2020-03-06, 20:39
Moderator
Amirons avatar
sprang på den här artikeln häromdagen:

klickbar

Citat:
Totalförsvarets forskningsinstitut FOI har i en ny rapport granskat incelkulturen, där Elliot Rodger hyllas som ett helgon. Det är viktigt att komma ihåg att incel inte är en organisation eller rörelse med en tydlig ideologi, utan det handlar om lösa sammanslutningar på nätforum.

Citat:
En viktig del av kulturen är våld, både mot andra och mot sig själv.

Citat:
En annan bärande del i incelmiljön är en nedvärderande syn på kvinnor.
– Det finns ett utbrett hat mot kvinnor, som många anser är ointelligent boskap och något män har rätt till, säger Lisa Kaati.

Citat:
Men allt är inte våldsglorifiering och kvinnohat. Mycket handlar om personer som helt enkelt är olyckliga och vill hitta ett sätt att lyckas med romantik och sex. Då fokuserar incels i stort sett bara på utseende.
Citera
2020-03-06, 21:02
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
sprang på den här artikeln häromdagen:

klickbar
Sverige värst som vanligt. Unga mäns frustration lär påverka samhällsutvecklingen mer och mer.

Ingen utbildning, inget jobb, ingen bostad, ingen partner. Ingen framtid.
Citera
2020-03-07, 11:38
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Verkligen inte. Kommunikationen ska inte vara mer än nödvändig. Att vara dryg är inte min stil, alltid artig mot vem jag en stöter på.. Sunt förnuft. Det jag pratar om är att förstå när en brud testar en. Självklart, är det inget dom gör hela tiden. Viktigt att förstå det.
Det jag pratar lära sig undvika fällor. Bästa sättet är såklart sätta igång och umgås.
Hamnar man i en fälla så notera den och försök undvika nästa gång.. Ni som inte fattar att brudar kör med er.. Ja, vadskamansäg.

Dryg och störig?
Märkligt att du ens överväger att någon skulle på allvar mena att det går hem hos brudar..
Låter mest som du åt lite butter och sur.. Ber om ursäkt, inte meningen att såra dig. Förlåt mig..

Självsäkerhet är väl nog mer vad jag anser man ska sträva efter. Men även att inte vara rädd. Det finns inga exakta regler så experimentera lite som man vill är helt klart något som uppmuntras..
Något man dock måste förstå är att man vill inte vara den där trevliga killen som bara är skön och inget annat än så.. Varför? Den personen är lätt någon som blir bortglömd.
Allt blir så mycket lättare när man lyckas va en person som en bruden har minns och som hon tänker på. Spelar ingen roll vad det är som gör att man är i hennes tankar, sålänge man är där! Det är absolut viktigast. Givetvis är bra minnen att föredra men samtidigt ska det vara lite blandade känslor också. Vad exakt som går hem kan inte jag svara på. En gång så trodde en brud att jag totalt ignorera henne, vilket aldrig nånsin skett och jag gjorde det länge tills hon brast och klara inte en sekund till utan min uppmärksamhet. Saken var den att jag ignorera henne inte, jag såg henne fan inte. Fråga inte hur jag missa henne det blev bara så.. Hur som helst ignorera henne funka Ju uppenbarligen.
Tror jag hade kunnat beter mig nästan hur som helst efter det. Träffa nog en punkt där som inte intr fixa riktigt. Skit samma om det är psykiskt.
Du vill inte vara MR charm utan man vill sätta henne lite ur balans.. Brudar vill bara ha bra känslor, det är inte spännande. Tro mig. Brudar är drama kåta och beroende av känslor, alltså skratt, gråt, ilska, irritation, kärlek, osv.. Ja, dom är sjuka.
Vi måste ha lite variation. Varm kall är ökänd taktik som funkar. Vanlig taktik hos tjejer med
Den är riktigt bra med för det skapar en bra stämning och lekfullhet. 80 varm 20 kall typ
Kan tom säga att gå på deras ego och sänka dom lite funkar det med.. Men allt handlar om känsla och man måste göra de snyggt.
Man säger inte rätt ut att hon har platt röv.. Eller att blonda är snyggare..
Men om man säger det på ett sätt så hon det inte är mot henne utan en indirekt kommentar. Mycket känsla här! Viktigt att samtalet är naturligt.
Men säg att hon är blond svensk.
Och sen kommer man in på latinos, säg nått i stil att latinos är väldigt vackra, sen försöker du byta ämne så fort som bara den så man slipper följdfrågor. Hon släpper det och ni går vidare.. Hon kommer agera som det inte är något hon brydde sig om. Men garanterat är det något hon kommer tänka på, även flera dagar efter.
Men hon är inte sur på dig du har inte gjort något. Men det är jobbigt att du attraheras till något hon aldrig kan bli..
Det är riktigt fulapel jag vet.. Men det funkar.
Deras ego är nedslagen och behöver hjälp upp så enkelt är det bara. Å din hjälp allra helst.
Skapa lite bråk, ja alla som har lite erfarenhet håller nog med mig här att ja tyvärr det är bäst om vi skapar lite bråk om det är någon vi träffar fler gånger. Investeringar helt enkelt.

