Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-06-06, 10:25
  #1
Medlem
enverhoxha99s avatar
Eftersom högerspökena i detta forum är snabbare än en oljad blixt att dra upp allt ofördelaktigt om såssar, miljömuppar och vänsterfolk så är det väl inte mer än rätt att vi tittar lite på hur borgarna sköter sig också.

FP-politikern och EU-parlamentarikern Maria Carlshamre har ertappats med fingarna i syltburken och åtalas nu för ekonomisk brottslighet i det egna företaget.

Expressen avslöjar att Carlshamre bl a flitigt använt företagets kreditkort för egen konsumtion samt att bokföringen är så bristfällig så man inte kan se vart pengarna tagit vägen.

"Åklagaren Kim Andrews hävdar att bokföringen i hennes konkursade bolag, Spiff AB, är så dålig att det inte går att se vart pengarna tagit vägen från våren 2002 till sommaren 2003"

[ironi]Ja, detta är ju typiskt borgerliga politiker, dom har ju alltid haft svårt att förstå hur ekonomin fungerar, och att man skall skilja på egna och företagets pengar. Såna oärliga människor kan man ju inte sätta att styra ett land när dom inte ens förstår den basala skillnaden mellan egna och andras pengar[/ironi]

Allvarligt talat, detta visar väl med all önskvärd tydlighet att incitamentet att fuska till sig stålar knappast ligger i partitillhörigheten. Är man en tjuv så är man, oavsett vilken färg man har på partiboken.
Citera
2005-06-06, 10:32
  #2
Medlem
vgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99

Allvarligt talat, detta visar väl med all önskvärd tydlighet att incitamentet att fuska till sig stålar knappast ligger i partitillhörigheten. Är man en tjuv så är man, oavsett vilken färg man har på partiboken.
Om jag inte minns fel så kryssades Carlshamre in i parlamentet av väljarna, dvs fp hade inte satt henne på valbar plats. Så det är väljarnas fel såklart!

Å andra sidan så har man ju då med Carlshamre försökt utnyttja kändiseffekten (a la Marit Paulsen) för att höja pocenten.

Men förresten, hur många bryter inte mot nån lag i Sverige? Var det inte chefen för RSV som berättade att han skattefuskade som ung? Han kom undan med att han var "ung och dum" när han gjorde det, som han uttryckte det i en intervju.

Carlshamre får väl gå ut i pressen och kommunicera a la Schyman så får vi se hur det går. Carlshamre har ju domstolsutslag på att hon blev misshandlad, kanske det blidkar opinionen. Det är ju ett tyngre argument än vad nu Schyman brukar anföra om sin påstådda misshandel...
Citera
2005-06-06, 11:17
  #3
Medlem
MoonieZs avatar
Ja, det är väl klart att fusk är fusk oavsett vem som utfört detta fusk.

Varför brott skulle ha något med partitillhörighet att göra har jag aldrig begripit.
Citera
2005-06-06, 11:27
  #4
Medlem
Ursäkta ett högerspöke men är det inte lite tobleronenivå? Eller ännu futtigare, det är ju inte det allmäna hon snuvat, det är ju hennes egen firma hon har trixat med... småsummor.

Köpa leksaker och skönhetsoperationer, det är ju mina huvudintressen här i livet...
Citera
2005-06-06, 12:09
  #5
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vger
Om jag inte minns fel så kryssades Carlshamre in i parlamentet av väljarna, dvs fp hade inte satt henne på valbar plats. Så det är väljarnas fel såklart!

Det förändrar inte det faktum att hon är en folkpartistisk politiker, eller hur?
Citera
2005-06-06, 12:11
  #6
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoonieZ
Ja, det är väl klart att fusk är fusk oavsett vem som utfört detta fusk.

Varför brott skulle ha något med partitillhörighet att göra har jag aldrig begripit.

Inte jag heller, därför vill jag belysa faktumet att alla fuskar, inte bara dom som normalt dras upp här, alltså alla icke-borgerliga politiker.
Citera
2005-06-06, 12:20
  #7
Medlem
Wittgensteins avatar
Här är ännu en klåfingrig och girig folkpartist: http://expressen.se/index.jsp?a=205897
Citera
2005-06-06, 12:50
  #8
Medlem
enverhoxha99s avatar
Hmmmmm , skall bli intressant att se hur länge det dröjer innan denna tråd försjunker i glömska. Hade det varit såssar, miljönäbbstövlar eller annat vänsterfolk som avhandlats hade den redan haft tre sidor inlägg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback