2013-06-13, 02:26
Medlem
maryjane.s avatar
Här inne på R&S läser vi dagligen om oss som har svårigheter i livet, ting stora som små. Det jag undrar är hur många som faktiskt tar åt sig utav tipsen som ges och använder sig utav dem IRL? When, where, how and why? Hur stor positiv/negativ verkan har detta haft?
Personligen anser jag att fb har varit en bra stöttepelare och har gett mig många nya insikter, så tack för det!
Onelove.
Citera
2013-06-13, 02:42
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maryjane.
Här inne på R&S läser vi dagligen om oss som har svårigheter i livet, ting stora som små. Det jag undrar är hur många som faktiskt tar åt sig utav tipsen som ges och använder sig utav dem IRL? When, where, how and why? Hur stor positiv/negativ verkan har detta haft?
Personligen anser jag att fb har varit en bra stöttepelare och har gett mig många nya insikter, så tack för det!
Onelove.

Åsikter bryr jag mig inte så mycket om. Alla har åsikter, och jag har mina. Däremot faktiska tips om butiker, restauranger och tips om deklarationen har jag använt mig av. På en plats med så många människor så finns det många mycket kloka människor, dessa har som sagt hjälpt mig med rent praktiska saker.
Citera
2013-06-13, 02:54
Medlem
Är mest här för att ge tips. Det får mig att må bra
Citera
2013-06-13, 02:57
Medlem
maryjane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Åsikter bryr jag mig inte så mycket om. Alla har åsikter, och jag har mina. Däremot faktiska tips om butiker, restauranger och tips om deklarationen har jag använt mig av. På en plats med så många människor så finns det många mycket kloka människor, dessa har som sagt hjälpt mig med rent praktiska saker.

Åsikter och åsikter, handlar väl om att dem som skapar trådar vill ha råd och hjälp. Sedan är det väl upp till var och en att sortera ut det mest passande. Så det jag undrade var om dessa råd faktiskt biter eller inte.
Citera
2013-06-13, 03:00
Medlem
Hallonrems avatar
Flashback hjälper mig i alla situationer. Allt ifrån att få ett "accepterande" till att lära sig om vilken svamp man ska äta för bäst effekt. Jag har lärt mig allt ifrån kärlek till cannabis. Love it.
Citera
2013-06-13, 03:43
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Åsikter och åsikter, handlar väl om att dem som skapar trådar vill ha råd och hjälp. Sedan är det väl upp till var och en att sortera ut det mest passande. Så det jag undrade var om dessa råd faktiskt biter eller inte.

En mycket stor del av de trådar som skapas har ingen egentlig frågeställning utan har en utgångspunkt i "dessa människor är dumma i huvudet". Det är den typen av trådar som jag syftar till när jag säger "åsikter" och att jag inte bryr mig om dem. Dessa användare har sällan något egentligt syfte annat än att gnälla om något. Så om detta är ett exempel på det du kallar sortering så antar jag att vi håller med varandra. Råd om praktiska saker biter lika mycket från användare här som av andra människor man pratar med på jobbet eller i skolan. Deras bild av något jag är intresserad av är alltid spännande
Citera
2013-06-13, 03:45
Medlem
Haddos avatar
Kanske jag har en annan variant!

När jag var tonåring upptäckte jag ett ställe där jag kunde säga vad jag ville. I början var det svårt eftersom jag inte ville säga något. Kanske var rädd vad andra skulle tycka.

Jag skulle vilja säga att kanske Flashback kan vara ett liknande forum.
Flashback har inte hjälpt mig men jag vill att det ska göra det genom att jag vågar säga (skriva) något.

Jag vill öppna min skrivarlust, tömma min hjärna, och vara med. Här hos Er.
Citera
2013-06-13, 04:01
Medlem
maryjane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
En mycket stor del av de trådar som skapas har ingen egentlig frågeställning utan har en utgångspunkt i "dessa människor är dumma i huvudet". Det är den typen av trådar som jag syftar till när jag säger "åsikter" och att jag inte bryr mig om dem. Dessa användare har sällan något egentligt syfte annat än att gnälla om något. Så om detta är ett exempel på det du kallar sortering så antar jag att vi håller med varandra. Råd om praktiska saker biter lika mycket från användare här som av andra människor man pratar med på jobbet eller i skolan. Deras bild av något jag är intresserad av är alltid spännande

Jao, om man ser det ur den synvinkeln. Då antar jag att vi håller med varandra!
Exemplet utav trådar som du gav tycker jag inte ens bör vara inräknade, men hade vart intressant och se hur många det är som skapar trådar om deras t.ex sociala inkompetens och faktiskt utnyttjar möjligheterna som ges!

