2013-06-06, 00:47
Bannlyst
Å andra sidan skulle något sånt här vara ganska nice.

http://www.aliexpress.com/item/HOT-SALE-2431-the-housekeeper-service-loading-maid-nanny-server-cosplay-clothing-uniforms-maid-costu me/804957993.html

Men det tycker jag hon får stå för själv i så fall ....
Citera
2013-06-06, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LazyEye
Njaa hon är ju där för betalning och jag vill ju ha henne som barnflicka..

Det vill du inte alls det, för du har inga barn.

Citat:
det är ju inte bara hushållet som behöves skötas.

Vadå, behöver du hjälp att torka dig när du vart på toaletten också eller?
Behöver du nån som badar och dushar dig och ser till att du tvättas över hela kroppen också?

Citat:
Sen är det väl självklart att hon kan ha snygga kläder?

Alla arbetare har acceptabla kläder på sig. Varför vill du ens specificera klädsel om det inte vore för att du har EXTRA önskemål utöver de regler för klädkod som redan gäller på alla arbetsplatser?

Citat:
Jag kommer ju inte köpa någon dyr arbetsdress åt henne för att hon ska sköta om mig och se till att jag mår bra precis.

Varför skulle hennes klädval över huvud taget påverka hennes förmåga att ta hand om dig?
Hon är utbildad assistent, inte utbildad manekäng.
Citera
2013-06-06, 21:33
Medlem
Charmaines avatar
Barnflickor brukar sköta just barn och inte vuxna män. Sällskapsdam betyder inte hora, det var vanligt förr att ensamma kvinnor hade sällskapsdamer anställda för just sällskap och/eller för att de skulle kunna delta i det sociala livet på ett sätt som annars inte ansågs lämpligt eller accepterat för ensamma kvinnor.

EDIT: Vad gäller klädsel så är det nog vanligare att barnflickor klär sig ledigt och bekvämt för att kunna leka och stoja med barnen, kuta runt i parken med dem o s v än att de har sexiga små uniformer på sig. Åtminstone var det så jag föredrog att klä mig när jag jobbade som barnflicka i min ungdom, och de tjejer jag lärde känna som också var barnflickor klädde sig också så.

Som sagt, det är meningen att de ska sköta om barn och inte vuxna män, alltså brukar klädseln vara anpassad efter vad som är lämpligt och bekvämt när man passar barn.

Det du eftersöker är snarare en personlig assistent, men inte heller de brukar klä sig i sexiga hushållerskeutstyrslar.

Men jag anar vissa "varelse med svans"-vibbar här, så jag ska kanske inte mata mer...
Senast redigerad av Charmaine 2013-06-06 kl. 21:38.
Citera
2013-06-07, 11:01
Medlem
Megaforces avatar
Borde nog höra hemma i Arbetsliv och arbetsmarknad

-> Arbetsliv & Arbetsmarknad

/Mod
Citera
2013-06-08, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Barnflickor brukar sköta just barn och inte vuxna män. Sällskapsdam betyder inte hora, det var vanligt förr att ensamma kvinnor hade sällskapsdamer anställda för just sällskap och/eller för att de skulle kunna delta i det sociala livet på ett sätt som annars inte ansågs lämpligt eller accepterat för ensamma kvinnor.

Det du eftersöker är snarare en personlig assistent, men inte heller de brukar klä sig i sexiga hushållerskeutstyrslar.

.

Det är väl ändå mer konstigt att sätta upp en lapp på Konsum om att man söker en personlig assistent?
Citera
2013-06-11, 23:21
Medlem
Nu är det långt ifrån alltid så enkelt. Det finns många unga inneboende barnflickor eller hembiträdesflickor som måste se lite bättre ut, kanske inte gammeldags hembiträdesuniform, men däremot en blus och en kjol, eller en skjorta och ett par snyggare byxor, kanske även en väst (inte helt ovanligt även i dagens Sverige i vissa finare familjer) + förkläde vid behov, naturligtvis. Arbetsgivaren kan då betala för flickans arbetskläder eller uniform (vad nu arbetsgivaren vill kalla det).

