2014-10-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Brukar vara så, men jag vågar satsa mina ben på att du ljuger om lönen, men det är en annan femma! Vem behöver pengar när alla på flashback har 18cm slak!
Segt... då har du bara ditt tredje ben kvar min vän. Finns ingen anledning för mig att fara med osanning? Förstår att det låter orimligt. Kom som en liten chock även för mig när jag fick veta min ersättning.
Citera
2014-10-18, 00:57
Medlem
Citat:
Brukar vara så, men jag vågar satsa mina ben på att du ljuger om lönen, men det är en annan femma! Vem behöver pengar när alla på flashback har 18cm slak!

Nu skriver han 35k i månadslön och det var nog att ta i men 35k total inkomst(OB mm) ser jag inte som någon jättekonstigt, jobbar själv ständig natt och har över 30k med OB.
Citera
2014-10-18, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Nu skriver han 35k i månadslön och det var nog att ta i men 35k total inkomst(OB mm) ser jag inte som någon jättekonstigt, jobbar själv ständig natt och har över 30k med OB.

Fast killen är 19 år och jobbar halvtid(22timmar i veckan) Det är cirka 400kr/h, vilket jag tvivlar starkt på, finns utbildat folk som inte har den lönen

Men det kvittar, har han den lönen så grattis till honom, men jag tvivlar fortfarande haha!
Citera
2014-10-18, 01:34
Medlem
Citat:
Fast killen är 19 år och jobbar halvtid(22timmar i veckan) Det är cirka 400kr/h, vilket jag tvivlar starkt på, finns utbildat folk som inte har den lönen

Men det kvittar, har han den lönen så grattis till honom, men jag tvivlar fortfarande haha!
Med denna avund som uppstått så värdesätter jag mitt trista och socialt hämmande jobb högre än förut. Tack! Nu ska jag inte ta upp mer plats i tråden.
Citera
2014-10-18, 09:19
Medlem
Facades avatar
Livsstilen?
Vilket liv?

Jag jobbar utomlands 8-10 månader om året.
Jobbar 10-24 timmar om dagen, 6-7 dagar i veckan alla dessa månader.
Jag har ingen bostad, bor bara på hotellen som min arbetsgivare betalar när jag är ute och jobbar och när jag har semester (läs: är i Sverige) så sover jag på madrass i min fars sovrum.

Jag har inget liv, jag har (nästan) inga utgifter.
Allt har sitt pris. I mitt fall, det är utfallet efter att inte ha utbildat mig och då får jag istället slita arslet av mig för att tjäna pengar.
Värt det? För min del, ja. Jag gillar det. Skulle andra gilla det? Möjligtvis inte, vi är en speciell art som ens orkar med ett sånt här liv.

Lönen? Liknande lön som välutbildat folk får för att jobba mycket mindre

Jag kör bara hyrbilar, om jag är i länder där jag kan ha det.
T.ex i Kina går det inte att hyra bilar, men just nu hyr jag en Passat vilket är 10 gånger bättre än vad jag har hemma (har en gammal Lincoln som pissar olja, saknar växel osv).
Senast redigerad av Facade 2014-10-18 kl. 09:22.
Citera
2014-10-18, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Livsstilen?
Vilket liv?

Jag jobbar utomlands 8-10 månader om året.
Jobbar 10-24 timmar om dagen, 6-7 dagar i veckan alla dessa månader.
Jag har ingen bostad, bor bara på hotellen som min arbetsgivare betalar när jag är ute och jobbar och när jag har semester (läs: är i Sverige) så sover jag på madrass i min fars sovrum.

Jag har inget liv, jag har (nästan) inga utgifter.
Allt har sitt pris. I mitt fall, det är utfallet efter att inte ha utbildat mig och då får jag istället slita arslet av mig för att tjäna pengar.
Värt det? För min del, ja. Jag gillar det. Skulle andra gilla det? Möjligtvis inte, vi är en speciell art som ens orkar med ett sånt här liv.

