Citat:
Ursprungligen postat av
tobes
Och vad av dessa saker är det som du menar att du inte klarar av om du har "så mycket pengar att du inte behöver bry dig om pengar"?

Klarar av och klarar av.
Men om jag har massvis av pengar så slipper jag gå ut 6 på morronen o skrapa rutor på bilen för att köra till ett skitjobb som förmodligen är skadlig för min kropp.
Jag slipper göra tråkiga saker om jag vill som tex som att måla huset eller klippa häcken men om jag vill kan jag ju göra dessa saker medan de som inga pengar har måste göra detta för de har inte råd att anlita någon annan att göra det.
Kan oxå vara själsligt skönt att kunna fly svenska vintern om man vill för någon månad.. eller tvärtom, om man älskar vinter så kan ma ta sig en skidresa mitt i sommaren.
Är helt övertygad om att dålig ekonomi tär på kroppen och förkortar livet. För att inte snacka om alla skilssmässor med ungar som mår dåligt till följd av att föräldrarna bråkar och de får plastmorsor och plastfarsor som följd.
Klart att rika oxå skiljer sig men bråk om pengar/ekonomi lär var den största anledningen till skillsmässor i Sverige.
Om man har för mycket pengar går det bra att skänka bort dem oxå, motsatt så kan ju den som inga pengar har inte bara gå in på banken och hämta ut ett par miljoner.. så valet är ganska lätt om jag får välja