2014-02-11, 17:56
Medlem
pyttefnaxs avatar
Så synd att hennes sista kändisrubriker skulle bestå i det dom gjorde och att många yngre som inte vetat vem hon var kommer minnas henne så. Hoppas i allt elände att hennes sjukdom gjorde att hon inte var medveten om det.
Citera
2014-02-11, 17:57
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Någon som vet vilka henne sista inspelade och publicerade låtar är?
Sista skivan heter iaf As Time Goes By och släpptes enligt Wikipedia 2009.

Edit: Dock är alla låtar inspelade under 60-talet såg jag nu!

Edit 2: Don't Be Blue spelades in 2001!
Citera
2014-02-11, 18:09
Medlem
Alice Babs död av Alzheimers? Skitsnack! Tycker hennes död kommer väldigt väl lägligt. Tror inte vi kan utesluta mord/dråp/vållande till annans död. Hoppas innerligt de utreder hennes död GRUNDLIGT!

Att Bodström uttalar sig och nästan gottar sig i hennes död får mig att vilja spy! Titti vill inte ens uttala sig, utan låter busen Boström göra allt, och han säger att hon och Alivce fick en fin sista tid tillsammans. Bullshit, för Titti sket totalt i modern och gav inte ett jota i att hälsa på henne alls! Alice dog ensam, förtvivlad och isolerad från alla sina vänner som älskade henne och det är en ren fördjävlig skandal att det får förekomma i vårt land!
Senast redigerad av scrollock 2014-02-11 kl. 18:20.
Citera
2014-02-11, 18:12
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Alice Babs död av Alzheimers? Skitsnack! Tycker hennes död kommer väldigt väl lägligt. Tror inte vi kan utesluta mord/dråp/vållande till annans död. Hoppas innerligt de utreder hennes död GRUNDLIGT!

Att Bodström uttalar sig och nästan gottar sig i hennes död får mig att vilja spy!
Ditt inlägg fick mej att vilja spy, du verkar paranoid med drag av mycket hög panna.
Citera
2014-02-11, 18:15
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock

Att Bodström uttalar sig och nästan gottar sig i hennes död får mig att vilja spy!

Borde du inte lägga detta i Konspirationsteorier( och andra fantasier)
Citera
2014-02-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Borde du inte lägga detta i Konspirationsteorier( och andra fantasier)
Nej, hennes påstådda Alzheimers har bestridits flera gånger och det på goda grunder. Läs igenom tråden så förstår du vad jag medar. Har ingenting med konspirationer att göra. Att du kanske inte gillade Alice Babs är en helt annan femma, men det är inte vad saken rör.
Citera
2014-02-11, 18:59
Medlem
erp.bs avatar
Du Scrollock, jag älskade och beundrade henne, har hört henne många gånger och träffat henne ett antal gånger. Okey, det finns väl en viss möjlighet att hon inte hade alzheimers, men det finns ju andra sjukdomar, bl a andra demenssjukdomar. Sen är det ju inte så ovanligt att 90-åringar år dör . Det är ju trots allt en ganska hög ålder. Dock anser jag att komma och jiddra om mord och dråp det tycker jag är dravel.
Hur vet du förresten att Titti inte hälsade på henne? Har du ngn trovärdig källa på det eller är det a la Sonny Crocket trovärdighet?
Citera
2014-02-11, 19:15
Medlem
Tråkiga nyheter ! Även om det inte var helt oväntat med tanke på ålder. Nu funderar man på om vännerna tillåts komma på begravningen / minnesstund, eller om den också ska hållas inom närmast sörjande. R.I.P
Citera
2014-02-11, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Du Scrollock, jag älskade och beundrade henne, har hört henne många gånger och träffat henne ett antal gånger. Okey, det finns väl en viss möjlighet att hon inte hade alzheimers, men det finns ju andra sjukdomar, bl a andra demenssjukdomar. Sen är det ju inte så ovanligt att 90-åringar år dör . Det är ju trots allt en ganska hög ålder. Dock anser jag att komma och jiddra om mord och dråp det tycker jag är dravel.
Hur vet du förresten att Titti inte hälsade på henne? Har du ngn trovärdig källa på det eller är det a la Sonny Crocket trovärdighet?
Bland annat för att Alice Babs själv påståttt det i den där ljudupptagningen med henne. Jag vet även att kontakten mellan mor och dotter var väldigt dålig på äldre dagar. Att de helt mirakulöst skulle ha "hittat tillbaka" till varandra efter det att Alice i det närmaste kidnappades från sitt ålderdomshem, speciellt efter det som Alice sagt om henne, är knappast troligt.

Det jag främst syftade på när jag skrev mord/dråp/vållande av annans död var vanvård. Du vet väl att man kan dö av det va? Och jag menar att hon blev just vanvårdad.

Sonny Crocketts trovärdighet må väl vara som den är, men han hade i alla fall vett att skapa den här tråden och belysa och skapa en medvetenhet kring den groteska situation som Alice Babs befann sig i.
Senast redigerad av scrollock 2014-02-11 kl. 19:24.
Citera
2014-02-11, 19:30
Medlem
Oaktat vad som nu hänt den senaste tiden (har svårt att ha någon uppfattning om vilka som har rätt/fel) kan jag bara konstatera att jag haft äran att bevista en konsert med Alice Babs, Putte Wickman, Charlie Norman och ett extremt duktigt band med övriga musiker. Musikaliskt sett en av de bästa konserter jag varit på trots hög medelålder på de tre huvudmusikanterna.

Putte och Charlie var yrkesverksamma fram till sin död. Drygt 60 resp. nästan 70 år som aktiva proffs - och Alice då ca.75 år gammal och med en röst och musikalitet som unga artister skulle döda för... Det är r-e-s-p-e-k-t.
Citera
2014-02-11, 19:30
Medlem
fatalists avatar
Kul sätt att dö: omyndigförklarad, isolerad, nedtryckt... Men i denna hemska stund ska vi vara glada för dotterns skull som fick vad hon ville.
Citera
2014-02-11, 19:31
Medlem
Bluebeast72s avatar
Det var ju väl att hon slapp lidandet o bråket kring henne. Nu får hennes fina röst tala istället genom hennes sånger.

Vila i frid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in