2013-06-12, 23:17
Bannlyst
Det är ingen hemlighet för någon vid detta laget att statsminister Fredrik Reinfeldt hyser ett brinnande hat för etniska svenskar. Ett hat som mer eller mindre verkar fungera som syre för honom i hans strävan att förstöra landet och tränga undan och på sikt utrota landets ursprungsbefolkning. Här följer ett axplock av direkt svenskfientliga citat av statsministern. Jag väljer att bifoga två citat jag finner direkt stötande nedan.

Citat:
”Jag är väl medveten om min europeiska läxa och historia – att nationalismen är det gift som mer än något annat har förgiftat den här kontinenten.”
Intervju i Dagens Nyheter, 2008.

Citat:
”Ju mindre av nationalism, desto mer framgångsrik kommer mänskligheten att bli.”
Tal vid Stockholms universitet, 2009.

Någon som kan dela med sig av fler hatiska och svenskfientliga citat av vår landsfader?

För att sedan fördjupa oss ytterligare i ämnet. Någon som vet vart hans ondskefulla förakt har sitt ursprung? Vad jag undrar är ifall det finns något hans uppväxt och bakgrund som kan förklara att han dedicerat sitt liv åt att göra livet så eländigt han bara kan för svenska människor.
Citera
2013-06-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosh
Det är ingen hemlighet för någon vid detta laget att statsminister Fredrik Reinfeldt hyser ett brinnande hat för etniska svenskar. Ett hat som mer eller mindre verkar fungera som syre för honom i hans strävan att förstöra landet och tränga undan och på sikt utrota landets ursprungsbefolkning. Här följer ett axplock av direkt svenskfientliga citat av statsministern. Jag väljer att bifoga två citat jag finner direkt stötande nedan.

Någon som kan dela med sig av fler hatiska och svenskfientliga citat av vår landsfader?

För att sedan fördjupa oss ytterligare i ämnet. Någon som vet vart hans ondskefulla förakt har sitt ursprung? Vad jag undrar är ifall det finns något hans uppväxt och bakgrund som kan förklara att han dedicerat sitt liv åt att göra livet så eländigt han bara kan för svenska människor.

Kanske beror på hans bakgrund http://www.aftonbladet.se/nyheter/article441739.ab
Citera
2013-06-13, 00:04
Medlem
Jag postade ett svenskfientligt citat i min tråd om icke-ariers hat mot Sverige:

Citat:
Det sprids en sorts föreställning att det mångkulturella samhället inte fungerar. Och det ropas på stramare regler och kulturell likriktning. Våra motmedel måste vara att visa att det mångkulturella samhället fungerar bättre. Det är ett mer spännande och mer intressant samhälle.

https://www.flashback.org/sp43701664

https://www.flashback.org/t2153636

Alltså, min tråd syddes ihop med en annan och börjar på sida fem.
Senast redigerad av Europeisch 2013-06-13 kl. 00:14.
Citera
2013-06-13, 00:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån." Det var statsminister Fredrik Reinfeldts lakoniska slutsats efter ett besök i invandrartäta Ronna i Södertälje på onsdagen.

http://www.dn.se/nyheter/politik/reinfeldt-det-ursvenska-ar-blott-barbari/
Citera
2013-06-13, 09:45
Medlem
InSpirituss avatar
Han har varit med på Bilderberg o har där sin koppling till de som vill skapa en global världsdiktatur utan nationella gränser (där EU är ett delsteg). För att nationalstater skall kunna upplösas måste all nationell identitet ryckas upp ur folkets medvetande, något de lyckats särskilt bra med i Sverige.
Reinfeldt är bara en marionett o har överhuvudtaget inte svenska folkets bästa i sitt intresse.

Det är ju bara att kolla valfri youtubeklipp med honom, uppenbart att han skådespelar o sällan menar vad han säger.

