Troligen är det så. Man kan vidta olika försiktighetsåtgärder men helt säker blir man först den dag man inte använder deras tjänster. Svårt att signalspana på folk som inte använder elektronik.
Sociala varelser träffar folk i verkligheten. Till det behövs knappast internet, även om det underlättar.
Du har helt rätt i att man bör vara medveten om att allt man säger/skriver elektroniskt (via dator eller smartphone) kan bli avlyssnat. Detta bör man ha i åtanke innan man öppnar truten.
Citat:
Nätet kommer aldrig bli säkert. Oavsett om du krypterar eller byter ISP. Antingen accepterar man riskerna eller så överger man den elektroniska världen. Sedan ska vi givetvis kämpa för mer öppenhet och hårdare reglering för vad som är acceptabelt. Men säkerhetstjänsterna kommer alltid se Internet som en guldgruva för informationsinhämtning. Inte så konstigt med tanke på att folk publicerar sina liv där.Nix, nätet är vårat syre och luft, man kan inte överge det MEN du kan överge din nuvarande "leverantör" för en bättre sådan ;-)
Det gäller att sätta ner foten och välja bättre tjänster. Mera lokalt tror jag (jag vet inte gissar bara såhär nu). Hittar Reinfeldt eller Löfven på alltför mycket dumheter röstar vi bort dem. Det kan vi inte med Obama och has hejdukar i NSA så därför är det det första vi bör göra.
Att sitta och gråta över att vi inte kan vara 100% anonyma är ingen idé för vi är ändå sociala varelser som behöver kommunikation.
Det gäller att sätta ner foten och välja bättre tjänster. Mera lokalt tror jag (jag vet inte gissar bara såhär nu). Hittar Reinfeldt eller Löfven på alltför mycket dumheter röstar vi bort dem. Det kan vi inte med Obama och has hejdukar i NSA så därför är det det första vi bör göra.
Att sitta och gråta över att vi inte kan vara 100% anonyma är ingen idé för vi är ändå sociala varelser som behöver kommunikation.
Sociala varelser träffar folk i verkligheten. Till det behövs knappast internet, även om det underlättar.
Citat:
FRA bedrev signalspaning redan på 50-talet (DC3:an osv). De har garanterat blivit bättre/effektivare på att utföra sitt jobb sedan dess. Det skulle inte förvåna mig om de redan bedriver signalspaning mot Facebooks serverhallar i Luleå. Försvarsmakten har ju rätt mycket verksamhet där omkring (i Boden & Luleå). Det här har jag inte minsta belägg för men det känns ändå som ett troligt scenario. Varför skulle de inte spana på en sådan guldgruva?Nä man gör som jag - man delar sitt liv i 2 eller flera delar. Nätet är den delen man måste vara försiktigast på. Jag har minst 45 olika e-mails som är vilande och de är registrerade från datorer/isps som inte tillhör mig och som inte på något sätt kan kopplas till mig. Dom kan man använda en enda gång i nödfall.
Själva det egna..det riktiga livet har man inte på nätet eller telefoner. Samtliga smartphones är avlyssnade. (ironiskt nog av dom man betalar till) Mac/Iphone ska vi inte ens snacka om hahaha.
All luftburen radiotrafik är avlyssningsbart - det satt tom stora jävla orange lappar på varje telefon - sa man förr under kalla kriget. Gäller nätet också.
Det här klippet är ÄNNU bättre - Eisenhower nämner tom "electronical computers"
http://www.youtube.com/watch?v=wE58Y2LETAs
Själva det egna..det riktiga livet har man inte på nätet eller telefoner. Samtliga smartphones är avlyssnade. (ironiskt nog av dom man betalar till) Mac/Iphone ska vi inte ens snacka om hahaha.
All luftburen radiotrafik är avlyssningsbart - det satt tom stora jävla orange lappar på varje telefon - sa man förr under kalla kriget. Gäller nätet också.
Det här klippet är ÄNNU bättre - Eisenhower nämner tom "electronical computers"
http://www.youtube.com/watch?v=wE58Y2LETAs
Du har helt rätt i att man bör vara medveten om att allt man säger/skriver elektroniskt (via dator eller smartphone) kan bli avlyssnat. Detta bör man ha i åtanke innan man öppnar truten.
Senast redigerad av Kaymano 2013-06-15 kl. 14:17.
Senast redigerad av Kaymano 2013-06-15 kl. 14:17.

de få dagar jag sökt-även på svenska sidor. Har både bild och videosök samt mail som INTE har jag testat, men ska nu fasa ut mitt yahookonto.
Helt opålitligt.
, att vi inte behöver veta var vi befinner oss