Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-02, 07:54
  #13
Medlem
Monkii^s avatar
funkar lika bra varje gång.. Gaaaas bare Gaaaas!
Citera
2013-11-02, 08:04
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkii^
funkar lika bra varje gång.. Gaaaas bare Gaaaas!
testade för första gången idag började klockan 18:00 floppade 3 st direkt när jag träffade min vän, en halv bärs, kände inget efter nån timme så börja jag bli pratglad liksom skönt flow floppa 3 till och yttligare 2 till sen en massa sprit. Ut på krogen! Kung över alla i min värld och tydligen andras också, tjejerna blev allt lättare att få, kanske för jag pratade som jag gjorde fin i min men lite för mycket dock verkade det funka. slutet var inge vidare ena kompisen fick reda på't att jag hade tagit drygt 7-8 st för en första gång och börja flara mig och så vidare. men än är jag uppe nu och har pratat med honom allt löste sig för mig. kan inte sova fortfarande hyper hjärtat slår så härligt. vet inte ens varför jag skrev detta till dig som en returkommentar ni ser ju sjävla helt jävla blåst i huvudet men jag måste få ur mig detta för detta var den bästa ruset någonsin!!!!
Citera
2013-11-28, 00:14
  #15
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Dagen då jag ska dricka brukar jag ta den som vanligt på morgonen ~10-tiden... Effekten är ju som helt död vid 16-tiden. Dricka funkar som vanligt efter det. Inte prövat blanda..
Skippar ju dock min egentliga påfyllning på eftermiddagen om jag ska dricka samma dag.

Vad är era erfarenheter?
Citera
2014-01-30, 12:05
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIT-UNGEN
Du blir fullare om du tar C och dricker. Metylfenidaten omvandlas till etylfenidat. Är du pk-istisk och vill ta din medicin som du "ska" pga din adhd bör du göra ett uppehåll (ev hoppa en dag och inte ta medicin alls) om du planerat att dricka. Vill du bara ha roligt rekommenderar jag verkligen blandningen. Sällan som jag haft så roligt som på metylfenidat och alkohol

Betyder "pk-istisk" samma sak som "överlevnadsinstinkt och att överhuvudtaget bry sig om sin hälsa"? En nära vän blir kalasfull på vin som brukar serveras som "alkoholfritt" då det bara innehåller 0,05% alkohol, strepsils (pyttelite alkohol i dem), pizzasallad (p.g.a. vinäger) och att gurgla två snapsglas "vanligt" 13-procentigt vin och sen spotta ut. Det är faktiskt lite irriterande att bli stämplad som "pk" så fort man inser att man är dödlig och att kroppen inte tål precis vad som helst. Jag har precis börjat med concerta själv och tänker vara försiktig. Medicinen ska behandla den ADD jag lidit av hela livet, och när jag fick välja mellan ett välfungerande liv där min vardag blir lättare och att supa var valet ganska enkelt för mig.
Citera
2017-05-12, 14:22
  #17
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Jag tar concerta varje dag och dricker nästan varje dag. Jag känner inget speciellt.
Ibland när jag dricker tidigt på dagen känns det som att jag blir lättare full ☺
Men det är absolut inte farligt som läkarna säger.
Dem vill bara skrämmas. Läkare snackar skit.
Citera
2017-05-12, 19:28
  #18
Medlem
Bluepants avatar
Tror snarare att det har att göra med att det är lättare att dricka mer utan att märka av det, och därmed råka dricka för mycket men är ingen expert på området. Har blandat metylfenidat och alkohol flera gånger, inga konstiga reaktioner, snarare tar det bort ångesten från metylfenidatet och gör det hela lite trevligare.
Citera
2017-05-27, 09:51
  #19
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Jag känner inget speciellt eftersom jag dricker mest på kvällen då medicinen går ur kroppen.
Men om jag skulle ta minst 4-5 styckna skulle det säkert hända nåt ☺
Citera
2019-07-01, 02:51
  #20
Medlem
Jag brukar trycka 8-10 18mg och dra några bärs eller nån grogg blir riktigt skön faktisk
Citera
2020-01-03, 09:42
  #21
Medlem
är concerta med alkhol så farligt som det sägs?

Käkar concerta 54mg, aldrig druckit alkohol med det. Varit nykter några år nu av många olika orsaker och en av dem att jag käkar just concerta, men är de så farligt att ta 1-2 starköl med conerta?
Citera
2020-01-03, 09:48
  #22
Medlem
KlasKarlsson69s avatar
Tror det kan vara dåligt till en början, i ”testperioden”. Men om du knapprat det några år så lär det ju inte vara dåligt.
Citera
2020-01-03, 09:55
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasKarlsson69
Tror det kan vara dåligt till en början, i ”testperioden”. Men om du knapprat det några år så lär det ju inte vara dåligt.

Snart inne på 2 år med concerta, käkat varje dag funkar bra hjälper mycket. Men som sagt aldrig provat med alkohol, går ju iofs skippa ta concertan om man ska dricka
Citera
2020-01-03, 09:58
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tribzor
Snart inne på 2 år med concerta, käkat varje dag funkar bra hjälper mycket. Men som sagt aldrig provat med alkohol, går ju iofs skippa ta concertan om man ska dricka

Det blir en helt annan känsla av alkoholen.
Istället för att bli avslappnad och salongsberusad så blir man typ ”på g” och taggad. Känns som man är lite påtänd nästan.
Några bira på krogen går fint men hemma i soffan känner man sig mest konstig.
Vänta tills concertan gått ur är mitt råd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback