• 1
  • 2
2013-06-05, 05:32
Bannlyst
Jag undrar hur man bär sig åt för att skaffa sig en söt barnflicka? Bör man annonsera ut det på Konsum eller? Kanske blocket/ internet?

Grejen är den att det är typ mig hon ska passa men sånt behöver man ju inte tala om i ansökan? Tänkte nämligen.. Jag går bara hemma hela dagarna utan att göra något vettigt och om jag då har en barnflicka i krokarna som sköter det mesta i hushållet etc blir ju livet både lite enklare och roligare att leva. Har väl inga direkta krav heller förutom att jag tänker mig henne ganska ung högst 25 år, sexigt klädd i typ korta kjolar och ett sött bildskönt utseende.

Men jag har aldrig ansökt om något sånt här tidigare så frågorna är fan många.
Citera
2013-06-05, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazyEye
Jag undrar hur man bär sig åt för att skaffa sig en söt barnflicka? Bör man annonsera ut det på Konsum eller? Kanske blocket/ internet?

Grejen är den att det är typ mig hon ska passa men sånt behöver man ju inte tala om i ansökan? Tänkte nämligen.. Jag går bara hemma hela dagarna utan att göra något vettigt och om jag då har en barnflicka i krokarna som sköter det mesta i hushållet etc blir ju livet både lite enklare och roligare att leva. Har väl inga direkta krav heller förutom att jag tänker mig henne ganska ung högst 25 år, sexigt klädd i typ korta kjolar och ett sött bildskönt utseende.

Köp en hora istället.
Citera
2013-06-05, 07:18
Medlem
Timmervargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farsanbalooo
Köp en hora istället.

Enligt min erfarenhet är horor riktigt dåliga (och onödigt dyra) när det kommer till att sköta hushållstjänster.

Jag tror att TS söker efter en personlig assistent.

Testa lägg en annons på blocket och som du redan har räknat ut så behöver du ju inte nämna alla detaljer i annonsen.
Citera
2013-06-05, 08:42
Medlem
Gå iväg till arbetsförmedlingen. Där har de massa arbetssökande. De måste väl tacka ja till jobbet annars får de ingen A-kassa
Citera
2013-06-05, 08:42
Medlem
Sigstens avatar
Låter som om TS vill ha en personlig slav. Det är ju tyvärr olagligt nu för tiden.....
Citera
2013-06-05, 08:45
Medlem
GreenCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Låter som om TS vill ha en personlig slav. Det är ju tyvärr olagligt nu för tiden.....

Inte om hon är med på det och skrivit under + får lön.
Citera
2013-06-05, 08:46
Medlem
GreenCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Gå iväg till arbetsförmedlingen. Där har de massa arbetssökande. De måste väl tacka ja till jobbet annars får de ingen A-kassa

Fy faan går det verkligen till så? :O
Citera
2013-06-05, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenCheese
Fy faan går det verkligen till så? :O

Ja, tackar man nej till för många jobb så drar de in A-kassan.
Naturligtvis måste det vara lagliga jobb och en avtalsenlig lön. Man kan inte erbjuda 1 kr i timmen för att de konstant ska suga ens kuk, utan normala jobb.

Erbjuds man ett jobb som städansvarig i en villa, med tillhörande arbetskläder och normal lön så får man nog problem med arbetsförnedringen om man tackar nej
Citera
2013-06-05, 11:02
Bannlyst
Citat:

Grejen är den att det är typ mig hon ska passa men sånt behöver man ju inte tala om i ansökan?

Du skall nog berätta ALLT i din ansökan eftersom du annars kan åka dit för en förmildrad form av människohandel. Det är inte lagligt att lura folk till jobb där inte alla aspekter av jobbet står med i jobberbjudandet.

Citat:
Tänkte nämligen.. Jag går bara hemma hela dagarna utan att göra något vettigt och om jag då har en barnflicka i krokarna som sköter det mesta i hushållet etc blir ju livet både lite enklare och roligare att leva. Har väl inga direkta krav heller förutom att jag tänker mig henne ganska ung högst 25 år, sexigt klädd i typ korta kjolar och ett sött bildskönt utseende.

Du har kollat för mycket på Nanny.

Citat:

Det låter som om det är en sällskapsdam du söker. De kostar dock ett par tusen per dygn.
Citera
2013-06-05, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk

Mmmnjaa jag tänker mig ... Om hon är i den där svängen är hon säkert inte ens så snygg! Jag vill ha en barnflicka som är sådär vad ska man säga medelklass och bor själv i villa och sådär... Hon ska vara väldigt söt och mycket präktig.

God hand om barn är ju en annan punkt som jag vill pricka in. Hon skall kunna ha barnasinnet kvar och tycka det är roligt att ta hand om dem.... En annan del är att jag oftast bara är vaken på natten och eftermiddagar så om hon kan jobba kvälls och nattetid så skulle det vara ännu bättre ur mitt perspektiv.

Någon skrev sällskapsdam och det tar jag som en hora. Det är jag inte ute efter! Någon annan skrev personlig assistent och det låter lite mer som i mina tankebanor. Bara hon ser bra ut har god hand om barn och är klädd snidiga kläder.
Citera
2013-06-05, 21:20
Bannlyst
Citat:
Någon skrev sällskapsdam och det tar jag som en hora. Det är jag inte ute efter! Någon annan skrev personlig assistent och det låter lite mer som i mina tankebanor. Bara hon ser bra ut har god hand om barn och är klädd snidiga kläder.

Problemet är dock precis det, att du vill diktera klädsel och utseende, och det har tyvärr en sexuell aspekt, vilket i korthet innebär att det bara är horor som förmedlar den tjänst du söker eftersom en vanlig barnflicka eller personlig assistent skiter fullständigt i om du tycker de är söta eller ej då det inte är därför de är där. De är där för att sköta hushållet, inte dig.

Dessutom riskerar du bli stämd i samma ögonblick du kommenterar assistentens utseende vilket gör hela upplevelsen betydligt dyrare än den skulle blitt om du betalat för en person där snygghet och sexighet ingår i den tjänst som säljs.
Citera
2013-06-06, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Problemet är dock precis det, att du vill diktera klädsel och utseende, och det har tyvärr en sexuell aspekt, vilket i korthet innebär att det bara är horor som förmedlar den tjänst du söker eftersom en vanlig barnflicka eller personlig assistent skiter fullständigt i om du tycker de är söta eller ej då det inte är därför de är där. De är där för att sköta hushållet, inte dig.

Njaa hon är ju där för betalning och jag vill ju ha henne som barnflicka.. det är ju inte bara hushållet som behöves skötas. Sen är det väl självklart att hon kan ha snygga kläder? Jag kommer ju inte köpa någon dyr arbetsdress åt henne för att hon ska sköta om mig och se till att jag mår bra precis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in