Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Jo, det finns gott om skäl, problemet är att du inte tycker om de skälen.
Handlar inte vad jag tycker om eller inte, utan om det finns skäl överhuvudtaget, vilket det inte gör. Det enda skälet jag kan komma på är väl att det blir en längre poll med fler alternativ. Dina åtta partier är kvar i undersökningen, plus några till, ser faktiskt inte problemet alls. Är det så ansträngande att fylla i åtminstone fem rader till? Helst fler dock.
Det lustiga är att det är många små partier som får fler röster än många riksdagspartier på flashback. Sedan om det inte återspeglar sig i verkligheten är helt fullständigt irrelevant. Som sagt, FB-undersökningar är FB-undersökningar, varken mer eller mindre. Spelar ingen roll vad det blir för resultat här, SD kommer aldrig få egen majoritet efter nästa val och en drös riksdagspartier kommer inte åka ut ur riksdagen, så vem bryr sig om verkligheten?
Citat:
Så du är intresserad av oviktiga partier som år efter år traskar på med några hundra eller några tusen väljare, och aldrig får inflytande... Och samtidigt helt ointresserad av de partier som de facto styr Sverige? Underligt resonemang tycker jag.
Det underliga är att du inte orkar lägga till fler alternativ, vill fortfarande gärna ha ett argument. Att du tycker det är ointressant tycker jag personligen är ett rätt egoistiskt resonemang. Många efterfrågar uppenbarligen fler alternativ, varför kan du inte bara ödsla en extra minut till att lägga till dessa då? Är väl inte ens något att bråka om? Alla vinner på det.
Och ja, det är väldigt intressant att se vilka partier även bland de mindre som ökar och minskar. Man vet aldrig hur den politiska utvecklingen ser ut. Sedan som jag tidigare skrivit är inte fyra-procents-spärren allt.