Jag ser dokumentären om Alice Babs. Går det inte att få en annan förvaltare? Så här får det inte gå till! Jag blir uppriktigt sagt ledsen av detta myndighetsmissbruk. Har våra gamla inga rättigheter längre? Låt Alice få leva ett rikt och socialt liv sina sista år också!
många av hennes vänner är gamla och gaggiga..hon har tydligen aldrig umgåts med jan malmsjö privat ..
När man läser dina inlägg så får jag intrycket att vännerna är mer klara i huvudet än vad du är.
Om Alice vill träffa sina vänner ska hon så klart få göra det.
men varför i hela friden kan inte dottern ta mer hand om sin mamma ,hon kan finnas vid sin mammas sida när mamma ska ut på olika utflykter kyrkor mmm,och skydda henne när det behövs
Det jävliga är ju hur enkelt det är att beröva en människa ens minsta möjliga rätt att bestämma över de mest triviala vardagssaker. Okej att svårt sjuka kanske inte ska sprätta omkring med pengar, medicin och egendom hur fan som helst, men att det kan gå till såhär sovjetiskt är minst sagt upprörande.
Varenda gång förvaltardamen visar sig i bild blir jag skogsförbannad.
Varför har man inte ens försökt fråga hennes barn? Hade det tagit sitt ansvar så hade det hon inte ens behövt någon förmyndare. Känns somt barnen faktiskt är på förmyndarens sida eftersom det inte nämns alls i programmet?
men varför i hela friden kan inte dottern ta mer hand om sin mamma ,hon kan finnas vid sin mammas sida när mamma ska ut på olika utflykter kyrkor mmm,och skydda henne när det behövs
Märkligt att dotterns namn inte ens nämndes i programmet.
Senast redigerad av enfindam 2013-12-05 kl. 21:04.