Resultat: Hur röstar DU i Riksdagsvalet 2014?
Moderata Samlingspartiet
3,51%
80 röster
Kristdemokraterna
0,75%
17 röster
Folkpartiet
1,98%
45 röster
Centerpartiet
0,53%
12 röster
Socialdemokraterna
3,82%
87 röster
Miljöpartiet
1,98%
45 röster
Vänsterpartiet
2,46%
56 röster
Sverigedemokraterna
68,48%
1560 röster
Annat alternativ (beskriv i tråden om intresse finns)
10,76%
245 röster
Jag röstar blankt
3,29%
75 röster
Jag röstar inte alls
2,46%
56 röster
2013-06-03, 05:22
Moderator
T-80Us avatar
Då det är lite drygt ett år kvar till riksdagsvalet så tyckte jag att det kunde vara intressant att se hur man känner att man vill rösta här på Flashback.

Endast riksdagspartierna finns representerade som val. Önskar man rösta på annat parti i riksdagsvalet så finns alternativet "annat alternativ" att tillgå. Också alternativen att inte rösta, respektive att rösta blankt finns med.

Anledningen till att valen endast innefattar riksdagspartier samt "annat alternativ" är att inget annat parti är tillräckligt stort för att få en riksdagsplats i valet 2014.

OBSERVERA att omröstningen är anonym.

EDIT: Omröstningen ligger uppe i 60 dagar.
Senast redigerad av T-80U 2013-06-03 kl. 05:26.
Citera
2013-06-03, 06:09
Medlem
huggybares avatar
Jag har tänkt att rösta på Svenskarnas Parti, precis som en del andra här på Flashback. Konstigt resonemang för hur ni har delat upp svarsalternativen. Varför inte bara ge SvP, Piratpartiet osv. varsitt eget alternativ? Så var det väl i de tidigare omröstningarna? Så får vi veta i mer detalj.
Citera
2013-06-03, 06:17
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggybare
Jag har tänkt att rösta på Svenskarnas Parti, precis som en del andra här på Flashback. Konstigt resonemang för hur ni har delat upp svarsalternativen. Varför inte bara ge SvP, Piratpartiet osv. varsitt eget alternativ? Så var det väl i de tidigare omröstningarna? Så får vi veta i mer detalj.

Nu är det ju inte frågan om någon Flashback-startad tråd här, utan den här tråden har jag skapat i egenskap av användare som vill se hur folk resonerar.

Jag förstår att man kan ha intresse av att rösta på andra partier än riksdagspartierna, men jag anser inte att det ger någon effekt eller förändrin om SvP får 0,01 eller 0,9 procent av rösterna i ett riksdagsval. Det är hela anledningen till att det endast är riksdagspartierna som är med. Alla andra partier, Piratpartiet, SvP, ND o.s.v. är för små för att komma med och kommer alltså inte att ha något inflytande i realiteten.

Det jag är intresserad av att se är hur det skulle se ut i riksdagen om Flashbackare fick bestämma.
Citera
2013-06-03, 07:06
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Alla andra partier, Piratpartiet, SvP, ND o.s.v. är för små för att komma med och kommer alltså inte att ha något inflytande i realiteten.
Nu är det här dock inte riksdagsvalet utan en Flashbackomröstning. Tycker gott du kan ha med alla alternativ från den officiella omröstningen inför valet 2010, med reservation för om något parti har lagt ner sedan dess: http://www.flashback.org/t1299701
Citera
2013-06-03, 09:21
Medlem
Det här ser ju illa ut..

Nu får ju dom vet att fb bara består av dödsknarkrasister vatten på sin kvarn.
Citera
2013-06-03, 09:41
Medlem
okok1s avatar
Kommer förmodligen bli som förra gången: inte rösta alls. Känner inte att något parti stödjer mina åsikter tillräckligt mycket för att rösta. Har gjort olika tester för att se vilket parti som representerar mina åsikter och man blir inte mycket klokare på dessa. De borde innehålla ett större omfång av frågor så man får en bättre bild. Som det ser ut nu spelar det ingen roll alls vem som styr ungefär, enligt dessa tester. Dock, så är representationen mycket svag (finns få frågor jag håller med om).

Samhället har använt sig av ideologier i flera hundra år och det har inte blivit så mycket bättre. Politiker är skit. Använd forskare och gör studier om vilken modell som är bäst och applicera - svårare än så är det inte Behövs inga politiker. Ett gäng kärringar som bara skyller ifrån sig och försöker övertyga oss att de bryr sig medan de har fullt upp att sälja lagar.

Vi har använt oss utav dessa knäppa ideologier i flera hundra år och vi har fortfarande massa problem. Den ända ideologi som verkligen gjorde en stor skillnad till det bättre var liberalismen - NÄR staten slutade blanda sig i så mycket i våra liv! Vi behöver verkligen inte några åsiktspoliser som ska bestämma över våra liv med dumma idéer.
Citera
2013-06-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Det här ser ju illa ut..

Nu får ju dom vet att fb bara består av dödsknarkrasister vatten på sin kvarn.

Så om man vill ha begränsad invandring så blir man "dödsknarkrasister". Bra logik.
Citera
2013-06-03, 11:49
Medlem
Damacys avatar
Jag är libertarian och tänker avstå från att rösta då jag inte anser att det finns något parti som representerar mina åsikter tillräckligt bra för att förtjäna min röst.
Citera
2013-06-03, 11:51
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Jag är libertarian och tänker avstå från att rösta då jag inte anser att det finns något parti som representerar mina åsikter tillräckligt bra för att förtjäna min röst.
Det är lite fegt att inte rösta i huvudtaget, då kan man ju pissa på alla när de har fel.
Citera
2013-06-03, 11:59
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Det är lite fegt att inte rösta i huvudtaget, då kan man ju pissa på alla när de har fel.

Varför skulle han rösta på det minst dåliga alternativet? Val har ändå ingen större inverkan på den förda politiken så om han röstar på blåa eller gröna laget är egentligen skitsamma, han har nog större chans att påverka genom att ringa in och rösta på Markoolio i Let's Dance skulle jag gissa.

Jag kommer att rösta på SVP.
Citera
2013-06-03, 12:09
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99

Jag har länge tänkt rösta blankt, men på ett personligt plan så tycker jag att det är ett större ställningstagande att avstå helt.
Citera
2013-06-03, 12:11
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Jag har länge tänkt rösta blankt, men på ett personligt plan så tycker jag att det är ett större ställningstagande att avstå helt.
Hur kan det vara större att avstå helt, det säger ju bara att man inte bryr sig. Röstar man blankt har man iallafall visat att man bryr sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in