2013-06-13, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ...as...
Mm. Fast jag tror att dom som röstar SD vet att arbetande invandrare [förväxla inte dessa med vilda flyktingar som inte kan skriva och läsa] bidrar till ett bra samhälle.
Vilda flyktingar? Var hittar du dom?
Tror förövrigt inte SD väljare är så bra på att skilja på invandrare överhuvudtaget.
Citera
2013-06-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
OM invandring vore en vinst så skulle man SJÄLVKLART promota detta något helt enormt från 7-klövern, man skulle gladjeligen motbevisa SD och gå med på att gå ut med officiella siffor, men man totalvägrar..

Krävs ett IQ på typ 50 för att förstå varför man inte vill gå ut med de enorma kostnaderna som invandringen medför.

Du missförstår hela grejen.

Invandringen är så klart en vinst, vilket vi fått svart på vitt nu. Men, ditt argument
att detta borde leda till ännu större invandring är felaktigt.

Det går inte att ta in fler invandrare än vi gör, på för kort tid. Så vi ligger ungefär rätt
i mängd, plus eller minus några enheter. Det tar nämligen tid för nyanlända att etablerar
sig, och en rad andra faktorer.

Så vi ligger ungefär rätt till, men det är bra att det finns siffror på det nu.
Citera
Medlem
Voltecs avatar
Schweiz har ju mycket annorlunda bidragssystem bla att en del av socialbidraget man får betalar man tillbaka och ensam läntagare i familjen med medelinkomst har det mycket tuffare.
Citera
Bannlyst
I grunden är den ekonomiska biten inte den största anledningen till att jag är emot massinvandringen. För mig spelar det inte någon som helst roll om kineser är en ekonomisk vinst för Sverige. Mitt intresse är att Sverige ska bevaras som det svenska folkets land. Jag är inte intresserad av att bo i ett land där alla man ser är icke vita och talar främmande språk, jag har ingenting gemensamt med en arab som talar arabiska och bor i Sverige, varför skulle jag vara för en massinvandring som kommer leda till att Sverige tillhör andra folkslag än mitt eget?

Redan idag när jag åker tunnelbana varje dag i Stockholm är jag som svensk kraftig minoritet, alla jag ser kommer från andra länder och jag fattar inte vad de talar om då de talar andra språk än svenska. För mig spelar det ingen roll om de är ekonomisk vinst, jag vill inte känna mig som en utlänning i mitt egna land. Vill jag hör andra språk och kulturer så åker jag på semester.

Någon annan som känner som jag gör här? Kriminaliteten och det ekonomiska är viktigt men det är inte huvudskälet till att jag är emot invandringen, huvudskälet är att jag vill leva i ett land där jag trivs och känner mig hemma i och det gör jag inte i dagens Sverige då man är minoritet som svensk.
Citera
2013-06-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Alla faktiskt men det får du nog inte in i din hjärna.
Blev det jobbigt nu ?
Citera
2013-06-13, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyheter24
Denna rapport kommer Sverigedemokraterna vinna stort på

Folk kommer nu få upp ögonen hur media PK-vinklar och OECD kommer få förtroendeproblem..

Ja, mest kommer folk känna sig bedragna. Som de blivit i 30 år.
Citera
2013-06-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgVonRosen
Redan idag när jag åker tunnelbana varje dag i Stockholm är jag som svensk kraftig minoritet, alla jag ser kommer från andra länder och jag fattar inte vad de talar om då de talar andra språk än svenska.
Lär dig fler språk då. Tycker förövrigt det låter rätt osannolikt att ALLA du stöter på i tunnelbanan är invandrare.

Citat:
Ursprungligen postat av GeorgVonRosen
Någon annan som känner som jag gör här? Kriminaliteten och det ekonomiska är viktigt men det är inte huvudskälet till att jag är emot invandringen, huvudskälet är att jag vill leva i ett land där jag trivs och känner mig hemma i och det gör jag inte i dagens Sverige då man är minoritet som svensk.
Kanske dags att flytta till ett mindre invandrartätt område om du lider så hårt?
Citera
2013-06-13, 22:22
Medlem
positivitizers avatar

Ja jag känner ungefär som du, pengar eller vinst spelar ingen roll för mig. Handlar om Sverige, Svenskarna och svenska språket. Man kan vifta med hur fina analyser och studier som helst inom ekonomiska kretsar, förändrar inget.
Citera
2013-06-13, 22:23
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
Grundkurs i högst elementär statistik:
Vid enkätundersökningar bli urvalet gällande de som faktiskt svarar på enkäten givetvis skevt eftersom det beror av individens egna val. Tror du själv bidragsberoende kriminella bilbrännare bryr sig ett jävla skit om att svara på en enkät de får på posten? Vad är svarsfrekvensen för somaliska analfabeter? Givetvis är det en viss typ av människor som besvärar sig med att svara på enkäter.

Citat:
Ursprungligen postat av Visf

Så argumentet är att invandrare ljuger.

Nej det var inte hans argument, antar att du läste det du svarade på lite slarvigt.

Argumentet var att andelen välutbildade bland invandrare förefaller högre i enkätstudier än det egentligen är eftersom de bidragsberoende analfabeta somalierna(tex) som hade dragit ner snittet, högst sannolikt inte bryr sig om att(eller ens kan) svara på enkätstudier.
Senast redigerad av Sockerpappan 2013-06-13 kl. 22:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CastorTroy.
Man skriver dessutom att Schweiz gör "störst" vinst på invandringen. Samtidigt som Schweiz är det land som har hårdast migrations-regler i hela Europa.
Slutsatsen torde vara att generös invandring inte gynnar ekonomin?
Är det detta som DN försöker förmedla?

Undersökningen hat tagit alla invandrare över en kam. Klart att om Schweiz bara tar in toppen på skala. Så ökar vinsterna, precis som Sverige skulle gjort om en del blev ombädda att lägga knäna på ryggen istället för att duka fram medborgarskapet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vilda flyktingar? Var hittar du dom?
Tror förövrigt inte SD väljare är så bra på att skilja på invandrare överhuvudtaget.

Vi är faktiskt ganska duktiga på det. Så pass att vi vet att rapporten är skit.
Citera
2013-06-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellSortering
Intressant rapport och väldigt underhållande tråd. Varför är alla så tokiga på invandringen?

Det är en sån liten fråga. Går det plus minus noll är det bara bra men det är för bövelen vår plikt även om vi skulle gå minus på det.

Liten fråga? Det är den absolut största frågan som avgörs i valet. Finns ingen annan fråga som ens kommer i närheten när det gäller hur mycket samhället kan förändras på ett eller annat sätt.

Visst kan man säga att t.ex. jobbfrågan är viktigare, men när det gäller den frågan så blir det extremt liten skillnad vilket parti man än röstar på. Alla tänkbara regeringsalternativ driver typ samma politik så invandringen är det enda som verkligen kan förändra samhället(oavsett om man tycker invandringen är positiv eller negativ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in