Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-14, 14:38
Medlem
Har märkt en underlig grejj.
Jag kan vanligtvis aldrig övertrassera mitt kort, varken i bankomat eller i butik. Det är bara ett undantag då detta gäller - på söndagar!

Jag kan handla hur mycket jag vill på söndagar, även om jag bara har 50 kr kvar på kortet.

Om jag handlar för tex 650 kr utöver de 50 kronorna som jag har, så står det sedan på måndagen när jag loggar in på internetbanken "-650". Då måste jag betala tillbaka det inom en vecka för att slippa ränta etc. Men ändå, är det inte lite konstigt att det går just endast på söndagar att göra såhär?
Citera
2013-06-14, 14:41
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Din bank har val stangt lanken for butiken pa sondagar helt enkelt.
Citera
2013-06-14, 14:43
Medlem
Bluebeast72s avatar
Låter osannolikt.

Vilken affär eller mack gäller det? Vet att vissa obemannade pumpstationer av den gamla sorten går att lura med övertrassering men inte just på söndagar.
Citera
2013-06-14, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Låter osannolikt.

Vilken affär eller mack gäller det? Vet att vissa obemannade pumpstationer av den gamla sorten går att lura med övertrassering men inte just på söndagar.

Jag har handlat på H&M, Coop Forum och övriga butiker... det är ingen gräns på söndagar!
Jag har ett vanligt, hederligt Nordea kort bara.
Citera
2013-06-14, 14:47
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Hordu TS jag kan faktiskt inte lata bli att fraga varfor du later sa exalterad over detta.. jag menar du sager ju sjalv att du maste betala tillbaka inom 7 dagar for att inte aka pa ranta sa jag fattar inte hur du kan tycka detta ar bra/spannande. Ar det skoj att sa fort man far in pengar betala tillbaka forra manadens eskapader?
Citera
2013-06-14, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Hordu TS jag kan faktiskt inte lata bli att fraga varfor du later sa exalterad over detta.. jag menar du sager ju sjalv att du maste betala tillbaka inom 7 dagar for att inte aka pa ranta sa jag fattar inte hur du kan tycka detta ar bra/spannande. Ar det skoj att sa fort man far in pengar betala tillbaka forra manadens eskapader?

Haha, nejdå. Bara att jag är en fattig student och har tidigare alltid sett den sista helgen varje månad som dommedagen... men så upptäckte jag detta av en slump, och jag tyckte bara det var en passande upptäckt när den snävaste helgen ligger över mig! Thats all!
Citera
2013-06-14, 15:01
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBates1
Haha, nejdå. Bara att jag är en fattig student och har tidigare alltid sett den sista helgen varje månad som dommedagen... men så upptäckte jag detta av en slump, och jag tyckte bara det var en passande upptäckt när den snävaste helgen ligger över mig! Thats all!

Later som en extremt dalig vana att spendera nasta manads inkomst nar man redan ar fattig.
Citera
2013-06-14, 15:02
Medlem
Bensinmackar brukar ge "kortkredit" eftersom det är ett helvete att återta bensin från kunden.

Jag brukade kunna dra 400 över, men det är 5 år sen.
Citera
2013-06-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Later som en extremt dalig vana att spendera nasta manads inkomst nar man redan ar fattig.

Vem har talat något om "nästa månads inkomst"?
Det har du kommit på själv.
Jag tar mig bara friheten att utöka lite, om det blir knapert någon månad. Funkar toppen för mig! Hejdå med dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in