Citat:
Ursprungligen postat av
Wheretheslimelive
OECD driver inte det här landet.
Om du måste återkomma kan du väl göra det efter att du har gått en längre utbildning, eller efter att du har rest lite i världen, pratat med andra människor och kanske arbetat ideellt i någon hjälporganisation. Att skaffa barn kan också hjälpa så att du får lite perspektiv och inte bara tänker på dig själv.
Jadu, anser du att jag ska ta samma utbildning som Reinfeldt?
Det är skillnad på "invandrare" och invandringsnäringen, Just nu så talar jag bara ur ett affärs perspektiv.
Och som det klart och tydligt står i rapporten så tjänar Sverige mer på Svenska hushåll än invandrarhushåll inte sant? Då är min slutsats att hellre så har man väl fler Svenska hushåll?
Låt oss säga att du drev ett företag? Vad hade du satsat på? Invandrarna eller Svenska hushållen? Du går alltså med 5x mer vinst per år med Svenska hushållen.
Sen kan vi ju säkerligen gå över till invandringen i sig.
Jag har varit runt rätt mycket i världen faktiskt och hade en far som var sjöman som var i sydafrika 1967 det var inga trevliga stunder det.
Hur som helst så är det såhär att låt oss säga Ahmed 23, år gammal kommer från Somalia, och så har vi Morgan 23 år bor i ute i landet i Sverige. De flesta tänker ja men de är ju samma ? Ja visst hudfärg och sådant spelar ingen roll inte för mig iaf. Men man måste tänka på att Ahmed 23, har nog med all säkerhet sett saker som Morgan 23 bara sett på film. Detta gör att Ahmed 23, tänker på ett annorlunda sett än Morgan, Detta är det problem vi har i Sverige. Människor tror att alla tänker exakt lika. Men så är det inte.