Citat:
Ursprungligen postat av
ormdoktorn
Fast att mixtra med androgenreceptorn faller, vad jag frstr, inte under den punkten? Nu r jag frvisso ingen jurist.
Det br vara irrelevant. SERMs som nolvadex, letrozole, arimidex och aromasin inrangeras under dopningslagen. Sannolikheten att SARMs, utan att vara godknda lkemedel och med tidigare frd analogi, skulle vara lkemedelsklassade br betraktas som mycket lg.
Citat:
Ursprungligen postat av
2big4you
Mste tyvrr rtta dig,jag frgade om det gr under dopinglagen men ostarine klassas som lkemedel.
Den ansvarige p Lkemedelsverket svarade:
"Ostarine ingr i FassIII studier p mnniska fr att utveckla ett nytt lkemedel. Ostarine tillhr Selektiva androgenrecptormodulatorer (SARM). Substansen saknar svitt Lkemedelverket knner till, annan r medicinsk anvndning,den faller ej in i dagslget under dopinglagen.
Produkter innehllande ostarine klassificeras sannolikt i dagslget som lkmedel enligt 1 andra punkten lkemedelslagen".
Vad lkemedelsverket skriver r helt ointressant i sammanhanget. Den du mailat med har ingen som helst mneskunskap eller juridisk utbildning. Frvisso har han rtt i att det nnu ej tillskrivits en status som dopningspreparat men det har svitt jag knner till heller ej prvats i domstol.