Citat:
Ursprungligen postat av
rozakatt
6 månader? Jag började äta medicinen i dag och efter ett år ska jag göra EEG igen och då får jag tillbaka körkortet för ca 2 tusen sa läkaren. Det spelar ingen roll om jag är anfallsfri i flera månader nu så måste jag ändå vänta ett år (för nått år sen var det 2 år).
Men i alla fall, läkaren ville väl inte skicka in för att jag skulle slippa behöva betala den summan om ca 1 år?
Det beror lite på vad det är för EP. Jag hade körkortet kvar hela tiden men jag gav ju mitt ord. Det enda jag körde var en fickparkering åt en bekant som inte kunde.
Ta upp färdtjänst om du behöver bilen, jag tyckte det var löjligt när jag fick det, det var ju för gamla med rullstol tänkte jag men så är det inte. Jag påpekade att det var väldigt dyrt att åka taxi flera ggr i månaden till sjukhuset och då jag har ett lite trasigt knä som kan "ge efter" så var det inte lämpligt att köra bil heller, och det var före EP anfallet. Nu är det flera år sen men jag är ju ändå glad att jag följde råden, tänk om jag fått ett anfall och kört in i en busshållplats eller så när jag var förbjuden att köra. Ajaj.