbart då hon bevisligen höll sig på rätt köl, trots påkörning och diken i vägen
i kombination med kastvindar av orkanstyrka.

Så slutsatsen blir att du inte har en aning om vad du pratar om. Du fabulerar vilt med inriktningen
att det skulle vara hennes fel för att hon är en WT-kvinna. Men om det vet du inte ett skit.

Heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in