Det som det hjälpt mig med är ju datorproblem etc, jag sitter ju en hel del vid datorn men kan ungefär noll och ingenting om det av framförallt tidsskäl och även en del ointresse. Då har den delen varit otroligt nyttig!
Sedan är det ju viktigt/nyttigt i den formen att man får andra synvinklar på saker och ting, men a och o är att lära sig gallra bland vad folk skriver. Många,många personer här är otroligt vettiga men som överallt annars finns det även idioter.
Jag har märkt att jag hänvisar till Flashback ibland, i alla fall när det handlar om fakta jag dubbel/trippel checkat.
Givetvis avväger jag situation till situation.
Går ju inte att prata politik och säga, på Flashback står det faktiskt si & så
När jag var tonåring upptäckte jag ett ställe där jag kunde säga vad jag ville. I början var det svårt eftersom jag inte ville säga något. Kanske var rädd vad andra skulle tycka.
Jag skulle vilja säga att kanske Flashback kan vara ett liknande forum.
Flashback har inte hjälpt mig men jag vill att det ska göra det genom att jag vågar säga (skriva) något.
Jag vill öppna min skrivarlust, tömma min hjärna, och vara med. Här hos Er.
FB har hjälpt mig jättemycket då jag tycker FB är ett perfekt bollplank för saker man kanske inte vill eller kan ta upp IRL. Eller om man bara vill ventilera lite saker man funderar lite/mycket på. FB är bra till mycket.
bland alla patetiska "niceguys" klagosånger och självgoda FB-livscoachers floskler har man väl snappat upp ett och annat användbart, som dock inte gjort mig lyckligare men kanske något mentalt starkare