2013-06-14, 14:45
Medlem
cogito.ergosums avatar
Flashback fanns där när jag behövde det och fick en att inse att man inte var ensam med vissa tankar eller situationer. Människor man ser ute i verkligheten är mer mänskliga än vad första intrycket kan ge sken av, på Flashback kan det dolda komma upp till ytan.

Har haft givande diskussioner förr i både det ena och det andra delforumet här. Flashback har en härlig blandning av alla möjliga åsikter och perspektiv på alla möjliga frågor.

Även ifall R&S-forumet känns lite som en lekstuga ibland, dyker det trots allt upp vettiga och väl tänkvärda inlägg här. Vilket man gärna läser.

Har fått en del hjälp här och har även hjälpt en del. Och de fåtal jag haft PMkontakt med har alla varit väldigt trevliga... För att vara dödsknarkarnazister.
Citera
2013-06-14, 20:58
Medlem
Personligen hade jag nog inte lyssnat på vad flashbackare säger. De flesta här är tyvärr rätt korkade och har en riktigt vriden verklighetsuppfattning.
Citera
2013-06-14, 23:07
Medlem
Freakkos avatar
Visst det är ett bra ställe och ventilera sina känslor på och få läsa åsikter som man inte kan uttrycka sig över i verkliga livet när det får konsekvenser.

Tyvärr upplever jag det annars som en massa meningslöst dravvel som suger tid när man kan utnyttja det till annat
Citera
2013-06-14, 23:19
Medlem
Ghastens avatar
Är inne på sidan flera ggr per dag. Läser mycket olika saker.

Första stället jag surfar in på för att hitta vem som gjort vadvsom är blurrat på andra ställen.

Jag har lärt mej att lita ännu mindre på den tjejer/kvinnor.

Ofta får man svar på små som stora frågor.

Har inte sett något annat forum som är hälften då bra. Förut var det mindre varningar och sånt. Så det är ju lite trist nu för tiden.
Citera
2013-06-15, 00:07
Medlem
Känns som om jag varit en helt annan person utan internet. Jag hade famlat i mörkret för jag hade aldrig läst det jag läst på annat sätt. Kommentarsfält, forum, artiklar, wikipedia, utländska nyhetssajter m.m.
Citera
2013-06-15, 10:24
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maryjane.
Här inne på R&S läser vi dagligen om oss som har svårigheter i livet, ting stora som små. Det jag undrar är hur många som faktiskt tar åt sig utav tipsen som ges och använder sig utav dem IRL? When, where, how and why? Hur stor positiv/negativ verkan har detta haft?
Personligen anser jag att fb har varit en bra stöttepelare och har gett mig många nya insikter, så tack för det!
Onelove.

Hjälpt mig vet jag inte. Men jag har fått lite bättre förståelse för vad människor har för åsikter i vårt samhälle och även utvecklat lite mer egna teorier via fb. Det är kul tycker jag.
Citera
2013-06-15, 11:00
Medlem
thewellovedones avatar
Inte särskilt mycket! Jag läser flashback av samma skäl som jag läser en kvällstidning, ren underhållning. Ska jag vara helt ärlig så är flashback och aftonbladet spegelbilder av varandra; Aftonbladet är politiskt korrekt till överdrift medan flashback är Anti-PK till överdrift, både aftonbladets och flashbacks skribenter är extremister, jag också
Citera
2013-06-15, 22:20
Medlem
Geomeisters avatar
Själva R&S-trådarna har väl hjälpt mig sisådär. Alltid intressant att höra andras åsikter även om man får får leta bland 50 nonsens svar för att hitta 2-3 vettiga som kan få en att tänka till.

Sen har det väl hjälpt ibland med att man känner igen sig och inser att andra har liknande problem eller tankar i livet.

Hänger mycket på musikforumet och det har nog hjälpt mig expandera och upptäcka ny musik väldigt mycket. Stort plus för det

Men det är seriöst dags att sluta alla "snälla killar"-trådar. Det var intressant en gång, underhållande någon gång. Nu känns det bara som slöseri med ens liv. Släng alla trådar med liknande innehåll direkt säger jag. Åtminstone i 1 år framöver! Låt andra tankar och personer komma till tals.
Citera
2013-06-19, 15:32
Medlem
sowahs avatar
Visst har flashback hjälpt mig, dock inte i R&S, det mesta som skrivs här är ju ändå om alla dessa "snälla" killar som aldrig får ligga.

Däremot på träningsdelen har jag fått ovärderliga tips, speciellt av
SiSenior
Bigorexia

Gått från novis till att bli iallafall kunnig nog inom området, thx boys!
Citera
2013-06-19, 15:48
Medlem
jaybones avatar
Har ett ganska slappt jobb som bitvis öppnar för lite slösurf. Skulle aldrig gå in här på fritiden.

Men alla dessa timmar av läsande har hjälpt mig. Skulle nog ranka mig själv som rasist för några år sedan. Men alla diskussioner med rasister har lett till att jag verkligen sett rasismens meningslösa ansikte och blivit mindre rasist idag.

Vidare har jag lärt mig mycket om folks relationsproblem och blivit paranoid angående min sambo (då alla kvinnor är otrogna luder här). Har även fått snabba svar angående filmer/sporter/andra praktiska saker man vill ha ett snabbt svar på.

Framförallt är det en rolig kontrast att sitta med P3(hipsters, feminister, homos i en stor orgie) på radion och surfa på flashback samtidigt.
Citera
2013-06-19, 15:49
Medlem
lyrica32s avatar
Inte ett jävla dugg.

Eller iofs, det har varit ett par stöttande personer härinne när man slutat supa ett tag och man får mycket tillbaka av att skriva, dessutom råder det bot på min uttråkade vardag. Annars är det väl typ det.
Citera
2013-06-19, 16:17
Medlem
anjer2s avatar
Inte så mycket, men jag kan slå ihjäl dötid på jobbet med fb i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in