2015-05-03, 21:44
Medlem
familjen i fråga var Ehrensvärds på Tosterup slott.
Citera
2015-05-03, 22:01
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
Margareta är en tragedi i sig själv. Hon var ju så kär i en engelsk pianist men förbjöds att gifta sig med honom trots att hon var gravid. Hon fick lämna ifrån sig sitt barn till en grevlig familj i södra Sverige och gifte sig sedan med Ambler som en nödåtgärd. Nu sitter hon där i London ensam, fattig och utan det barn som hon fick med den man hon älskade. Hoppas inte Madeleine har upprepat detta livsöde.

Det visste jag inte alls något om. Har du fler uppgifter? Namn på barnet till exempel? 1
Citera
2015-05-05, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sture999
familjen i fråga var Ehrensvärds på Tosterup slott.

Hittar inte vilket inlägg du syftar på. Utveckla gärna med mer utförlig fakta och info om denna familj, ytterst intressant!
Citera
2015-05-05, 23:37
Medlem
edit

ja, familjen som tog hand om det oäkta(fel....icke önskade av släkten) barnet(Margarethas) var Ehrensvärds...men kanske åter till trådens ämne ? Mr Chris
Senast redigerad av sture999 2015-05-05 kl. 23:40. Anledning: fel ordval
Citera
2015-05-06, 21:03
Medlem
Läste i kvällstidningen att Gaffelns svensexa var den egentliga förklaringen till Alkisens frånvaro på kungens födelsedag. Men det tycks inte stämma? Varför var han inte med?
Citera
2015-05-07, 11:48
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
Margareta är en tragedi i sig själv. Hon var ju så kär i en engelsk pianist men förbjöds att gifta sig med honom trots att hon var gravid. Hon fick lämna ifrån sig sitt barn till en grevlig familj i södra Sverige och gifte sig sedan med Ambler som en nödåtgärd. Nu sitter hon där i London ensam, fattig och utan det barn som hon fick med den man hon älskade. Hoppas inte Madeleine har upprepat detta livsöde.

Nja, det är väl med den engelska prinsessan Margaret som den skotske "pianisten " Robin Douglas-Home påstås ha fått barn:

http://www.express.co.uk/news/royal/...o-see-her-will
Citera
2015-05-07, 18:46
Medlem
0wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Läste i kvällstidningen att Gaffelns svensexa var den egentliga förklaringen till Alkisens frånvaro på kungens födelsedag. Men det tycks inte stämma? Varför var han inte med?
Nja, som jag skrev så meddelade hovet att han hade andra åtaganden vid kungens födelsedag men att han skulle närvara vid svensexan. Där dök han tydligen inte upp. Förklaring till det har inte nått mig.
Citera
2015-05-07, 19:17
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0we
Nja, som jag skrev så meddelade hovet att han hade andra åtaganden vid kungens födelsedag men att han skulle närvara vid svensexan. Där dök han tydligen inte upp. Förklaring till det har inte nått mig.

Inte mig heller. Vi tror nog alla det är nånting lurt med grabben som gör pengar av pengar och som äktat hertiginnan av Hälsingland och Gästrikland...
Citera
2015-05-07, 22:58
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0we

Nej, Chris var inte med på svensexan i Grekland.
Det känns heller inte som att han och Carl-Philip är nära vänner eller umgås med varandra privat.
Kanske för att Chris känner den kommande prinsessan sen gammalt.....
Citera
2015-05-08, 11:59
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Nej, Chris var inte med på svensexan i Grekland. Det känns heller inte som att han och Carl-Philip är nära vänner eller umgås med varandra privat.

Ja, det hade nog blivit krystat i Grekland med Portföljen då de andra grabbarna är gamla och nära vänner till Gaffeln med allt vad det innebär.
Citera
2015-05-09, 11:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Ja, det hade nog blivit krystat i Grekland med Portföljen då de andra grabbarna är gamla och nära vänner till Gaffeln med allt vad det innebär.

Nu är väl stel och krystad stämning visserligen inget nytt i knugafamiljen. Titta bara på youtube, så förstår ni säkert. Nej, att både missa födelsedagen och svensexan, tyder nog på att Herr Portföljen har hamnat ute i kylan. Kanske den lyfta och helikopterflygande grävande Jokern har insett vilken svärson hon har fått på den skrynkliga halsen.

Portföljen är ute i kylan. Att fly från USA och bosätta sig i stallet var inget genidrag som svetsade ihop löjliga familjen speciellt mycket mer. Portföljen har något spännande i bagaget som ligger honom till last i hovets ögon, var så säker.
Citera
2015-05-09, 12:44
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu är väl stel och krystad stämning visserligen inget nytt i knugafamiljen. Titta bara på youtube, så förstår ni säkert. Nej, att både missa födelsedagen och svensexan, tyder nog på att Herr Portföljen har hamnat ute i kylan. Kanske den lyfta och helikopterflygande grävande Jokern har insett vilken svärson hon har fått på den skrynkliga halsen.

Portföljen är ute i kylan. Att fly från USA och bosätta sig i stallet var inget genidrag som svetsade ihop löjliga familjen speciellt mycket mer. Portföljen har något spännande i bagaget som ligger honom till last i hovets ögon, var så säker.

För min del tror jag snarare på det motsatta. Att Fyllot tycker att Gaffelns kompisar, om han nu har några, är trista och super för dåligt. Ska han leva runt vill han inte ha någon jävla hovreporter i hasorna. Vis av skadan från när han stärkte sig på något hak innan sitt eget bröllop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in