2013-06-15, 20:33
Medlem
Det där med en stark inledning på ett personligt brev visade sig vara otroligt svårt. Så tänkte vända mig hit och kolla om någon kunde hjälpa mig en bit på traven.

För att ge lite kort info: Har jobbat i drygt fem år inom barnomsorg (förskolor bl a) och även med diverse serviceyrken (McDonald's, IKEA, café osv).

Hur kan man få in det i ett bra och slagkraftigt intro? Har förstått att man ska skippa delen med vad man heter och att man söker si och så, för att istället gå pang på och helt enkelt, besvara den utsatta annonsen.

Tänkte därför på något i stil med "Med mer än fem års erfarenheter inom både barnomsorg- och diverse serviceyrken, känner jag att det är dags att ta ett steg framåt i min karriär.".

Men ni får som sagt gärna komma med invändningar, tips och idéer. Känner att jag bara behöver komma över inledningen, så kommer resten av sig själv.

Kan väl tillägga att jobbet jag söker, är en utlandstjänst via en resebolag som barnvärd.

Tack för hjälp!
Citera
2013-06-15, 20:49
Medlem
Germanofils avatar
Jag brukar inleda med att skriva en motivering till varför deras platsannons fångat mitt intresse. Sedan i anslutning skriver jag något yada yada om hur jag kan använda mina tidigare erfarenheter på denna arbetsplats. Det räcker som "inledning" tycker jag. Sedan kan man gå in på "huvuddelen".
Citera
2013-06-15, 20:58
Medlem
Har kommit på följande (ursäkta alla kryss hit och dit)

"Hej XXXX (resebolagets namn)!

Alexander Andersson (fiktivt namn) heter jag och är en glad utvandrad norrlänning på 23 år som har en gedigen bakgrund inom barnomsorg och service."

Vad tror ni om det? Och, vad är steget efter det? Har lärt mig att man bara ska gå pang på och helt enkelt bara besvara den utannonserade tjänsten. Men, vad ska man ta med och inte? Har läst runt på diverse hemsidor hela kvällen, men vet till slut inte vad jag ska göra av all information.
Citera
2013-06-15, 21:12
Medlem
Maximus23s avatar
finns en ganska stor tråd om cv och sånt

https://www.flashback.org/t823611
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem