2013-11-02, 07:54
Medlem
Monkii^s avatar
funkar lika bra varje gng.. Gaaaas bare Gaaaas!
Citera
2013-11-02, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkii^
funkar lika bra varje gng.. Gaaaas bare Gaaaas!
testade fr frsta gngen idag brjade klockan 18:00 floppade 3 st direkt nr jag trffade min vn, en halv brs, knde inget efter nn timme s brja jag bli pratglad liksom sknt flow floppa 3 till och yttligare 2 till sen en massa sprit. Ut p krogen! Kung ver alla i min vrld och tydligen andras ocks, tjejerna blev allt lttare att f, kanske fr jag pratade som jag gjorde fin i min men lite fr mycket dock verkade det funka. slutet var inge vidare ena kompisen fick reda p't att jag hade tagit drygt 7-8 st fr en frsta gng och brja flara mig och s vidare. men n r jag uppe nu och har pratat med honom allt lste sig fr mig. kan inte sova fortfarande hyper hjrtat slr s hrligt. vet inte ens varfr jag skrev detta till dig som en returkommentar ni ser ju sjvla helt jvla blst i huvudet men jag mste f ur mig detta fr detta var den bsta ruset ngonsin!!!!
Citera
2013-11-28, 00:14
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Dagen d jag ska dricka brukar jag ta den som vanligt p morgonen ~10-tiden... Effekten r ju som helt dd vid 16-tiden. Dricka funkar som vanligt efter det. Inte prvat blanda..
Skippar ju dock min egentliga pfyllning p eftermiddagen om jag ska dricka samma dag.

Vad r era erfarenheter?
Citera
2014-01-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIT-UNGEN
Du blir fullare om du tar C och dricker. Metylfenidaten omvandlas till etylfenidat. r du pk-istisk och vill ta din medicin som du "ska" pga din adhd br du gra ett uppehll (ev hoppa en dag och inte ta medicin alls) om du planerat att dricka. Vill du bara ha roligt rekommenderar jag verkligen blandningen. Sllan som jag haft s roligt som p metylfenidat och alkohol

Betyder "pk-istisk" samma sak som "verlevnadsinstinkt och att verhuvudtaget bry sig om sin hlsa"? En nra vn blir kalasfull p vin som brukar serveras som "alkoholfritt" d det bara innehller 0,05% alkohol, strepsils (pyttelite alkohol i dem), pizzasallad (p.g.a. vinger) och att gurgla tv snapsglas "vanligt" 13-procentigt vin och sen spotta ut. Det r faktiskt lite irriterande att bli stmplad som "pk" s fort man inser att man r ddlig och att kroppen inte tl precis vad som helst. Jag har precis brjat med concerta sjlv och tnker vara frsiktig. Medicinen ska behandla den ADD jag lidit av hela livet, och nr jag fick vlja mellan ett vlfungerande liv dr min vardag blir lttare och att supa var valet ganska enkelt fr mig.
Citera
2017-05-12, 14:22
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Jag tar concerta varje dag och dricker nstan varje dag. Jag knner inget speciellt.
Ibland nr jag dricker tidigt p dagen knns det som att jag blir lttare full ☺
Men det r absolut inte farligt som lkarna sger.
Dem vill bara skrmmas. Lkare snackar skit.
Citera
2017-05-12, 19:28
Medlem
Bluepants avatar
Tror snarare att det har att gra med att det r lttare att dricka mer utan att mrka av det, och drmed rka dricka fr mycket men r ingen expert p omrdet. Har blandat metylfenidat och alkohol flera gnger, inga konstiga reaktioner, snarare tar det bort ngesten frn metylfenidatet och gr det hela lite trevligare.
Citera
2017-05-27, 09:51
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Jag knner inget speciellt eftersom jag dricker mest p kvllen d medicinen gr ur kroppen.
Men om jag skulle ta minst 4-5 styckna skulle det skert hnda nt ☺
Citera
2019-07-01, 02:51
Medlem
Jag brukar trycka 8-10 18mg och dra ngra brs eller nn grogg blir riktigt skn faktisk
Citera
2020-01-03, 09:42
Medlem
r concerta med alkhol s farligt som det sgs?

Kkar concerta 54mg, aldrig druckit alkohol med det. Varit nykter ngra r nu av mnga olika orsaker och en av dem att jag kkar just concerta, men r de s farligt att ta 1-2 starkl med conerta?
Citera
2020-01-03, 09:48
Medlem
KlasKarlsson69s avatar
Tror det kan vara dligt till en brjan, i testperioden. Men om du knapprat det ngra r s lr det ju inte vara dligt.
Citera
2020-01-03, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasKarlsson69
Tror det kan vara dligt till en brjan, i testperioden. Men om du knapprat det ngra r s lr det ju inte vara dligt.

Snart inne p 2 r med concerta, kkat varje dag funkar bra hjlper mycket. Men som sagt aldrig provat med alkohol, gr ju iofs skippa ta concertan om man ska dricka
Citera
2020-01-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tribzor
Snart inne p 2 r med concerta, kkat varje dag funkar bra hjlper mycket. Men som sagt aldrig provat med alkohol, gr ju iofs skippa ta concertan om man ska dricka

Det blir en helt annan knsla av alkoholen.
Istllet fr att bli avslappnad och salongsberusad s blir man typ p g och taggad. Knns som man r lite ptnd nstan.
Ngra bira p krogen gr fint men hemma i soffan knner man sig mest konstig.
Vnta tills concertan gtt ur r mitt rd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in