Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-05-31, 23:10
  #1
Medlem
brutefishs avatar
tjej kör en gallardo långt över tillåten hastighetsgräns och allt dokumenteras,
dvs filmning när hon kör samtidigt som hastighetsmätare visas.

så vad händer, kommer hon åka dit eller kommer snuten som vanligt att droppa fallet?

video finns här.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=_YLhBbw8fWY

om videon plockas ner så finns backup.
Citera
2013-05-31, 23:25
  #2
Medlem
Dom har väl inga bevis? Man såg ju inte reg plåten eller något.
Citera
2013-05-31, 23:26
  #3
Medlem
brutefishs avatar
regplåten har väl inget med saken att göra.
hon filmas samtidigt som hastighetsmätaren syns, det är väl bevis mer än nog, går ju knappast att säga att de körde på bana heller.
Citera
2013-05-31, 23:28
  #4
Medlem
Nej fast hur ska de få tag på henne? Springa runt och leta efter en person som ser ut som henne eller?
Citera
2013-05-31, 23:33
  #5
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FapLars
Nej fast hur ska de få tag på henne? Springa runt och leta efter en person som ser ut som henne eller?
att få tag på folks namn på internet idag är ju inte direkt svårigheter, i större trådar tar det bara några minuter innan någon som känner personen dyker upp. hon kör dessutom en relativt ovanlig bil.
Citera
2013-05-31, 23:40
  #6
Medlem
dethalvabarnets avatar
Är det autobahn eller Nürburgring som hon kör på? Hon ser helt ok ut iaf
Citera
2013-05-31, 23:40
  #7
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dethalvabarnet
Är det autobahn eller Nürburgring som hon kör på? Hon ser helt ok ut iaf
nej, hon kör i sverige på allmän väg, det syns på skyltarna.
Citera
2013-05-31, 23:50
  #8
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukifitt
Och jag svarade: Ingenting...
jo jag såg det, men jag inser nu att den nog borde lagts i juridik-forumet så man kan få svar av någon som faktiskt har erfarenhet av detta än från folk som bara gissar eller tror.

notera att jag gärna trampar på gasen också, utan jag är bara intresserad av fenomenet i sig, inte av att sätta dig någon.
Citera
2013-05-31, 23:57
  #9
Medlem
Jag tror polisen måste 'ta dig med rumpan bar' med lasern eller ligga efter med egen bil en bit.

Vi får hoppas hon särar för ägaren efter fått köra en så exklusiv bil.
Citera
2013-06-01, 00:00
  #10
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llol123
Jag tror polisen måste 'ta dig med rumpan bar' med lasern eller ligga efter med egen bil en bit.

Vi får hoppas hon särar för ägaren efter fått köra en så exklusiv bil.
oj, ett vettigt svar.

säker på det eller antar du? om man råkar ut för det ovan så är man ju totalrökt, jag vet inte hur mycket de behöver i bevisväg för något fällande?
någon nämnde regplåten, men det måste väl kvitta totalt?
Citera
2013-06-01, 00:05
  #11
Medlem
Om du anmäler föraren med namn så brukar polisen givetvis kolla om det går att beivra, sker någon enstaka gång om året. Förare har fällts förut för liknande tilltag.

Vet dock inte om de förarna såg lika korkade och oerfarna ut. Lite mer stress och hon hade börjat dregla från mungipan...
Citera
2013-06-01, 00:09
  #12
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Om du anmäler föraren med namn så brukar polisen givetvis kolla om det går att beivra, sker någon enstaka gång om året. Förare har fällts förut för liknande tilltag.

Vet dock inte om de förarna såg lika korkade och oerfarna ut. Lite mer stress och hon hade börjat dregla från mungipan...
så det krävs en anmälan med namn, annars bryr de sig inte alls även om de kände till personen, skulle de själva upprätta en anmälan?

har filmen bevis nog för en fällande dom?

jo, hon ser inte riktigt hemma ut där, jag hade ju inte velat sitta som passagerare.
Citat:
Ursprungligen postat av Smultrontuttar
Vilken gnällspik till trådskapare, bli trafikpolis om du vill göra någonting åt fölk som kör för fort!
jag kör själv fort, jag är intresserad av fenomenet. läs tråden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback