2013-06-10, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Tror du seriöst att NSAs tusentals matematiker, underrättelseexperter och lingvister sitter och letar om ngn har googlat "bomb"? Lite mer sofistikerade än så är de nog.

Ja precis.

Värt att nämna är också att Hmmvadskajagheta förstås mycket väl kan ha varit övervakad utan att veta om det, även om det inte är särskilt troligt. Lite avvikande beteende och skumma sökfraser så kan man säkert hamna under spaning utav människor.

(Minns ni förresten arabfamiljen som blev stormad i Malmö p.g.a. att ha jämrat sig i telefon över att ha en "sprängande huvudvärk") ??
Citera
2013-06-10, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Säger du via ett anonymt nick på Flashback... Var vänlig lägg ut ditt fullständiga namn, personnummer, adress, vilken skola dina eventuella barn går på, vilket parti du röstade på i senaste valet. Om du inte gör det är du en hycklare som skriver först och tänker sen.

Jaså? Och varför är den där informationen intressant för dig?
Citera
2013-06-10, 10:49
Medlem
BigMojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Microsoft äger Skype.
Skype var ju tidigare omöjligt att avlyssna pga den starka krypteringen AES. Hur Microsoft som nu äger Skype avlyssnar tillsammans med NSA förblir ett mysterium.

Skype har släppt nycklarna till svensk polis när det begärdes ut. Men utan Skypes samarbete hade det inte varigt lätt att lyssna av.
Citera
2013-06-10, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
Jaså? Och varför är den där informationen intressant för dig?
Det är ointressant i detta fall vem som får informationen eller varför informationen om dig skulle vara intressant. Poängen är att du i detta fall väljer att inte delge den till den som frågade medans det i fallet med USA/FRA så har du inte en chans att välja att inte delge den, till människor du inte ö.h.t känner. Med massiv information som behandlas av ett stort antal personer kommer missbruk, det är oundvikligt.

Det är ingenting som är hemligt med informationen om när jag går och skiter eller vilka porrsiter jag surfar på, likväl så anser jag att det tillhör mitt privatliv och inget som jag vill att någon annan ska veta av just pga att det tillhör mitt privatliv. Om man anser att det inte spelar någon roll om sådan information finns hos myndigheter där dom kan snoka runt bäst de vill så ja..då har man inte mycket till övers för poängen och värdet i ett privatliv.

(ja jag vet att min ISP kan se det mesta jag gör men det har inte med detta att göra).
Senast redigerad av smurfrunner 2013-06-10 kl. 10:56.
Citera
2013-06-10, 10:54
Medlem
Citat:
Tror du seriöst att NSAs tusentals matematiker, underrättelseexperter och lingvister sitter och letar om ngn har googlat "bomb"? Lite mer sofistikerade än så är de nog.
Nej, men deras datasystem/program gör garanterat det. Allt loggas ju.
De letar väl efter mönster, varav ordet "bomb" kan utgöra en del av det.
Citera
2013-06-10, 11:06
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Sorgligast av allt är att så många verkar bli förvånade. Folk i gemen saknar det tekniska kunnande som krävs för att inse vidden av allt detta. Den äldre generationen känner till DDR men att världens underrättelsetjänster i princip kan se allt du gör är det få som tänker på.
Tur att man aldrig skaffat Facebook. Nästa steg blir att överge Google. Jag önskar kravmärkta elektroniktjänster.
Ja. Det sorgligaste av allt är att så många tror att vi lever i en demokrati. Dom flesta tror att vi lever i en öppen och fri värld, det är så sorgligt att de inte kan se hur makten med smarta medel trycker ner och övervakar oss.
Citera
2013-06-10, 11:14
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Nej, men deras datasystem/program gör garanterat det. Allt loggas ju.
De letar väl efter mönster, varav ordet "bomb" kan utgöra en del av det.

Det betvivlar jag starkt. Vilken terrorist sitter och skriver "bomb" i gmail eller på fejsbook? NSAs algoritmer är nog betydlig mer avancerade än så.
Citera
2013-06-10, 11:22
Medlem
Detta är bara en del av New World Order att övervaka allt
Citera
2013-06-10, 11:26
Medlem
Citat:
Det betvivlar jag starkt. Vilken terrorist sitter och skriver "bomb" i gmail eller på fejsbook? NSAs algoritmer är nog betydlig mer avancerade än så.
Räcker väl med att skriva det i Google:s sökmotor. Allt loggas ju. På internet är ingenting hemligt.
Om inte säkerhetstjänsten bryr sig när folk googlar ordet "bomb" så vad letar de då efter?
Citera
2013-06-10, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T
Ja alla banktransaktioner övervakas, kommer inte ihåg vad systemet heter men införandet var aktuellt i media första halvan av 00-talet har jag för mig.

Jag tror att du tänker på SWIFT-avtalet.
Citera
2013-06-10, 11:50
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Räcker väl med att skriva det i Google:s sökmotor. Allt loggas ju. På internet är ingenting hemligt.
Om inte säkerhetstjänsten bryr sig när folk googlar ordet "bomb" så vad letar de då efter?
Åsiktsregistrering. Partier som Gyllene Gryning är hot mot globlalisterna. De måste hålla koll på invånarna när västvärlden nu står på ruinens brant inför kollaps.
Citera
2013-06-10, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Åsiktsregistrering. Partier som Gyllene Gryning är hot mot globlalisterna. De måste hålla koll på invånarna när västvärlden nu står på ruinens brant inför kollaps.
Exakt. Men det är samma sak med alla tekniska frågor. Om det så gäller IT-säkerhet, försvaret eller kärnkraft. Folk orkar inte med frågor/problem som kräver lite eftertanke. Direkt det blir komplicerat överlåter man ansvaret till någon annan. Sorgligt men mönstret upprepar sig hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in