Citat:
Ursprungligen postat av
Angryencoder
Hej jag har extrem getingfobi och jag undrar vad ska jag göra för att inte irritera dom?
Getingarna flyger alltid till mig och ska vara nära mig hela tiden av någon anledning. Brukar inte använda parfym eller något liknande på sommaren som lockar dom.
1. Vad irriterar getingar... Jag har hört att dom blir irriterade av man viftar mot dom. Men om man viftar lugnt då kan dom inte bli irriterade?
2. Hur känns ett getingstick ungefär? Hört att det känns som en spruta på sjukhuset men det blir värre när de sprutar in sitt gift.
3. Hur kan man få bort getingfobi? Hur tänker ni när getingen flyger framför ansiktet på dig eller om den är vid magen eller något?
4. Får alla en svullnad efter ett stick eller finns det bara vissa människor som får det?
1. Jag brukar inte uppleva att getingar är irriterande innan man försöker mörda och misslyckas.
2. Det sticker till. Vi alla upplever likadan smärta på olika sätt.
3. Bästa sättet att bota en fobi är vad jag hört att seccussivt utsätta sig för fobin. När getingar blir för närgångna hämtar jag något att slå ihjäl dom med. Är man en riktigt karl gör man som min bror och slår ihjäl getingen mellan handflatorna.
4. Ja. Jag skulle tro att alla svullnar upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
djzro
Jag har också getingfobi typ.. Hatar verkligen dom.
Mardrömmen är väl att en geting flyger in i bilen när man har fönstret öppet...
Haha. Jag fick in en geting i bilen förut. Den tog vägen genom ett öppet fönster. Men det vara bara att stanna och slå ihjäl den.