2013-06-06, 00:47
Bannlyst
andra sidan skulle ngot snt hr vara ganska nice.

http://www.aliexpress.com/item/HOT-S...804957993.html

Men det tycker jag hon fr st fr sjlv i s fall ....
Citera
2013-06-06, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LazyEye
Njaa hon r ju dr fr betalning och jag vill ju ha henne som barnflicka..

Det vill du inte alls det, fr du har inga barn.

Citat:
det r ju inte bara hushllet som behves sktas.

Vad, behver du hjlp att torka dig nr du vart p toaletten ocks eller?
Behver du nn som badar och dushar dig och ser till att du tvttas ver hela kroppen ocks?

Citat:
Sen r det vl sjlvklart att hon kan ha snygga klder?

Alla arbetare har acceptabla klder p sig. Varfr vill du ens specificera kldsel om det inte vore fr att du har EXTRA nskeml utver de regler fr kldkod som redan gller p alla arbetsplatser?

Citat:
Jag kommer ju inte kpa ngon dyr arbetsdress t henne fr att hon ska skta om mig och se till att jag mr bra precis.

Varfr skulle hennes kldval ver huvud taget pverka hennes frmga att ta hand om dig?
Hon r utbildad assistent, inte utbildad manekng.
Citera
2013-06-06, 21:33
Medlem
Charmaines avatar
Barnflickor brukar skta just barn och inte vuxna mn. Sllskapsdam betyder inte hora, det var vanligt frr att ensamma kvinnor hade sllskapsdamer anstllda fr just sllskap och/eller fr att de skulle kunna delta i det sociala livet p ett stt som annars inte ansgs lmpligt eller accepterat fr ensamma kvinnor.

EDIT: Vad gller kldsel s r det nog vanligare att barnflickor klr sig ledigt och bekvmt fr att kunna leka och stoja med barnen, kuta runt i parken med dem o s v n att de har sexiga sm uniformer p sig. tminstone var det s jag fredrog att kl mig nr jag jobbade som barnflicka i min ungdom, och de tjejer jag lrde knna som ocks var barnflickor kldde sig ocks s.

Som sagt, det r meningen att de ska skta om barn och inte vuxna mn, allts brukar kldseln vara anpassad efter vad som r lmpligt och bekvmt nr man passar barn.

Det du eftersker r snarare en personlig assistent, men inte heller de brukar kl sig i sexiga hushllerskeutstyrslar.

Men jag anar vissa "varelse med svans"-vibbar hr, s jag ska kanske inte mata mer...
Senast redigerad av Charmaine 2013-06-06 kl. 21:38.
Citera
2013-06-07, 11:01
Medlem
Megaforces avatar
Borde nog hra hemma i Arbetsliv och arbetsmarknad

-> Arbetsliv & Arbetsmarknad

/Mod
Citera
2013-06-08, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Barnflickor brukar skta just barn och inte vuxna mn. Sllskapsdam betyder inte hora, det var vanligt frr att ensamma kvinnor hade sllskapsdamer anstllda fr just sllskap och/eller fr att de skulle kunna delta i det sociala livet p ett stt som annars inte ansgs lmpligt eller accepterat fr ensamma kvinnor.

Det du eftersker r snarare en personlig assistent, men inte heller de brukar kl sig i sexiga hushllerskeutstyrslar.

.

Det r vl nd mer konstigt att stta upp en lapp p Konsum om att man sker en personlig assistent?
Citera
2013-06-11, 23:21
Medlem
Nu r det lngt ifrn alltid s enkelt. Det finns mnga unga inneboende barnflickor eller hembitrdesflickor som mste se lite bttre ut, kanske inte gammeldags hembitrdesuniform, men dremot en blus och en kjol, eller en skjorta och ett par snyggare byxor, kanske ven en vst (inte helt ovanligt ven i dagens Sverige i vissa finare familjer) + frklde vid behov, naturligtvis. Arbetsgivaren kan d betala fr flickans arbetsklder eller uniform (vad nu arbetsgivaren vill kalla det).

En del arbetsgivare kr med kompromiss. Flickan har vardagliga klder till vardags, sedan vid finare tillstllningar skall hon ha typ blus-kjol. Det r faktiskt inte konstigare n ett annat jobb med liknande krav p kldsel, som servitrisflicka.

Med detta sagt om arbetsklder, hller jag helt med andra hr om att det som trdskaparen talar om knappast br kallas barnflicka, och klderna har inte med lnken hr ovan att gra heller fr den delen.
Citera
2013-06-12, 10:45
Medlem
Codens avatar
Tjnsteflickor ska naturligtvis alltid bra kjol av lite lsare/vidare modell s hon kan lggas upp ver ett bord om husbond vill inspektera henne och utdela en liten bonus.

Trosor kan diskuteras men jag anser att en duktig tjnsteflicka som vill tnjuta husbonds ynnest br premiera ltt och snabb tkomst till sina tillgngar fr husbond och ska drfr helst g troslsa.

TS, sk sterut s kommer du nog hitta en hord av flickor med baltisk vulgo-stil som villigt passar dina barn och klr sig som du nskar samtidigt.

gl hf
Citera
2013-06-12, 11:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Att skaffa en Au pair torde vara det smidigaste & billigaste sttet att uppn detta. Mycket billigare n att betala avtalsenlig ln.

Krver visserligen att man har barn, men det kanske man kan ljuga sig runt. Eventuellt kan TS adoptera ett "ensamkommande" skggbarn fr att komma runt barn-kravet. Han kan ju ven fungera som Butler.
Citera
2013-06-12, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att skaffa en Au pair torde vara det smidigaste & billigaste sttet att uppn detta. Mycket billigare n att betala avtalsenlig ln.

Krver visserligen att man har barn, men det kanske man kan ljuga sig runt. Eventuellt kan TS adoptera ett "ensamkommande" skggbarn fr att komma runt barn-kravet. Han kan ju ven fungera som Butler.

Lol, skall han g s lngt fr han nog lgre straff om han sysslar med sedvanlig mnniskohandel istllet.
Citera
2013-08-09, 02:38
Bannlyst
Hur jvla svrt ska det hr vara egentligen? Har varit p Konsum varje dag den senaste tiden men inte en jvel rr ju lapparna jag stter upp!

Tycker det r trkigt nr det finns s mnga som vill ha ett arbete idag och tjuter ut i media om att det r s dligt satt med jobb.
Hr fr i helvete och varsgod! Hr fr du ditt jvla arbete! - N d ska det trilskas och konstlas, man undrar ju vad fan r problemet r med dagens ungdomar egentligen?

Samtidigt har jag det jvligt trkigt nr man inte har ngon som ror om en p ntterna och inga slktingar kan ju gra skitjobbet t en heller.
Citera
2013-08-09, 10:21
Medlem
MartinBrices avatar
Har en ung ung flicka som hjlper mig, betalar henne med sex.
Citera
2013-08-09, 11:18
Bannlyst
Citat:
Hur jvla svrt ska det hr vara egentligen? Har varit p Konsum varje dag den senaste tiden men inte en jvel rr ju lapparna jag stter upp!

Tycker det r trkigt nr det finns s mnga som vill ha ett arbete idag och tjuter ut i media om att det r s dligt satt med jobb.
Hr fr i helvete och varsgod! Hr fr du ditt jvla arbete! - N d ska det trilskas och konstlas, man undrar ju vad fan r problemet r med dagens ungdomar egentligen?

Ptja, de lser din lapp och kollar upp mannen bakom den och ser genast att du inte r det du utger dig fr att vara, men eftersom det bara r en lapp s kan de inte polisanmla dig fr ngot varp de gr the next best thing, dvs ignorerar dig istllet.

What did you expect?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in