2013-06-11, 20:23
Medlem
Om man nu kan bli av med i princip ALLA former av fobier på drygt 1h/fobi, så undrar man ju bara varför folk i stället väljer att anpassa hela sitt liv efter fobierna i stället?
Citera
2013-06-12, 08:27
Medlem
Kan man skrämma getingen på något sätt ? Göra så att de blir lite rädda.
Citera
2013-06-15, 20:37
Medlem
Vickejs avatar
Så skönt att se att det finns fler personer med samma problem som mig!! Mina kompisar tycker bara att jag "flännar" och försöker i princip locka till sig getingar nära mig.. dock så brukar jag alltid vifta eller springa därifrån, kanske är dags att försöka gå sakta därifrån istället.
Citera
2013-06-19, 21:09
Medlem
Hur fan har du lyckats bli minst 18 år gammal och aldrig blivit stucken av en geting? Tror fan aldrig jag hört någon som inte blev stucken minst en gång när de var små och lekte på gräsmattan.. Det gör ont som fan iaf. Sticker till och bränner som eld, sen blir det som ett stort bromsbett som kliar och gör ont i nån vecka efter.
Citera
2013-07-24, 00:44
Medlem
En till fråga om getingar. Vad är dom bra för? Det enda dom gör på dagarna är att leta grejer till sina bon och sen efter det ska dom flyga runt bland människor stickas lite, skratta och fucka upp allting för alla. Är dom någon nytta för naturen liksom?
Citera
2013-07-24, 01:13
Medlem
mrdoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angryencoder
En till fråga om getingar. Vad är dom bra för? Det enda dom gör på dagarna är att leta grejer till sina bon och sen efter det ska dom flyga runt bland människor stickas lite, skratta och fucka upp allting för alla. Är dom någon nytta för naturen liksom?
Korspollinering, skulle jag tro.
Citera
2013-07-25, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angryencoder

De är ju predatorer, de släpar hem tusentals insekter till sina larver dessa styckas upp äts och sedan matas larverna med köttmassa. Men precis som med t ex spindlar så finns det ju personer som hellre lever med de 10 gånger fler insekter som skulle finnas om inte predatorerna fanns!
Citera
2013-08-03, 09:52
Medlem
Ja vart stucken nyss, ja hade varit och handlat och när ja skulle sätta
mig i bilen så högg de till i bakhuvudet. Fyfan vad ont det gjorde ja började vifta med händerna och känner att en klump är bakom mitt huvud och natuerligtvis sp var det en geting!

Det sticker till sen börjar det brännas och det är en oulserande känsla fett obehagligt när ja inte visste var det var som gjorde ont!
Citera
2014-05-20, 16:15
Bannlyst
Hatar getingar, springer varje gång. Det är bara för att jag har blivit stucken så många gånger... Värst var nog en gång för några år sedan då jag körde moped men en kompis bakom mig. Hade öppet visir och geting-fan flyger in i hjälpen, liksom krockar in i mitt ansikte och ner via hakan rakt in i min urringning. Ni kan väl tänka er hur jag skrek och vilken panik jag fick!? Skriker, tvärnitar medan jag slänger mig av glider min kompis fram för att hålla i moppen. Jag drar av hjälmen och tröjan, mirakulöst nog sitter den stilla kvar mellan mina tuttar. Då när jag STÅR HELT STILL sticker den mig. Fan vad ont det gjorde! Så alla puckon som påstår att man ska stå stilla och inte drabbas av panik, det var ju då den bestämde sig för att attackera. Där av min nutida vana att fly. Har inte blivit stucken på två år.
Citera
2014-05-26, 22:28
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdoktor
Korspollinering, skulle jag tro.

nej nej nej! Bin pollinerar! Getingar är predatorer.
Citera
2014-05-26, 23:56
Medlem
Strulstrutsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Hur fan har du lyckats bli minst 18 år gammal och aldrig blivit stucken av en geting? Tror fan aldrig jag hört någon som inte blev stucken minst en gång när de var små och lekte på gräsmattan.. Det gör ont som fan iaf. Sticker till och bränner som eld, sen blir det som ett stort bromsbett som kliar och gör ont i nån vecka efter.

Jag är närmare 30 än 20 och jag har aldrig blivit stucken jag heller
Brukade vara livrädd men har på senare år lärt mig att hålla mig lugn. Tills jag springer därifrån och försöker locka getingen till nåt annat offer istället haha
Citera
2014-08-09, 23:38
Medlem
Sprocket94s avatar
Det är så irriterande att dessa äckel ibland oprovocerat utan viftningar eller nåt bara sticker till från ingenstans utan att veta om att de sitter på dig. Stod nyligen längst ut på en badbrygga med en handduk över mig i skärgården en liten bit från land. Helt plötsligt sticker det till ordentligt som en nål i långfingret. Höll armarna i kors och då jag slutade hålla dem i kors då stack det till rejält. Naturligtvis råkade väl jag klämma till jättelite med fingrarna eller nåt. Jag såg hur en geting cirkulerade runt strax innan men brydde mig inte om den. Trodde inte att de kunde vara så jävliga. Stoppade sen ner handen i vattnet för att lindra smärtan någorlunda. Men getingar ska inte vara där på bryggan överhuvudtaget . De ska flyga runt över ängar och slå till mot lite mindre byten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in