2013-05-30, 23:38
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Ett slag i nacken på rätt ställe,
En spark i skrevet, solarplexus
Under hakan...

jo är hon snabb så hinner hon nog få ner honom.

( aha... hej kompis..)

Nåja vi kan iafall vara överens om att vi inte är överens

Men jag vill poängtera att chansen hos en kvinnlig kampsportsutövare är cirka 30% större än hos en vanlig kvinna.

Kompis?
Citera
2013-05-31, 05:11
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Nåja vi kan iafall vara överens om att vi inte är överens

Men jag vill poängtera att chansen hos en kvinnlig kampsportsutövare är cirka 30% större än hos en vanlig kvinna.

Kompis?

Den som är mest motiverad är den som vinner en fight. Dvs den som är mest förbannad och aggressiv. Jag har sett en 170 kille på 75kg ta ner en 185 kille på 110kg i en streetfight. Den mindre killen var mer motiverad. En kvinna som tappat fattningen förvarnar heller sällan att hon är på inkommande. Dvs ofta finns det ett stort överraskningsmoment. Som exempel stod jag en gång och förklarade för en tjej att jag inte villa vara tillsammans längre när det plötsligt blir svart för ögonen och jag inser kort där efter att hon delat ut ett slag mot min tinning helt utan att jag hunnit uppfatta det
Citera
2013-05-31, 11:22
Medlem
Statistiskt så tror jag att det kan stämma... tyvärr. När killar misshandlar så får det en större inverkan på omgivningen och omgivningen reagerar mycket starkare på det. Inte minst sagt så belyses fall där män misshandlat kvinnor än kvinnor som misshandlat män mycket oftare.

Men för att klargöra faktorerna som utgör nog en stark anledning till varför många tror män misshandlar mer i en relation.

• Media rapporterar mer om misshandel gjorda av män på grund av den, när den händer, är mer grov. Detta skapar en skev verklighetsuppfattning.

• Omgivningen reagerar starkare när män är förövaren och mer förlåtande när kvinnor brukar våld. Delvis på grund av media belyser ämnet hela tiden samt sociala könsroller i samhället där män ska behöva ta hur mycket skit som helst och ändå behålla sitt sinne.

• Män är mindre benägna att rapportera våld för ovanstående orsaker.

Jag har själv utsatts för psykiska och fysiska angrepp i relationer men inte rapporterat något till polis. Sen har jag alltid vetat juridiskt var jag står i sådana situationer, det är mycket större chans att jag döms än att hon döms, även om jag bara försvarat mig själv. Tyvärr en verklighet.
Citera
2013-05-31, 12:11
Medlem
InsanityWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Är det dessutom en kunnig i tjej i nån form av kampsport så finns det 3-4 grejer hon lätt kan göra som totalt golvar honom inom 1 minut. Och då är det snarare till hans nackdel att han väger 120 kg i idel muskler.

Erfarenhet med 25 år som tränare i div. kampkonster:

På mattan eller i ringen kan en kvinna vinna. (kontrollerad situation)
Så snart det gäller i verkligheten har även kvinnor med 2/3Dan inte ens den minsta chans.
Det räcker oftast att det är mörkt ute .....
Citera
2013-05-31, 12:13
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Den som är mest motiverad är den som vinner en fight. Dvs den som är mest förbannad och aggressiv. Jag har sett en 170 kille på 75kg ta ner en 185 kille på 110kg i en streetfight. Den mindre killen var mer motiverad. En kvinna som tappat fattningen förvarnar heller sällan att hon är på inkommande. Dvs ofta finns det ett stort överraskningsmoment. Som exempel stod jag en gång och förklarade för en tjej att jag inte villa vara tillsammans längre när det plötsligt blir svart för ögonen och jag inser kort där efter att hon delat ut ett slag mot min tinning helt utan att jag hunnit uppfatta det

Jo det är ju det jag sagt också, men om en kille går in i grottmongo stadiet där han bara tänker på att döda så är en tjej 9ggr av 10 chanslös även om hon tränat kampsport. då hennes muskel och benstruktur inte är lika stark.

Jo ett slag mot tinningen gör ju så att man tappar balansens,
Citera
2013-06-02, 16:51
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InsanityWolf
Erfarenhet med 25 år som tränare i div. kampkonster:

På mattan eller i ringen kan en kvinna vinna. (kontrollerad situation)
Så snart det gäller i verkligheten har även kvinnor med 2/3Dan inte ens den minsta chans.
Det räcker oftast att det är mörkt ute .....

Delar samma erfarenhet som dig. De flesta kvinnor borde på sin höjd max få brunt bälte men eftersom vi lever i PK-Sverige ska de kvoteras upp till högre grader helt omotiverat.
Citera
2013-06-02, 17:00
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Roligast angående kampsport är att man ofta bär kläder som gör en väldigt rörlig. Inte så lätt att prestera fullt ut när man är ouppvärmd och bär tajta jeans.
Citera
2013-06-02, 17:05
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Roligast angående kampsport är att man ofta bär kläder som gör en väldigt rörlig. Inte så lätt att prestera fullt ut när man är ouppvärmd och bär tajta jeans.

Fast det gäller ju båda när vi talar om uppvärmning. Drabbas hellre av spräckta jeans och skjortor än en spräckt skalle.
Citera
2013-06-02, 17:22
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roflmao123
Det är ju å andra sidan inget man tycker något om. 6000 individer är långt över vad som krävs för att med statistisk säkerhet fastställa ett samband. Det handlar inte om andel av totalpopulation utan storlek på stickprovet. 6000 är ett gigantiskt stickprov, även om du inte tycker det.
Det kan vara ett tillräckligt stort utval, men allt beror på hur vanligt förekommande fenomenet är. I en opinionsundersökning räcker tusen mer än väl eftersom den absoluta majoriteten har tydliga partisympatier. Men låt oss tala om tex. andelen som har bestigit Mount Everest. Vi kan fråga 100 000 personer och det skulle vara hög sannolikhet att ingen av dem bestigit Mount Everest. Men vi kan också av en tillfällighet få tag i två personer som bägge två bestigit berget. Utifrån det skulle alltså slutsatsen dras att närmare 200 svenskar (2 x 1 procent av befolkningen i urvalet) skulle bestigit Mount Everest. Något som vi vet är falskt. Det är svårt med statistik..
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in