Men som sagt det finns inga specifika regler utan man ska alltid utgå från känsla sen se vart det leder. Bara för jag säger något funkar så ja det funka där och så med den personen. Andra situationer kräver något annat.
Vissa brudar vill ha humor, även om det är något jag inte riktigt föreslår som vinnande taktik. Men den funkar ibland. Helt klart.

I regel vill man alltid vara den som kontrollerar hur samtalet ska vara osv.
Jag personligen backar alltid så fort jag kan när en brud börjar ta initiativ osv och söker uppmärksamhet. Vilket verkar vara me alpha nr1 super garanti fuck card teknik.
Jag fattar såklart, vi är båda killar här.
Du är nöjd så fan spelar det för roll?
You tell me? Du har din stil, kör på bara.
I slutändan handlar det ändå bara om att knulla

Men att man är någon slags fitt magnet när brudarna kommer fram till dig. Hade köpt det helt om det kom från Chris Hemsworth. Men våldskåt och låt oss vara ärliga nobody får inte den typen av uppmärksamhet..

9 gånger av 10 när en brud raggar upp dig är det för att du är betyder ingeting för henne. Dissar du henne så skiter hon i det.
Hon gav dig en chans inte tvärtom..
Jag vill iallafall inte utsätta mig för sånt. Ge dom fan ingen uppmärksamhet alls.. Jag är inte dryg. Det är hon som är en fitta. Acceptera inte att brudar har utnyttjar dig för bekräftelse.
Lång text som enkelt sammanfattas med det jag skrev ovan och du inte ville hålla med om: man ska vara en dryg tönt som säger små elaka gliringar till kvinnor.

Ok, noterat. Jag vill inte vara sådan. Och jag har noll intresse av en person i mitt liv som gillar att man beter sig så. Kan incels misstag vara att vi förväntar oss att man kan ha en relation mellan jämställda vuxna med en kvinna?
Citera
2020-03-07, 12:14
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Lång text som enkelt sammanfattas med det jag skrev ovan och du inte ville hålla med om: man ska vara en dryg tönt som säger små elaka gliringar till kvinnor.

Ok, noterat. Jag vill inte vara sådan. Och jag har noll intresse av en person i mitt liv som gillar att man beter sig så. Kan incels misstag vara att vi förväntar oss att man kan ha en relation mellan jämställda vuxna med en kvinna?

