2013-06-17, 06:17
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zomur
Kan vara sant. Men vad jag har frsttt s anvnder youtube sig utav en IP loggning. En dator tar ett visst nummer frn IP:n frn personen som ser videon och lgger till en visning. Nsta gng som samma person ser den s lgger den inte till en visning d deras IP nummer redan finns i systemet. Detta lste jag frn en klla jag tyvrr inte nu kan hitta s det behver inte stmma, s rtta mig grna ifall du har hrt/ frsttt hur visningssystemet verkligen fungerar.

ven om det nu skulle vara s, skulle det spricka om personen sitter p ett dynamiskt IP!
Citera
2013-06-17, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zomur
Hans "fantasifulla framtidsvisioner" visas nu vara Fullt rimliga! Bla s frstod han att det var fullt mjligt att ha magnet drivna tg som enkelt kan sl ut flygplanen. Finns bara inte resurser nog p jorden fr det just nu d allt material redan ofta gs av stora fretag. Och visionen att ha ett skuld fritt samhlle tror jag kommer bli fullt mjligt till "vattumannens" era.

Nix det gr den inte. Den str fortfarande p 1,654,497,981. Se efter sjlv.

Det som r min teori r att de betalade Youtube fr att skuta visningssiffrorna i hjden. D blir allt fler intresserade att g in och se p filmen. Och nr en musikvideo slr alla rekord i visningar s sljer de soklart mer saker/ skivor och sljer slut p varje konsert. Men som sagt detta r bara en teori.
det r faktiskt en befogad teori!
Citera
2013-06-17, 12:19
Medlem
Jag har sett videor som haft fler "Gillar" n Visningar. (Det r ngot r sedan)
Och en video dr Visningar stod stilla under timmar trots att kommentarer kontinuerligt kom in.

P senare tid har jag lagt mrke till att antalet visningar angetts som "301+" p flera olika videos.

Sen om det r medvetet fiffel, eller att ngot kan hnga upp sig...
Citera
2013-06-19, 00:40
Medlem
Ngon som vet grejen med att youtube alltid stannar antalet views p 301+?

Det ser jag hela tiden, har iofs inte bemdat mig att frga youtube men redan dr kan vi konstatera att ja de kontrollerar till viss del. Vad deras syfte r med det kan vi spekulera i om ingen vet?
Citera
2013-06-19, 18:02
Medlem
Fjodorovs avatar
Eftersom Youtube r en sdan stor hemsida som flera hundratusentals besker varje dag s r det inte helt befngt att dr ven finns en massa pengar att tjna, bland annat genom att ge mot en viss summa pengar en massa reklam/hgt antal visningar fr att skapa ett intresse.

Hade varit kul om man hade kunnat bekrfta det.
Citera
2013-06-19, 18:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Eftersom Youtube r en sdan stor hemsida som flera hundratusentals besker varje dag s r det inte helt befngt att dr ven finns en massa pengar att tjna, bland annat genom att ge mot en viss summa pengar en massa reklam/hgt antal visningar fr att skapa ett intresse.

Kan vl inte vara s svrt, ring dom och frga - om de sljer mjligheten att ge fler visningar s lr de knappast sga nej om du erbjuder en massa pengar...
Citera
2013-06-19, 18:34
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Kan vl inte vara s svrt, ring dom och frga - om de sljer mjligheten att ge fler visningar s lr de knappast sga nej om du erbjuder en massa pengar...

Om den mjligheten hade existerat s misstnker jag att man mste g via rtt kanaler och vara ett erknt namn, speciellt om de inte basunerar ut det helt ppet vilket skulle medfra en trn p varumrket om manipulation skulle finnas p Youtube.

Men visst kan jag ringa dit och frga.
Citera
2013-06-20, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spamalot7712
det r faktiskt en befogad teori!

En annan teori r att av de straxt ver 4 miljarder unika IP addresser som finns i IPv4 s gr cirka hlften t till M2M, alla servrar/webbservrar och internets vriga infrastruktur.

Av de resterande 2 miljarder faktiska klienter som HAR internet s har nstan samtliga beskts YouTubes sida och sett PSYs video (eftersom det r unika beskare som rknas och de flesta operatrer kr NAT och dynamisk tilldelning p adresser).
Dvs att det endast r ngra f miljoner nya (perspektiv javisst) som varje mnad tittar p videon s tickar den endast lngsamt uppt numera (S strre delen av vrldens internetanslutna befolkning har redan sett videon).
Senast redigerad av Praetori 2013-06-20 kl. 10:42.
Citera
2013-06-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov

Jag skulle tro att de tjnar nog med pengar (speciellt som att de r en del av Google) fr att inte vilja ta den typen av risker. Lite som att en lkare inte smugglar ut receptbelagt till dig fr en femhundring.

Som med alla konspirationsteorier r risken att ngon golar alltfr hg fr att vilja ta risken.
Citera
2013-06-20, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skriver
Jag har sett videor som haft fler "Gillar" n Visningar. (Det r ngot r sedan)
Och en video dr Visningar stod stilla under timmar trots att kommentarer kontinuerligt kom in.

P senare tid har jag lagt mrke till att antalet visningar angetts som "301+" p flera olika videos.

Sen om det r medvetet fiffel, eller att ngot kan hnga upp sig...

Frr var det 301. Det ndrades troligen till 301+ fr att frtydliga att det inte var just 301 visningar utan en tillfllig siffra.

Frklaring
Citera
2013-06-21, 02:00
Medlem
White Christmass avatar
De fifflar med information som man inte vill ska spridas fr mycket. Nr Breivik slppte sin film s kom jag ihg att den p ngra dagar kom upp i 500 000 views. Sen nn vecka senare hade bara ytterligare ngra tusen stt klippet.

Statistikkurvan visade brant uppt fr att sen vara helt vgrtt. nd hade flera hundra ytterligare kommenterat och det var strre hype n nnsin runt Breivik.

Jag kollade nu vad den stog i men den versionen r borttagen, den versionen som ligger uppe nu har ca 12 000 views och "statistikkurvan har inaktiverats fr detta videoklipp". Varfr gr man detta om man inte vill dlja hur mnga som ser p klipp som verheten inte tycker om.

Man vill ge sken av att det r en liten grupp som tittar p denna typ av klipp fast det i verkligheten har setts av mnga miljoner runt om i vrlden.
Citera
2013-06-23, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Frr var det 301. Det ndrades troligen till 301+ fr att frtydliga att det inte var just 301 visningar utan en tillfllig siffra.

naaa, om en video har 300, 301, 302, 303 visningar s har rknaren troligen stannat.
YT gr s fr att de ska "verifiera resultaten". S ja, antalet visningar, r lngt frn korrekt.
Det ska tydligen ocks finnas andra grnser av vad jag har hrt. S som 49000 mm.

Man ska alltid ta antalet visningar med en nypa salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in