2013-06-23, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
De fifflar med information som man inte vill ska spridas fr mycket. Nr Breivik slppte sin film s kom jag ihg att den p ngra dagar kom upp i 500 000 views. Sen nn vecka senare hade bara ytterligare ngra tusen stt klippet.

Statistikkurvan visade brant uppt fr att sen vara helt vgrtt. nd hade flera hundra ytterligare kommenterat och det var strre hype n nnsin runt Breivik.

Jag kollade nu vad den stog i men den versionen r borttagen, den versionen som ligger uppe nu har ca 12 000 views och "statistikkurvan har inaktiverats fr detta videoklipp". Varfr gr man detta om man inte vill dlja hur mnga som ser p klipp som verheten inte tycker om.

Man vill ge sken av att det r en liten grupp som tittar p denna typ av klipp fast det i verkligheten har setts av mnga miljoner runt om i vrlden.

Exakt! Precis har jag ocks uppfattat det! Och det gller Vldigt mnga olika videos, man hr snacket om den konstant frn alla hrn, men nd har de bara ca 40. 000 visningar. Tycker det r mycket mycket mrkling..!
Citera
2013-06-23, 18:32
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zomur
Exakt! Precis har jag ocks uppfattat det! Och det gller Vldigt mnga olika videos, man hr snacket om den konstant frn alla hrn, men nd har de bara ca 40. 000 visningar. Tycker det r mycket mycket mrkling..!

Men du har inte tnkt p att samma video kan vara upplagd av flera vilket gr att flera kan prata om samma innehll med det sett olika uppladdningar?
Citera
2013-06-24, 21:39
Medlem
Struisvogels avatar
r det ngon som sitter p fakta kring detta?
Hur de rknar och dylikt, lr ju inte vara ngon som har bevis p att de fifflar.

Vldigt mycket antaganden och tvivelaktiga pstenden r min uppfattning av denna trd.

Jag tror absolut de fifflar med visningssiffror. Men det knns ven som att de till och frn har problem med uppdateringen av visningar. Detta r min uppfattning av det.

Varfr vill de fiffla med visningssiffror?
Skulle tippa p att det r fr att f ut sin propaganda och inte ngon annans.
Citera
2013-06-25, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Men du har inte tnkt p att samma video kan vara upplagd av flera vilket gr att flera kan prata om samma innehll med det sett olika uppladdningar?

Eller att konspirationsnissarna frvisso lter mycket, men r ganska f till antalet...
Citera
2013-06-25, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
r det ngon som sitter p fakta kring detta?
Hur de rknar och dylikt, lr ju inte vara ngon som har bevis p att de fifflar.

Vldigt mycket antaganden och tvivelaktiga pstenden r min uppfattning av denna trd.

Jag tror absolut de fifflar med visningssiffror. Men det knns ven som att de till och frn har problem med uppdateringen av visningar. Detta r min uppfattning av det.

Varfr vill de fiffla med visningssiffror?
Skulle tippa p att det r fr att f ut sin propaganda och inte ngon annans.

Du sger att du r sker p att de fifflar men vet inte varfr de skulle vilja gra det... Det kanske r vettigast att hitta ett motiv innan man brjar sprida konspirationsteorier?
Citera
2013-06-25, 17:23
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Eller att konspirationsnissarna frvisso lter mycket, men r ganska f till antalet...

kan ligga ngot i det!
Citera
2013-06-26, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Du sger att du r sker p att de fifflar men vet inte varfr de skulle vilja gra det... Det kanske r vettigast att hitta ett motiv innan man brjar sprida konspirationsteorier?
Det r faktiskt ganska svrt att f bra siffror. Fr det finns folk som har trasiga lsare, som spammar samma video, osv. S redan dr har du ett problem. Men jag tror ven att de har annart fuffens fr sig. Delvis har det nog med hur de tjnar pengar p sin reklam att gra.
Citera
2013-07-04, 02:16
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=oIkhgagvrjI

Hr finns en ngorlunda frklaring p hur rkningen gr till, eller snarare, varfr rknaren stannar p vissa tal. Exakt vad som rknas som en visning gr de dock inte in p mer n att de sger att det r en youtubehemlighet.
Citera
2013-07-04, 09:19
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keeser
Ngon som vet grejen med att youtube alltid stannar antalet views p 301+?

Det ser jag hela tiden, har iofs inte bemdat mig att frga youtube men redan dr kan vi konstatera att ja de kontrollerar till viss del. Vad deras syfte r med det kan vi spekulera i om ingen vet?

Fr att de har algoritmer som kollar huruvida viewsen r legit (t.ex. bottar) eller inte. Fr de betalar stora summor pengar till folk som regelbundet fr mnga views p sina videos.
Citera
2013-07-05, 12:06
Medlem
Det gr att kpa youtube views/nummer.

5 dollar fr 100 tusen views tror jag, samma sak med twitter. Vem som helst fr boosta upp sin siffra. Googla det.

Fretagen typ Lady Gaga, Sony och s har gjort s mycket lnge, bara ett trick fr att f folk att "wow s mycket folk har kollat, d mste det hr vara bra"
Citera
2013-07-05, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showyaminako
Det gr att kpa youtube views/nummer.

5 dollar fr 100 tusen views tror jag, samma sak med twitter. Vem som helst fr boosta upp sin siffra. Googla det.

Fretagen typ Lady Gaga, Sony och s har gjort s mycket lnge, bara ett trick fr att f folk att "wow s mycket folk har kollat, d mste det hr vara bra"

Kom inte med en massa pstenden och skriv "googla det" som klla... Jag vill verkligen se en klla p att ett enormt fretag som Google tar emot smpengar fr att fuska med sina siffror... Om s verkligen vore fallet hade alla garanterat vetat om det.

Edit: Aha, du menar sna semi-scamsidor dr misslyckade youtubeanvndare betalar fr att f en massa fejkviews p sina videos, vad nu det ska gra fr skillnad p kvalitn... Men sg det d. Stora fretag anvnder sig knappast av det. De behver det inte, fr de fr visningar nd.
Senast redigerad av Grillo 2013-07-05 kl. 14:13.
Citera
2013-07-08, 00:01
Medlem
Tror du inte att folk har sett den mer n en gng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in