Ja, om inte annat så har du något där iallafall.
Att träffa ragga osv är för mig en disciplin som jag måste arbeta på hela tiden. Annars tappar jag det. Hände mig i tonåren. Hade väldigt lätt för mig. Sen sluta jag engagera mig, till slut så sluta brudar ge mig uppmärksamhet och där stod jag och fatta noll tog flera år innan jag förstod hur jag skulle börja arbeta mig tillbaka..
Först börja jag intala mig att jag är ful det är därför... Det sjuka med det är att jag är verkligen inte ful och det vet jag om.. Men det var väl lätt att säga så istället för att försöka förstå sig på kvinnor.

Dom incels som jag känner och dom som typ inte får ligga alla är lika jävla patetiska.
Dom flesta friendzonar gärnet och hoppas bruden ska inse någon dag att True love är framför ögonen.. År efter år efter år. Jag pratar 30 plus nu.
Något fel är det med dom. För dom gnäller bara över hur ensamma dom är.. Hela tiden.
Lovar alltså. Dessa friendzons dudes. Dom ska man hålla sig borta ifrån. Inte för dom utgör något hot. Men dom är dom falskastejävlarna någonsin. Dom hade lätt slängt sin morsa över en bro för en flickvän..

Eller så har vi som går på dom riktigt äckligt feta.. Fyfan.. Dom pratar vi inte ens om..

Något dom flesta verkar ha lite gemensamt är hur jävla djupa människor dom är.
Löjligt.. Skulle det funka för en brud? Nej.

Nää jag köper helt de du säger om förväntningar. Dom är felaktiga från början och dom är för tröga för att inse det??
För brudar är inte som killar.. Så idiotiskt att tro att dom vill ha en relation som vi vill.
Det jag har lärt mig och tror på iallafall är att det är en ständig maktkamp och jag vill vara den som är på toppen. För då blir iallafall allt enklare för mig. Oavsett vad jag tycker om det här spelet..
Brudar är dom största players som finns.. Kan satsa pengar på det påståendet.
Alla är förmodligen inte det. Men säkert 90% hade intr blivit förvånad iallafall.

Medans men resonerar nä spel är löjligt bara, det tänker jag inte hålla på med.
Nä vi behöver inte. Men jag får fan så mycket mer kontakt med damer när jag går med på spela med dom och inte.
Ska man inte spela så borde man iallafall lära sig att se när dom testar en och inte trampa i klaveret
Citera
2020-03-07, 12:39
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
För femtioelfte gången i denna tråd så ber jag att få påpeka att massor av incels inte alls bara vill ligga runt utan inget hellre skulle vilja än att hitta en tjej att dela livet med. Tyvärr är de av oklara anledningar oförmögna till det. Ditt råd är alltså:

- Jaså du har svårt att träffa en tjej? Då tycker jag du ska träffa en tjej!
Ledsen att det blev otydligt. I Mitt inlägg svarade jag på en lite annan fråga:
Hur kan man förvandlas från incel till en vanlig normal kille (dvs: som förväntas att kunna ragga som kung, få 5 matchar per dag på tinder och ta hem tjejer efter varje krogbesök)?

En kort sammanfattning:
Nej, det där är jätte svårt, nästan omöjligt.
Allt som man kan realistiskt tänka sig är att hitta EN tjej och dela resten av livet med henne, som flera våra förfäder förresten gjort. Jag tror uppriktigt att den här uppgiften kan också vara svår men mycket mer möjligt att klara av, än att eftersträva den där ironiskt skildrade bilden av "normal kille".
Citera
2020-03-07, 13:43
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Ledsen att det blev otydligt. I Mitt inlägg svarade jag på en lite annan fråga:
Hur kan man förvandlas från incel till en vanlig normal kille (dvs: som förväntas att kunna ragga som kung, få 5 matchar per dag på tinder och ta hem tjejer efter varje krogbesök)?