Lönen? Liknande lön som välutbildat folk får för att jobba mycket mindre

Jag kör bara hyrbilar, om jag är i länder där jag kan ha det.
T.ex i Kina går det inte att hyra bilar, men just nu hyr jag en Passat vilket är 10 gånger bättre än vad jag har hemma (har en gammal Lincoln som pissar olja, saknar växel osv).

varför skulle det inte gå o hyra bil i kina?
Citera
2014-10-18, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amira-Husse
Jag är överläkare, 30 år tjänar mellan 50-60K kör en BMW och handlar kläder oftast på MQ och HM , bor i en lägenhet på 2 rum.

Berätta gärna lite mer exakt hur du hann bli överläkare vid 30 års ålder. Du tog studenten vid 18 års ålder och började sedan läkarprogrammet direkt, vilket gjorde att du som tidigast kunde ha en läkarexamen vid 23,5 år. Sedan AT-tjänst i 1,5 år, vilket du alltså blev klar med som 25-åring. Sedan 5 år ST på det, vilket du alltså alldeles nyligen blev klar med. Och då fick du bli överläkare på direkten?

Troll...
Citera
2014-10-18, 13:05
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erhhhhh
varför skulle det inte gå o hyra bil i kina?

Man behöver kinesiskt körkort och deras försäkringslagar är helt åt helvete.
Det är inte värt att riskera något, tyvärr.

Har varit där i 1.5 år och jag har faktiskt ingen aning om det ens finns biluthyrning... Har aldrig sett någon
Senast redigerad av Facade 2014-10-18 kl. 13:34.
Citera
2014-10-19, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Berätta gärna lite mer exakt hur du hann bli överläkare vid 30 års ålder. Du tog studenten vid 18 års ålder och började sedan läkarprogrammet direkt, vilket gjorde att du som tidigast kunde ha en läkarexamen vid 23,5 år. Sedan AT-tjänst i 1,5 år, vilket du alltså blev klar med som 25-åring. Sedan 5 år ST på det, vilket du alltså alldeles nyligen blev klar med. Och då fick du bli överläkare på direkten?

Troll...
Jag jobbar inom vården. På min avdelning har vi en ÖL som är runt 30. Det förekommer absolut... Även om det såklart inte är jättevanligt.
Citera
2014-10-19, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Man behöver kinesiskt körkort och deras försäkringslagar är helt åt helvete.
Det är inte värt att riskera något, tyvärr.

Har varit där i 1.5 år och jag har faktiskt ingen aning om det ens finns biluthyrning... Har aldrig sett någon

Svårt att få körkortet de första gångerna av uppkörningen som utlänning i kina. Speciella är kineser.
Citera
2014-10-19, 14:57
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penka
Svårt att få körkortet de första gångerna av uppkörningen som utlänning i kina. Speciella är kineser.

KaN tänka mig det. Tänker inte ens försöka.
Försökte ett halvår att lära mig kinesiska. Uttala är så extremt svårt för samma ord kan böjas på fyra olika sätt och betyder helt olika saker.
Jag gav upp. Kan bara säga ytterst simolande ord som "lunch", tack osv.
Citera
2014-10-25, 06:12
Medlem
23 år och jobbar på två jobb. Inom logistik och livsmedelsbutik.

Jobbar 12tim per vardag och 15 timmars pass på helgerna. Så 7 dagar i veckan. Vilket ger mig nästan 70k i månaden. Sparar 1000-2000kr i månaden för säkerhet och resten går till skulder då jag lyckats dra på mig stora sådana.
Lever inte lyx och köper inget alls då jag försöker fixa mina skulder. Har ett Eurocard gold där 100% av alla mina inköp görs och brukar ha en spend på 3000-4000kr i månaden.
Trivs med hur jag lever och skall försöka ha samma tänk när jag är klar med mina skulder. Ca 400k kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in