Svenskar är extremt konformistiska o Sverige fungerar som ett experiment för världseliten där man tex testar mångkultur, feminism, cashless society mm.
Citera
2013-06-14, 17:18
Medlem
Halvfinsks avatar
Bara en marionett i ett spel spela roll,har nog aldrig förut känt ett stort hat mot någon av våra styrande som med sinnessjuka Fredrik ,karln visar inga tecken på gränser överhuvudtaget. Min förhoppning är att den negerjudiska folkförädaren ska hänga i en snara på ett torg i Huvudstaden någon gång i framtiden för sina handlingar.
Senast redigerad av Halvfinsk 2013-06-14 kl. 17:26.
Citera
2013-06-14, 18:57
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Är verkligen ogillande av nationalism att jämställa med ett hat av etniska svenskar?
Jag har personligen inte mycket till övers för nationalism.. men jag har inte ett dugg mot etniska svenskar.
Citera
2013-06-15, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Är verkligen ogillande av nationalism att jämställa med ett hat av etniska svenskar?
Jag har personligen inte mycket till övers för nationalism.. men jag har inte ett dugg mot etniska svenskar.

Nej inte direkt, men etniska svenskar kan inte överleva utan natiuonalism och därför innebär ett "ogillande av nationalism" ett förnekande och motarbetande av liv och frihet för de etniska svenskarna.
Citera
2013-06-15, 01:11
Medlem
Fiolitos avatar
Ni får komma med bättre citat än det där om ni vill hävda att Fredrik Reinfeldt hatar etniska svenskar.

"Ursvenskt är bara barbari" är väl det mest uttjatade, och jag ser inget hat i det citatet. Han säger inte att svenskar är barbarer, han säger inte ens att svenskar är det enda folket som aldrig hade kommit någonstans utan utländska innovationer. Jag har aldrig fått det citatets sammanhang förklarat för mig, men när jag läser det tolkar i alla fall inte jag det som en kritik mot det svenska folket. Om något kritiserar han det idiotiska i att isolera sig från utveckling.

Jag minns inte det exakta citatet, men någon gång tog han upp att han har lite negerblod i ådrorna sedan ett antal generationer tillbaka, och skämtsamt påpekade att snart kanske nationalisterna vill utvisa även honom. Än en gång, ingen kritik mot ett folk utan en politisk grupp som vill uppnå ett omöjligt mål, dvs homogenitet.

Dock tolkar ni kritik mot nationalism som svenskfientlighet. De första citaten som nämndes var inte svenskfientliga, däremot var de öppet fientliga mot nationalism, vilket inte är samma sak! Och här kommer vi till den kanske viktigaste poängen:

Ni talar inte för det svenska folket. Jag är etnisk svensk, och ni talar definitivt inte för mig. Ni tycker att jag är en PK-södermalmare/folkförrädare/eventuell jude och jag vill i min tur inte ha något att göra med er kollektivistiska tramsideologi. Ni säger att även om ni inte har det svenska folkets stöd så är er "lösning" det enda som kan rädda det svenska folket. Ni bygger inte detta påstående på någonting, förstås, så det påståendet blir ganska tomt. Jag kan påstå att mångkultur är det enda som kan rädda det svenska folket från att gå under av inavel, det betyder inte att jag kan presentera det som fakta.
Citera
2013-06-15, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolito
Ni får komma med bättre citat än det där om ni vill hävda att Fredrik Reinfeldt hatar etniska svenskar.

"Ursvenskt är bara barbari" är väl det mest uttjatade, och jag ser inget hat i det citatet. Han säger inte att svenskar är barbarer, han säger inte ens att svenskar är det enda folket som aldrig hade kommit någonstans utan utländska innovationer. Jag har aldrig fått det citatets sammanhang förklarat för mig, men när jag läser det tolkar i alla fall inte jag det som en kritik mot det svenska folket. Om något kritiserar han det idiotiska i att isolera sig från utveckling.

Jag minns inte det exakta citatet, men någon gång tog han upp att han har lite negerblod i ådrorna sedan ett antal generationer tillbaka, och skämtsamt påpekade att snart kanske nationalisterna vill utvisa även honom. Än en gång, ingen kritik mot ett folk utan en politisk grupp som vill uppnå ett omöjligt mål, dvs homogenitet.

Dock tolkar ni kritik mot nationalism som svenskfientlighet. De första citaten som nämndes var inte svenskfientliga, däremot var de öppet fientliga mot nationalism, vilket inte är samma sak! Och här kommer vi till den kanske viktigaste poängen:

Ni talar inte för det svenska folket. Jag är etnisk svensk, och ni talar definitivt inte för mig. Ni tycker att jag är en PK-södermalmare/folkförrädare/eventuell jude och jag vill i min tur inte ha något att göra med er kollektivistiska tramsideologi. Ni säger att även om ni inte har det svenska folkets stöd så är er "lösning" det enda som kan rädda det svenska folket. Ni bygger inte detta påstående på någonting, förstås, så det påståendet blir ganska tomt. Jag kan påstå att mångkultur är det enda som kan rädda det svenska folket från att gå under av inavel, det betyder inte att jag kan presentera det som fakta.

Det bästa exemplet jag kan komma på är när Fredrik mer eller mindre förnekar att det existerar några svenskar i en debatt med Åkesson https://www.youtube.com/watch?v=ff8LFTZvkUE
Ett passande citat från Gustav Kasselstrand också "Finns det någon nation förutom den svenska som någonsin behövt definiera sin egen existens?"
Citera
2013-06-15, 14:03
Medlem
Fiolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiuvo
Det bästa exemplet jag kan komma på är när Fredrik mer eller mindre förnekar att det existerar några svenskar i en debatt med Åkesson https://www.youtube.com/watch?v=ff8LFTZvkUE

Han sade att svenskheten är svårdefinierad, vilket han till viss del har en poäng med. Var drar man gränsen mellan svenskar och icke-svenskar när vi lever i ett samhälle med så många nyanser? Sedan påpekar han att han finner svenskheten ointressant eftersom han lägger fokus på individen, vilket jag personligen håller helt med om. Jag kan förstå att detta kan tolkas som svenskfientligt, men samtidigt riktas det ingen fientlighet mot de enskilda svenskarna utan mot grupptänkandet i sig. Hur man som individualist kan försvara en lag som Hets mot folkgrupp till att börja med förstår jag inte heller, men det får han själv förklara lite tydligare.

Citat:
Ursprungligen postat av Adiuvo
Ett passande citat från Gustav Kasselstrand också "Finns det någon nation förutom den svenska som någonsin behövt definiera sin egen existens?"

Utan att orka kolla källor så är jag beredd att gissa att svaret på frågan är ja. Det kryllar av länder i Västeuropa med liknande historia, en heterogen befolkning och nationalistiska rörelser som växer sig starkare. Frågan har antagligen dykt upp ett antal gånger runt om i EU-länderna.

Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Denna kan vara en bra start:
http://www.youtube.com/watch?v=zvhIYNzBtLs

Nej, det är inte en bra start. David Duke är ungefär lika tillförlitlig när det gäller judar som Kim Jong-un är tillförlitlig när det gäller huruvida kommunismen fungerar eller ej.

För övrigt tror jag Lord Stalin ville se en källa på att just Reinfeldt är jude. Allmänt antisemitiska länkar har vi redan gott om på det här forumet.
Citera
2013-06-15, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolito
Han sade att svenskheten är svårdefinierad, vilket han till viss del har en poäng med. Var drar man gränsen mellan svenskar och icke-svenskar när vi lever i ett samhälle med så många nyanser? Sedan påpekar han att han finner svenskheten ointressant eftersom han lägger fokus på individen, vilket jag personligen håller helt med om. Jag kan förstå att detta kan tolkas som svenskfientligt, men samtidigt riktas det ingen fientlighet mot de enskilda svenskarna utan mot grupptänkandet i sig. Hur man som individualist kan försvara en lag som Hets mot folkgrupp till att börja med förstår jag inte heller, men det får han själv förklara lite tydligare.

Men nu får du ge dig, du tror väl inte att Reinfeldt kommer att säga rakt ut "JAG HATAR SVENSKAR"? och nej det är inga problem att definiera vem som är svensk, Realisten har skrivit om det flera gånger Sagan om den svenska genen En analys av européernas släktskap (dessvärre endast för prenumeranter)
Senast redigerad av Adiuvo 2013-06-15 kl. 17:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in