En kort sammanfattning:
Nej, det där är jätte svårt, nästan omöjligt.
Allt som man kan realistiskt tänka sig är att hitta EN tjej och dela resten av livet med henne, som flera våra förfäder förresten gjort. Jag tror uppriktigt att den här uppgiften kan också vara svår men mycket mer möjligt att klara av, än att eftersträva den där ironiskt skildrade bilden av "normal kille".
Gott så, då är jag med. Den enda invändningen är att du med "normal" beskriver 20%.
Citera
2020-03-07, 13:56
Medlem
Ordet celibat betydde väl från början sexuell avhållsamhet, vilket på senare tid verkar ha ändrats till avhållsamhet från sexuellt umgänge?

Att leva i ofrivilligt celibat innebär i vilket fall som helst inte att man behöver leva utan sex. Alla har tillgång till sin egen sexualitet och onani är inte förbjudet längre.
Citera
2020-03-07, 14:00
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Ordet celibat betydde väl från början sexuell avhållsamhet, vilket på senare tid verkar ha ändrats till avhållsamhet från sexuellt umgänge?

Att leva i ofrivilligt celibat innebär i vilket fall som helst inte att man behöver leva utan sex. Alla har tillgång till sin egen sexualitet och onani är inte förbjudet längre.
Onani när man längtar efter umgänge är som en korv ned bröd istället för Nobelmiddagen.
Citera
2020-03-07, 14:01
Medlem
Citat:
Onani när man längtar efter umgänge är som en korv ned bröd istället för Nobelmiddagen.

Ja, och alla får inte gå på Nobelmiddagen. Thats life.
Citera
2020-03-07, 14:05
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Ja, och alla får inte gå på Nobelmiddagen. Thats life.
Sant, men det är dumheter att tro att en kokt med bröd är en ersättning för Nobelmiddagen. Man mår inte bättre av att äta den. Man bara överlever.

Andra får åtminstone en middag på kvarterssyltan. Det kan ju duga.
Citera
2020-03-07, 14:12
Medlem
svartnatt666s avatar
Vad fan är grejjen? Skit i det? Ställer bara till trubbel ändå. Var ju därför jag sa upp sex liv fullständigt. Frivilligt. Sex missbruk är fan det äckligaste jag vet. Känns trasigt i båda fallen. Fattar varför religösa människor svamlar om bland annat inte ha sex alls. Min favvo religon bannar dessutom allt som har med kärleksrelationer att göra med öht. Börjar fatta varför där med. Ett jävlar fördärv hela skiten. Har genomgående kännt fy fan vad jobbigt att ha med tjejer att göra och fan vad meningslöst. Att man aldrig lär sig.

Men jag fattar. Man känner sig missnöjd med sig själv så vill man jag vet inte. Kompensera med sånt trams? Som tjejer är.
Citera
2020-03-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartnatt666
Vad fan är grejjen? Skit i det? Ställer bara till trubbel ändå. Var ju därför jag sa upp sex liv fullständigt. Frivilligt. Sex missbruk är fan det äckligaste jag vet. Känns trasigt i båda fallen. Fattar varför religösa människor svamlar om bland annat inte ha sex alls. Min favvo religon bannar dessutom allt som har med kärleksrelationer att göra med öht. Börjar fatta varför där med. Ett jävlar fördärv hela skiten. Har genomgående kännt fy fan vad jobbigt att ha med tjejer att göra och fan vad meningslöst. Att man aldrig lär sig.

Men jag fattar. Man känner sig missnöjd med sig själv så vill man jag vet inte. Kompensera med sånt trams? Som tjejer är.

Kan hålla med dig i mycket. Det är självklart så att mäns och kvinnors relationer aldrig har fungerat, vare sig sexuellt eller på annat plan. Vissa fungerar hjälpligt av andra skäl än kärleksmässiga men sällan ser man ett par av olika kön som båda verkar genuint tillfredsställda i sin relation till varandra.

Det heterosexuella sexmissbruket, porrkonsumtionen, det sexuella våldet/tvånget, det promiskuösa levernet, det allt mer sexuellt perversa i dessa relationer, börjar bli rätt äcklande inte bara för kvinnor utan även för många av oss män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in