Citat:
Ursprungligen postat av Haddo
Kanske jag har en annan variant!

När jag var tonåring upptäckte jag ett ställe där jag kunde säga vad jag ville. I början var det svårt eftersom jag inte ville säga något. Kanske var rädd vad andra skulle tycka.

Jag skulle vilja säga att kanske Flashback kan vara ett liknande forum.
Flashback har inte hjälpt mig men jag vill att det ska göra det genom att jag vågar säga (skriva) något.

Jag vill öppna min skrivarlust, tömma min hjärna, och vara med. Här hos Er.

Go for it, du har ingenting att förlora på att vara kreativ och öppna dig inför människor som står inför samma problem som du gör, så skriv på och slit ut tangenterna!
Senast redigerad av maryjane. 2013-06-13 kl. 04:05.
Citera
2013-06-13, 04:24
Medlem
hudmothuds avatar
Jag har fått massa tips här framför allt, enkla saker som mat och filmer man borde se.

Vad det gäller råd och stöd har det väl varit lite mer deprimerande, tvingades byta konto av olika skäl. Men la upp en tråd om att jag har blivit våldtagen av en pedofil massa gånger när jag var mindre och behövde lite tips och stöd inför ett gynbesök. Har fan ALDRIG sett så vidriga svar förut. Allt från att jag fick skylla mig själv (jag var ett barn!), till att jag säkert mådde bra av det och gillade det. Folk skrek på mig om källa som kunde bevisa att barn kunde ta skada av att bli våldtagen regelbundet i flera år. Att jag var suicidal var tydligen inte bevis nog. Jag skar sönder mig, blev inlagd och höll mig borta från flashback jävligt länge.

Intressant med tanke på att svinet som gjorde det har en egen tråd på flashback (inte jag som gjort den tråden) där HAN får all skit. Så man vet aldrig vad flashback tycker. I ena tråden får förövaren ta skulden, i andra tråden får offret ta skulden.

Några gånger där fb hjälpt mig bättre är typ vid sjukdomar på mig och katten. Ofta kan man hitta svar här, och finns det inte kan man alltid starta en ny tråd och direkt har massa smarta människor (det finns ju läkare här!) tips på vad man kan göra åt saken.
Citera
2013-06-13, 04:38
Medlem
NovaOculuss avatar
Ikoner som Malko t.ex. har vidgat mina perspektiv på världen. Ett och annat tips inom andra ämnen har man väl också fått.

Men först och främst vill jag nog betona alla nya nyttiga åsikter. Ofta inom politikområdet.
Citera
2013-06-13, 05:09
Medlem
Haddos avatar
Citat:
Go for it, du har ingenting att förlora på att vara kreativ och öppna dig inför människor som står inför samma problem som du gör, så skriv på och slit ut tangenterna!

Självklart har du rätt. Men tom. HÄR kan det kännas som om att du måste tänka på vad du säger. Man är aldrig fri.

Jag känner att jag måste byta namn, byta grupp, byta någonting... men kommer det att hjälpa. Jag frågar inte efter hjälp just nu. jag tror att skriva som du sa är självklart . en enkel sak. Sitt med din skrivmaskin, hacka så att grannarna tror du har en inneboende hackspett.

Ja, man kan kalla skrivandet en sorts självhjälp. Men jag tror att man måste skriva om sig själv. Och det kräver en normal-avatar och en konstnärs-avatar. Hmmm. ska fundera om jag inte ska registrera en sådan. Ja en normal.
Citera
2013-06-13, 05:49
Medlem
Night-Trains avatar
Har fått tre varaktiga kontakter på fb plus några till varav en hade jag mått bäst utan. Antar att de är mest värda. Tipsen och sånt har inte givit nåt av substans, men däremot är de väl del av en process av att lära sig förstå.

Innan jag läste på bland annat flashback trodde jag att jag var helt ensam med mina kvinnoproblem. Det var jag ju knappast.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in