2024-10-10, 12:45
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Vad skulle kunna locka folk till att bli medlemmar då?
Häxbränningar?
Det skulle faktiskt kunna slå. Bränna vänsterfeminister på bål varje söndag.

Annars tänker jag att Gud, Jesus och tron, skulle vara något man skulle pröva att satsa på. Missionen, frälsningen. Finns mycket inom den.
Citera
2024-10-10, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Vad skulle kunna locka folk till att bli medlemmar då?
Häxbränningar?
Att predika vad Bibeln lär istället för att hitta på något annat. Bögar och transvestiter får väl skapa en egen religion.
Citera
2024-10-10, 12:47
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Börjar inte pingst luta mer och mer åt regnbågsmässor och gulla med allt och alla.
Inte i våran församling eller de vi har samarbete med iaf.
Citera
2024-10-10, 12:50
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Svenska kyrkan är en parodi. Åke Bonnier är för guds skull en jude förklädd till präst som vilseleder hela det kristna svenska folket. Varför tror ni kyrkan i Sverige pushar för precis allt som Jesus varnat för? Er kyrka är en förklädd synagoga.
Citera
2024-10-10, 12:50
Medlem
Eftersom jag inte varit medlem i snart 20års tid så tycker jag inte heller att jag har rätt att säga vad de ska och inte ska syssla med. Men vore jag medlem så hade jag inte uppskattat vägen som kyrkan valt att hålla idag.

Jag förstår heller inte vad som gjort att de plötsligt har valt detta märkliga spår som de verkar köra med nu. De gullar med andra religioner, viger homosexuella, hbtq/allas lika värde osv. Förr var ju kyrkan och kristendomen en slags sista bastion mot vansinnet, men idag verkar de springa huvudlöst ut för stupet självmant.

Vad tror de sig vinna på att så radikalt ändra sin inriktning egentligen? Har svårt att köpa att alla styrande inom svenska kyrkan bara över en natt vaknar upp och bestämmer sig för att de älskar kvinnliga präster, homosex och transgender.
Citera
2024-10-10, 12:51
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
https://samnytt.se/svenska-kyrkan-fortsatter-anordna-transkonferenser?fbclid=IwY2xjawF0iHVleHRuA2FlbQIx MQABHfYMATO0auwV 0orwyvVGq7rJ9JT2rzgEYJCJ9FGkejHjYJcuGYDol38emQ_aem _DtdNyNx_cCAZXvD2rwH3Vg

Är detta något Svenska kyrkan ska ägna sig åt? Transblessing för personer födda i fel kön och annat trams.

Hur kan detta locka någon normal begåvad människa att bli aktiv medlem i kyrkan. Ni som är betalande medlemmar stödjer ni att era pengar går till detta skit?

Är detta framtiden för svensk kristenhet? Älska regnbågsfolk och muslimer. En förövrigt omöjlig kombination.
Rent vansinne.

Hur kan någon längre vara med i svenska kyrkan? Om du inte redan begärt utträde så kan du enkelt göra det här;

https://kyrkouttrade.se/SparaNu/BorjaSpara

Du får sänkt skatt och slipper finansiera såna här vansinniga saker.
Citera
2024-10-10, 12:54
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacGuffin
Eftersom jag inte varit medlem i snart 20års tid så tycker jag inte heller att jag har rätt att säga vad de ska och inte ska syssla med. Men vore jag medlem så hade jag inte uppskattat vägen som kyrkan valt att hålla idag.

Jag förstår heller inte vad som gjort att de plötsligt har valt detta märkliga spår som de verkar köra med nu. De gullar med andra religioner, viger homosexuella, hbtq/allas lika värde osv. Förr var ju kyrkan och kristendomen en slags sista bastion mot vansinnet, men idag verkar de springa huvudlöst ut för stupet självmant.

Vad tror de sig vinna på att så radikalt ändra sin inriktning egentligen? Har svårt att köpa att alla styrande inom svenska kyrkan bara över en natt vaknar upp och bestämmer sig för att de älskar kvinnliga präster, homosex och transgender.

Åke Bonnier. Killen är en jude och läs på om vad judar tycker om kristna och kyrkan. Pratar inte om konspirationer, utan vad deras heliga skrifter samt rabbiner förespråkar.
Citera
2024-10-10, 12:56
Medlem
Citat:
https://samnytt.se/svenska-kyrkan-fortsatter-anordna-transkonferenser?fbclid=IwY2xjawF0iHVleHRuA2FlbQIx MQABHfYMATO0auwV 0orwyvVGq7rJ9JT2rzgEYJCJ9FGkejHjYJcuGYDol38emQ_aem _DtdNyNx_cCAZXvD2rwH3Vg

Är detta något Svenska kyrkan ska ägna sig åt? Transblessing för personer födda i fel kön och annat trams.

Hur kan detta locka någon normal begåvad människa att bli aktiv medlem i kyrkan. Ni som är betalande medlemmar stödjer ni att era pengar går till detta skit?

Är detta framtiden för svensk kristenhet? Älska regnbågsfolk och muslimer. En förövrigt omöjlig kombination.
Det är ju klart bättre att de gör detta än att de predikar Bibeln - där det står att du skall dödas om du ligger med en annan man. Ett steg i rätt riktning, helt klart.
Citera
2024-10-10, 12:59
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det skulle faktiskt kunna slå. Bränna vänsterfeminister på bål varje söndag.

Annars tänker jag att Gud, Jesus och tron, skulle vara något man skulle pröva att satsa på. Missionen, frälsningen. Finns mycket inom den.
Jesus är en häxa vi brände.
Ser du inte det?

Bränna på bål.
Spika upp på ett kors.
Samma sak.
Citera
2024-10-10, 13:00
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Det är bra att Gud nu tar ansvar och följer med sin tid, då inte alla hans skapelser var tipptopp 100% on the money. Han kan göra bot .
Citera
2024-10-10, 13:01
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Att predika vad Bibeln lär istället för att hitta på något annat. Bögar och transvestiter får väl skapa en egen religion.
Så predika att vi alla är ovärdiga och därför ska acceptera andra som är ovärdiga på ett annat sätt.

Skulle det passa dig?
Citera
2024-10-10, 13:05
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är ju klart bättre att de gör detta än att de predikar Bibeln - där det står att du skall dödas om du ligger med en annan man. Ett steg i rätt riktning, helt klart.
Gör det?
Jesus visade väl snarare på att man inte skulle dödas för det.
Jag tänker på historien om fariséerna som släpade en kvinna genom staden som blivit ertappad med att vara otrogen.

Vad gjorde Jesus då? Jo, han satte sig ner med kvinnan, samtidigt som han sa åt fariséerna att den som är utan synd får kasta första stenen.

Så hur får du det till att bibeln predikar att man ska dödas om man ligger med en annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in