En del arbetsgivare kör med kompromiss. Flickan har vardagliga kläder till vardags, sedan vid finare tillställningar skall hon ha typ blus-kjol. Det är faktiskt inte konstigare än ett annat jobb med liknande krav på klädsel, som servitrisflicka.

Med detta sagt om arbetskläder, håller jag helt med andra här om att det som trådskaparen talar om knappast bör kallas barnflicka, och kläderna har inte med länken här ovan att göra heller för den delen.
Citera
2013-06-12, 10:45
Medlem
Codens avatar
Tjänsteflickor ska naturligtvis alltid bära kjol av lite lösare/vidare modell så hon kan läggas upp över ett bord om husbond vill inspektera henne och utdela en liten bonus.

Trosor kan diskuteras men jag anser att en duktig tjänsteflicka som vill åtnjuta husbonds ynnest bör premiera lätt och snabb åtkomst till sina tillgångar för husbond och ska därför helst gå troslösa.

TS, sök österut så kommer du nog hitta en hord av flickor med baltisk vulgo-stil som villigt passar dina barn och klär sig som du önskar samtidigt.

gl hf
Citera
2013-06-12, 11:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Att skaffa en Au pair torde vara det smidigaste & billigaste sättet att uppnå detta. Mycket billigare än att betala avtalsenlig lön.

Kräver visserligen att man har barn, men det kanske man kan ljuga sig runt. Eventuellt kan TS adoptera ett "ensamkommande" skäggbarn för att komma runt barn-kravet. Han kan ju även fungera som Butler.
Citera
2013-06-12, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att skaffa en Au pair torde vara det smidigaste & billigaste sättet att uppnå detta. Mycket billigare än att betala avtalsenlig lön.

Kräver visserligen att man har barn, men det kanske man kan ljuga sig runt. Eventuellt kan TS adoptera ett "ensamkommande" skäggbarn för att komma runt barn-kravet. Han kan ju även fungera som Butler.

Lol, skall han gå så långt får han nog lägre straff om han sysslar med sedvanlig människohandel istället.
Citera
2013-08-09, 02:38
Bannlyst
Hur jävla svårt ska det här vara egentligen? Har varit på Konsum varje dag den senaste tiden men inte en jävel rör ju lapparna jag sätter upp!

Tycker det är tråkigt när det finns så många som vill ha ett arbete idag och tjuter ut i media om att det är så dåligt satt med jobb.
Här för i helvete och varsågod! Här får du ditt jävla arbete! - Nä då ska det trilskas och konstlas, man undrar ju vad fan är problemet är med dagens ungdomar egentligen?

Samtidigt har jag det jävligt tråkigt när man inte har någon som ror om en på nätterna och inga släktingar kan ju göra skitjobbet åt en heller.
Citera
2013-08-09, 10:21
Medlem
MartinBrices avatar
Har en ung ung flicka som hjälper mig, betalar henne med sex.
Citera
2013-08-09, 11:18
Bannlyst
Citat:
Hur jävla svårt ska det här vara egentligen? Har varit på Konsum varje dag den senaste tiden men inte en jävel rör ju lapparna jag sätter upp!

Tycker det är tråkigt när det finns så många som vill ha ett arbete idag och tjuter ut i media om att det är så dåligt satt med jobb.
Här för i helvete och varsågod! Här får du ditt jävla arbete! - Nä då ska det trilskas och konstlas, man undrar ju vad fan är problemet är med dagens ungdomar egentligen?

Ptja, de läser din lapp och kollar upp mannen bakom den och ser genast att du inte är det du utger dig för att vara, men eftersom det bara är en lapp så kan de inte polisanmäla dig för något varpå de gör the next best thing, dvs ignorerar dig istället.

What did you expect?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in