2013-06-13, 15:44
Medlem
cuntbags avatar
Konstigt att AB och EP och SVD inte har detta här på sina första sidor. Rätt kul att man inte får kommentera på artikelen inne på DN heller. Är dom rädda kanske?
Citera
2013-06-13, 15:45
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive

Poängen här är att man fortfarande tjänar på invandringen. Inte bara ekonomiskt skulle jag säga också. Jag vill inte ha ett hårt samhälle som Schweiz, de är smygfascister där i sin människosyn.

Men man tjänar tydligen mest på den om den är restriktiv.
Citera
2013-06-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moonsan
Åkesson har nog fel där, den rätta siffran med barn och barnbarn osv inräknat så rör det sig nog om flera hundratusen per år och det är en exponentiell tillväxt som enbart skulle minska marginellt om all invandring upphörde idag. En rimlig beräkning är att om några tiotals år så har Sverige 16 miljoner invånare varav omkring 4 miljoner är Svenskar och då om inte förr lär det nog gå upp för en del vad invandringen verkligen kostar.

Inget mattesnille du. Är väl ca 7 miljoner svenskar nu, tror du att 3 miljoner dött ut då? Okvalificerad gissning enligt min åsikt, troligen kommer antalet svenskar öka också, men procentuellt kommer ju invandrare i första andra tredje generation osv att öka markant.
Citera
2013-06-13, 15:46
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
OECD driver inte det här landet.

Om du måste återkomma kan du väl göra det efter att du har gått en längre utbildning, eller efter att du har rest lite i världen, pratat med andra människor och kanske arbetat ideellt i någon hjälporganisation. Att skaffa barn kan också hjälpa så att du får lite perspektiv och inte bara tänker på dig själv.

Vad har du för kommentar om Nymfhanes inlägg?
Citera
2013-06-13, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Du tror att det har blivit bättre sedan 1999, är du dum i huvudet?
Merparten har sedan dess kommit från underutvecklade utomeuropeèiska länder, ingen arbetsinvandring är det knappast frågan om från mellanöstern eller afrikas horn.
Nå, är du dum i huvudet?
Tyckte det stod att Sveriges siffror baserades på år 1994 till och med. Så nej det lär inte vara mer positivt nu.
Citera
2013-06-13, 15:49
Medlem
Dawnriders avatar
Tror att en anledning att Schweiz tjänar bäst på invandrare är väl deras system? Där om du vill bosätta dig på vissa platser måste få igenom ett beslut lokalt med ett visst antal underskrifter från de som bor där.

Ganska mycket större chans att man får in folk som är omtyckta, behövs och är drivande alltså?
Citera
2013-06-13, 15:50
Medlem
Kavalleristens avatar
Citat:
OECD känns som en rätt bra och trovärdig källa minst sagt.

Poängen här är att man fortfarande tjänar på invandringen. Inte bara ekonomiskt skulle jag säga också. Jag vill inte ha ett hårt samhälle som Schweiz, de är smygfascister där i sin människosyn.

Spekulationer. Sluta med det.

Haha ojoj... Nej vi tjänar inte på invandringen. Ta inte alla tidningarna skriver som sanning. Okej nu ska jag förklara för dig. Slutsatsen som skrivs i Dn har flera felaktigheter. Man tar tex inte hänsyn till arbetskraftsinvandring kontra flyktingar/annhöriginvandring/övrig. Men det viktigaste är att de leker lite med ordet "tjänar". Visst hela invandrar gruppen tillför någon tusenlapp per år om man drar bort alla bidrag som ges till gruppen. Men vad mer finns det att betala i vårat samhälle Sverige? Jo alla skattebetalare måste tillsammans betala alla bidrag + ALLA ANDRA STATLIGA UTGIFTER. Om alla i sverige skulle ge en vinst på 1000 extra per år efter att räkna bort bidrag - vafan skulle vi kunna göra då? Inte ett piss. Vi skulle inte kunna ha den välfärden vi har idag. Därför är termen "tjänar" helt åt fanders här.
Citera
2013-06-13, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Ja, de gör vi. På vissa. Men en del ger ett underskott.

Men fattar du inte, dom har räknat ihop alla kostnader för alla invandrare och sen räknat ut ett genomsnitt per person och det visar att i genomsnitt går vi plus på varje enskild invandrare. Det är ju det som är det viktiga vad kostar inavndringen oss, och det visar sig att det inte kostar oss någonting utan tvärtom tjänar vi på invandringen.
Citera
2013-06-13, 15:52
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad har du för kommentar om Nymfhanes inlägg?

Jag förstår att ni rasister vill att man ska fortsätta skilja på folk och folk och stoppa invandring (för nu pratar vi märkligt nog inte om flyktingar) från MENA-länder eftersom de är en ekonomisk belastning. Men nu kostar de ju inte för mycket så det argumentet faller ju helt. Återstår alltså kritik mot kulturella skillnader, då är man ute i grumligt vatten och fiskar och rasismen kommer i dagen. Så var försiktig nu.
Citera
Medlem
Citat:
OECD driver inte det här landet.

Om du måste återkomma kan du väl göra det efter att du har gått en längre utbildning, eller efter att du har rest lite i världen, pratat med andra människor och kanske arbetat ideellt i någon hjälporganisation. Att skaffa barn kan också hjälpa så att du får lite perspektiv och inte bara tänker på dig själv.

Jadu, anser du att jag ska ta samma utbildning som Reinfeldt?

Det är skillnad på "invandrare" och invandringsnäringen, Just nu så talar jag bara ur ett affärs perspektiv.

Och som det klart och tydligt står i rapporten så tjänar Sverige mer på Svenska hushåll än invandrarhushåll inte sant? Då är min slutsats att hellre så har man väl fler Svenska hushåll?

Låt oss säga att du drev ett företag? Vad hade du satsat på? Invandrarna eller Svenska hushållen? Du går alltså med 5x mer vinst per år med Svenska hushållen.

Sen kan vi ju säkerligen gå över till invandringen i sig.
Jag har varit runt rätt mycket i världen faktiskt och hade en far som var sjöman som var i sydafrika 1967 det var inga trevliga stunder det.

Hur som helst så är det såhär att låt oss säga Ahmed 23, år gammal kommer från Somalia, och så har vi Morgan 23 år bor i ute i landet i Sverige. De flesta tänker ja men de är ju samma ? Ja visst hudfärg och sådant spelar ingen roll inte för mig iaf. Men man måste tänka på att Ahmed 23, har nog med all säkerhet sett saker som Morgan 23 bara sett på film. Detta gör att Ahmed 23, tänker på ett annorlunda sett än Morgan, Detta är det problem vi har i Sverige. Människor tror att alla tänker exakt lika. Men så är det inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cuntbag
Konstigt att AB och EP och SVD inte har detta här på sina första sidor. Rätt kul att man inte får kommentera på artikelen inne på DN heller. Är dom rädda kanske?

Det enda media är rädda för är hur snabbt ska det spåra ut av främslingsfinetlighet !!
Citera
Medlem
BosseHs avatar
Haha Schweiz, med en stor ström invandrare beståendes av rika västerländska pensionärer, fullt jämförbart med Sverige då! Nu har jag inte läst rapporten men om de inte skiljer på flyktinginvandringen från den övriga så är ju studien värt noll, patologisk vetenskap. Sverige är ett land beståendes till stor
del av masochister med ett barns syn på omvärlden, det kommer vara fullkomligt kört i botten om någon generation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in