Citat:
Ursprungligen postat av
abhz
Ni höginkomsttagare som tjänar minst 30-40k, hur ser er livsstil ut? Kan ni berätta lite om ert liv?
Vad jobbar ni med? Hur mycket tjänar ni? Hur gamla är ni? Hur bor ni? Vad kör ni för bil? Vad käkar ni? Hur ofta reser ni? Vart reser ni? Vad har ni för kläder? Hur och vad lägger ni pengar på? Osv osv. Hur ser ert liv ut i ett nötskal. Blir intressant.
Vad jobbar ni med
Egen företagare inom olika branscher (Främst förvaltning av industrifastigheter)
Hur mycket tjänar ni
Sjusiffrigt
Hur gamla är ni
80-talist
Vad kör ni för bil
Audi A6 Avant & Volvo XC60
Vad käkar ni
Husmanskost och Take-away ifrån diverse restauranger.... Skaldjur på Fredagar med tjejen enligt Svensk tradition.....
Hur ofta reser ni
Alldeles för sällan. Svårt att slita mig ifrån arbetet och när jag väl är bortrest så går mycket tid till att prata i telefon och arbeta framför laptopen.
Vart reser ni
Sommarstugan på Västkusten under sommarhalvåret... Åre eller alperna under vinterhalvåret... Och försöker sticka iväg till värmen över Jul/Nyår för att smita bort ifrån allt med familjen.. (Thailand, Västindien, Paris.. Det varierar)
Vad har ni för kläder
Chinos, skjorta och boots på arbetet... Kavaj, slips och mer dressade skor hänger på kontoret om det skulle behövas.. Men det gör det sällan..
Privat går jag i jeans och pikétröja eller pullover/skjorta
Vad lägger jag mina pengar på?
Familj, klockor, intressen, boende & investeringar
Jag hade gärna köpt en sportbil.. Men jag är alldeles för ekonomisk för att göra det tyvärr... Värre kapitalförstörare finns ju inte.
Och till TS:
Gentemot vad du och många andra verkar tro så blir man inte lyckligare av mycket pengar.
Jag nådde toppen av lycka när jag tjänade tillräckligt med pengar för en ekonomisk trygghet.. Jag behövde aldrig planera något vardagsköp och oavsett datum och tidpunkt på Månaden så kunde jag spontanhandla det mesta.... DET var ett stort steg ifrån den lägre inkomsten jag hade när jag var yngre... Men Skillnaden mellan en årsinkomst på 500.000:- eller 1mjkr tex har inte gjort mig lyckligare överlag... Det som utmärker sig tydligast är storleken på mitt kapital... Men överlag så spenderar jag inte mer nu än vad jag gjorde innan.. (Äger i dagsläget två bostadsrätter och en sommarstuga) men räntorna är låga och sommarstugan är ett obelånat arv....
Visst kan man köpa mer och dyrare kläder... Fina klockor och dyra elektronikprylar... Och allt detta är skoj och ger en tillfällig tillfredställelse får jag väl säga... Men det gör mig inte lyckligare överlag.. Och det tror jag stämmer för de allra flesta som tjänat en bit eller långt över medel en längre tid...