Citat:
Ursprungligen postat av GeorgVonRosen
Någon annan som känner som jag gör här? Kriminaliteten och det ekonomiska är viktigt men det är inte huvudskälet till att jag är emot invandringen, huvudskälet är att jag vill leva i ett land där jag trivs och känner mig hemma i och det gör jag inte i dagens Sverige då man är minoritet som svensk.
Känner igen mig till hundra procent. Jag har alltid levt med bilden av Sverige som en land bosatt av nordbor, om det så är svenskar, finnar eller norrmän. Människor med ljus hy och blåa ögon. Men känner inte längre igen mig. Visst är vi ännu i absolut majoritet, men förändringen har skett så oerhört snabbt. Vad Ryssland och Tyskland inte lyckades med under århundraden av krigande har dagens politiker lyckats med under bara några årtionden.
Vi inrättar nationalparker och skyddar våra rovdjur mot jakt därför att vi anser det viktigt att behålla det ursprungliga. Men det nordiska folket är tydligen inte värt att bevara, vi är ingenting speciellt. Alla folkgrupper kan bytas ut mot alla andra folkgrupper. Eller?
Kanske finns det ett estetiskt värde i att hålla oss åtskilda? Att bevara vad som tagit naturen tiotusentals år att skapa.
Men just nu filosoferar jag bara, och i slutändan går tankarna alltid på tvärs emot mer vardagliga ideal som idén om mänsklig frihet som en av de absolut viktigaste målen för ett välfärdssamhälle. Att kunna bo och leva med den som man själv önskar. Om hon så är blåneger eller talar kinesiska.