• 1
  • 2
2013-06-03, 21:29
Medlem
cool-killes avatar
Tjena!
har skt runt lite men har inte hittat ngra bra resultat alls tycker jag angende super DMZ 2.0.
Kan ngon sga mig om det r lagligt att kpa hem frn till exempel orbitnutrition hem till Sverige?
S att tullen inte brjar spka och grejja. Mailade nmligen orbitnutrition och skrev "Are the compounds present in DMZ legal in Sweden? If they aren't I may have charges accusing me of importing drugs on me." Och har inte ftt svar, mailade dom fr ca 2 veckor tillbaka om inte mer, samt mailat livsmedelsverket ocks angende SDMZ 2.0 men har inte ftt svar frn dom heller...

S har ngon kpt in det? / vet om man fr kpa in det?

Vet heller inte om det r lagt i rtt forumsdels men flytta det om det r fel!
Citera
2013-06-03, 21:58
Medlem
Innehller 2 steroider - Dymethazine och Methyl Stenbolone. Lycka till.
Citera
2013-06-03, 22:10
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cool-kille
Tjena!
har skt runt lite men har inte hittat ngra bra resultat alls tycker jag angende super DMZ 2.0.
Kan ngon sga mig om det r lagligt att kpa hem frn till exempel orbitnutrition hem till Sverige?
S att tullen inte brjar spka och grejja. Mailade nmligen orbitnutrition och skrev "Are the compounds present in DMZ legal in Sweden? If they aren't I may have charges accusing me of importing drugs on me." Och har inte ftt svar, mailade dom fr ca 2 veckor tillbaka om inte mer, samt mailat livsmedelsverket ocks angende SDMZ 2.0 men har inte ftt svar frn dom heller...

S har ngon kpt in det? / vet om man fr kpa in det?

Vet heller inte om det r lagt i rtt forumsdels men flytta det om det r fel!
Gr under samma lag som AAS.
Du leker med elden om du bestller frn USA.
UK har liberala lagar angende steroider och designer steroider,men tom. dr r Dymethazine "banned substance".
Citera
2013-06-03, 22:14
Medlem
cool-killes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Gr under samma lag som AAS.
Du leker med elden om du bestller frn USA.
UK har liberala lagar angende steroider och designer steroider,men tom. dr r Dymethazine "banned substance".

Med andra ord ett "big no no" ...
Citera
2013-06-03, 22:33
Medlem
cool-killes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo.Havoc
Innehller 2 steroider - Dymethazine och Methyl Stenbolone. Lycka till.

S lngt tnkte jag inte, trodde vl att det var fr bra att vara sant.. var s jvla sugen p den!
Mste finnas ngon vg runt och kunna fixa det dr
Citera
2013-06-03, 23:34
Bannlyst
Jag har bestllt ostarin tv ggr frn Orbit. Bgge gnger har det gtt snabbt (~5-10 dagar) och ngon tull har inte brutit frpackningen. Frvisso r det lite av ett grzon-prepp d det r en SARM (knepigt mot nuvarande lagstiftning?)

/Ormdoktorn.
Citera
2013-06-04, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cool-kille
S lngt tnkte jag inte, trodde vl att det var fr bra att vara sant.. var s jvla sugen p den!
Mste finnas ngon vg runt och kunna fixa det dr

Frstr att du r sugen p den, har sjlv krt den och det var en grym stack.
Citera
2013-06-04, 17:22
Medlem
MonsterXXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormdoktorn
Jag har bestllt ostarin tv ggr frn Orbit. Bgge gnger har det gtt snabbt (~5-10 dagar) och ngon tull har inte brutit frpackningen. Frvisso r det lite av ett grzon-prepp d det r en SARM (knepigt mot nuvarande lagstiftning?)

/Ormdoktorn.

Det r inte det minsta knepigt.

Lag (1991:1969) om frbud mot vissa dopningsmedel

1 Denna lag gller
1. syntetiska anabola steroider,
2. testosteron och dess derivat,
3. tillvxthormon, och
4. kemiska substanser som kar produktion eller frigrelse av testosteron och dess derivat eller av tillvxthormon. Lag (2011:112).

Sedan lagndringen 2011 har det INTE varit lagligt oavsett hur man vljer att tolka lagstiftningen.

http://www.lagboken.se/files/SFS/2011/110112.PDF
Citera
2013-06-04, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterXXL

1 Denna lag gller
3. tillvxthormon, och
4. kemiska substanser som kar produktion eller frigrelse av testosteron och dess derivat eller av tillvxthormon. Lag (2011:112).

Sedan lagndringen 2011 har det INTE varit lagligt oavsett hur man vljer att tolka lagstiftningen.

Fast att mixtra med androgenreceptorn faller, vad jag frstr, inte under den punkten? Nu r jag frvisso ingen jurist.
Citera
2013-06-04, 19:31
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterXXL

1 Denna lag gller
3. tillvxthormon, och

Mste tyvrr rtta dig,jag frgade om det gr under dopinglagen men ostarine klassas som lkemedel.
Den ansvarige p Lkemedelsverket svarade:
"Ostarine ingr i FassIII studier p mnniska fr att utveckla ett nytt lkemedel. Ostarine tillhr Selektiva androgenrecptormodulatorer (SARM). Substansen saknar svitt Lkemedelverket knner till, annan r medicinsk anvndning,den faller ej in i dagslget under dopinglagen.
Produkter innehllande ostarine klassificeras sannolikt i dagslget som lkmedel enligt 1 andra punkten lkemedelslagen".
Senast redigerad av 2big4you 2013-06-04 kl. 20:29.
Citera
2013-06-04, 21:03
Medlem
Grymgrossistens avatar
Bara att bestlla p, bestller hem mngder frn USA och England och har aldrig ftt problem med tullen, skulle du f det s nekar du och sger att du inte har bestllt, end of story.
Citera
2013-06-04, 22:32
Medlem
MonsterXXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormdoktorn
Fast att mixtra med androgenreceptorn faller, vad jag frstr, inte under den punkten? Nu r jag frvisso ingen jurist.

Det br vara irrelevant. SERMs som nolvadex, letrozole, arimidex och aromasin inrangeras under dopningslagen. Sannolikheten att SARMs, utan att vara godknda lkemedel och med tidigare frd analogi, skulle vara lkemedelsklassade br betraktas som mycket lg.

Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Mste tyvrr rtta dig,jag frgade om det gr under dopinglagen men ostarine klassas som lkemedel.
Den ansvarige p Lkemedelsverket svarade:
"Ostarine ingr i FassIII studier p mnniska fr att utveckla ett nytt lkemedel. Ostarine tillhr Selektiva androgenrecptormodulatorer (SARM). Substansen saknar svitt Lkemedelverket knner till, annan r medicinsk anvndning,den faller ej in i dagslget under dopinglagen.
Produkter innehllande ostarine klassificeras sannolikt i dagslget som lkmedel enligt 1 andra punkten lkemedelslagen".

Vad lkemedelsverket skriver r helt ointressant i sammanhanget. Den du mailat med har ingen som helst mneskunskap eller juridisk utbildning. Frvisso har han rtt i att det nnu ej tillskrivits en status som dopningspreparat men det har svitt jag knner till heller ej prvats i domstol.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in