Jag har nu skrivit upp mitt prov och blivit godkänd, plus alla de praktiska delarna!
Jag har också ansökt för vapenlicens! Och mitt första vapen ska vara ett hagelgevär, antingen bock eller halvautomat, vad föredrar ni?!
Jag kommer spendera mycket tid på skjutbanan då jag tyckte att lerduve skytte var riktigt roligt, kanske blir en hobby i framtiden, verkligen inte omöjligt =)
Kan någon tipsa om ett dugligt vapen jag kan köpa? ev, kolla in lite närmare på. Ska nämligen kontakta provledaren så ska han försöka hjälpa mig också lite mer med hagelgeväret jag ska köpa.
Jag skippar salongsgevär, då jag känner att det är onödigt. (Kanske att man köper i framtiden) det som jag helst vill köpa nu är alltså ett hagelgevär, dels för att jag tycker att det är roligt att skjuta duvor.
En studsare kommer troligtvis inhandlas i framtiden

. Men det får jag vänta med, på grund av att jag inte har någon direkt mark just nu. Har ingen i släkten som jagar eller inga polare överhuvudtaget, tog endast jägarexamen för att få kunskap kring djur och natur! Men jag tyckte att lerduve skytte var riktigt roligt=)