Citat:
Ursprungligen postat av
vasadueller
Kanske dumt att ge sig in i pajkastningen, men jag har svårt att förstå drivkraften bakom dem som anser det viktigt att avslöja troll i tråden....
Om man döper en tråd till "Ni som tjänar mycket", är det då inte logiskt att förhållandevis många med hög lön svarar? Det är nära en miljon medlemmar på forumet, så det är väl ganska troligt att ett antal av dem är höginkomsttagare?
På ett sidospår så kan jag tycka att denna typ at trådar är ganska meningslösa i Sverige, eftersom de flesta tjänar ungefär lika mycket efter skatt i alla fall. Jag anser att en relevant skillnad är mellan att vara fri (ekonomiskt oberoende) eller tvingad att sälja sig för pengar. Det är däremot fantastiskt irrelevant om man bor i ett finare eller sämre område, om man kör en bil av ett visst märke etc. etc. I Sverige finns (med mycket få undantag) endast nyansskillnader mellan olika människors disponibla inkomster. Men det räcker tydligen för att väcka jantelagarnas avund.
Det är ca 860.000 medlemmar på forumet, du bommade med ca 140 tusen.
Sen är det ALLA konton, om du tänker på hur många minderåriga och avstängda medlemmar det är så är jag övertygad om att det kanske bara finns 300-400 tusen kvar.
Nej tvekar på att dom flesta här talar sanning. Kolla posthistoriken på några så ser du.
Är jag den enda som misstror nyreggade användare?

från 2012 och uppåt.
(Ja jag vet att jag själv är reggad 2013 men tjänar inte mycket pengar heller)