Citat:
Ursprungligen postat av
rozakatt
OM neurologen nu skickat in, och vi säger att jag skulle bli stoppad i en rutinkontroll. Vad händer då om dom ser att jag har epilepsi? Tar dom bara körkortet och jag får fortsätta vänta, eller kommer jag behöva ta om hela bara för att jag körde ändå?
Seriösa svar uppskattas. Ni som skriver idiot osv kan lika gärna lägga ner tiden på annat då det inte spelar nån roll.
Du har placerat tråden i fel forum och får därför fel svar. Märkligt att moderatorn inte har flyttat på tråden.
Vill du ha svar på din körkortsfråga är det naturligtvis lämpligast att placera den under Fordon, bostad & familj/Trafik och körkortsfrågor. Genom att tråden nu befinner sig under Medicin och hälsa får du bara medicinska svar.
Sedan lite om mitt intresse för tråden. För 1,5 år sedan sa en läkare åt mig att låta bli bilkörning under tiden min sjukdom utreddes. Sedan drog en jätteutredning igång med mängder av magnetkamerabilder av huvudet, besök hos neurologen m m. Någon säker diagnos har aldrig kunnat bestämmas. Mina märkliga anfall, som jag inte vill beskriva här för att inte outa mig, har fortsatt.
Men, och det är här mitt intresse för tråden kommer in, läkaren har aldrig mer sagt något om bilkörning till mig, och jag vågar inte fråga utan har fortsatt köra bil. Till saken hör att nämnde läkare är något av det virrigaste jag mött. Han är som den tankspridde professorn, och kommer antagligen inte ihåg vad han sagt till mig om bilkörning. Han är så virrig att han säkert skulle kunna skicka information om min sjukdom till Transportstyrelsen och glömma informera mig.
Vi får väl se om det kommer fram någon användbar information här.