Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-05-26, 00:11
Medlem
Vilka dealbreakers har ni vid dejting och förhållanden? Motivera varför för att undvika listtråd.

Själv har jag övervikt: kan bara inte tända på en knubbig tjej, det går inte. Gillar vältränade/smala tjejer
Barn: jag är rätt ung och vill jag ha barn ska det vara mina egna, annars är jag inte intresserad.
Citera
2013-05-26, 00:16
Medlem
Quinqqs avatar
En person med kort hår kan jag inte under några som helst omständigheter definiera som kvinna därigenom en kraftig dealbreaker!
Citera
2013-05-26, 00:18
Medlem
Yawn-wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superhemlizzz
Vilka dealbreakers har ni vid dejting och förhållanden? Motivera varför för att undvika listtråd.

Själv har jag övervikt: kan bara inte tända på en knubbig tjej, det går inte. Gillar vältränade/smala tjejer
Barn: jag är rätt ung och vill jag ha barn ska det vara mina egna, annars är jag inte intresserad.

Ansiktshår, ingen favorit direkt samt pojkaktiga utseenden

http://www.youtube.com/watch?v=cTuTc_liKS4
Citera
2013-05-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
En person med kort hår kan jag inte under några som helst omständigheter definiera som kvinna därigenom en kraftig dealbreaker!

Intressant, det hade jag också som en dealbreaker tills jag träffade en så jävla snygg tjej med kort hår. Världens vackraste ansikte som framhävdes av frisyren. Sen dess är det inte så farligt, men hon bör ha ett rejält snyggt ansikte för att kunna fixa det.
Citera
2013-05-26, 00:30
Medlem
jag har väl inga egentliga dealbreakers vid "dejtning" men vid förhållande:
rökning, mer än säg 5 kg övervikt, kort hår, längre än mig, slampigt beteende, får inte vara hjärndöd, ofeminimt beteende. tror det var allt.

kan nog acceptera längre än mig, ev rökning, och till viss del ofeminimt beteende om det inte handlar om en tomboy. möjligen också att jag kan tänja liite på övervikten om hon är seriös med bantning och visar att hon tänker gå ner i vikt. resten är ju en definitionsfråga, snaggat är helt omöjligt och 100+ i bagaget likaså.
Citera
2013-05-26, 00:36
Medlem
cogito.ergosums avatar
Tidigare varit man, här är det jag som ska ha störst dase.
Överviktig, lite knubbig går givetvis bra. Det här är viktigt, fettviktigt.
Attraktiv, jag bör väl ändå finna henne lika attraktiv som hon finner mig.
... Kommer inte på så mycket mer, faktiskt. Inte för tillfället.

Edit: Snaggat är väl inte den finaste ''frisyren'' heller.
Senast redigerad av cogito.ergosum 2013-05-26 kl. 00:54.
Citera
2013-05-26, 00:37
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superhemlizzz
Intressant, det hade jag också som en dealbreaker tills jag träffade en så jävla snygg tjej med kort hår. Världens vackraste ansikte som framhävdes av frisyren. Sen dess är det inte så farligt, men hon bör ha ett rejält snyggt ansikte för att kunna fixa det.

För mig personligen anser jag att det inte skulle gå då jag skulle associera till män, det skulle krävas ett underverk till kvinna för att jag skulle få upp kuken då detta är något som jag bara inte klarar av
Citera
2013-05-26, 00:49
Jag har ett par stora dealbreakers (sådana jag inte kan kompromissa med) och några mindre dealbreakers (sådana som jag gärna hade sett hos min framtida partner).

Stora dealbreakers:
Rök-, snus- och drogfri: Kan inte vara tillsammans med en tjej som röker, snusar eller brukar droger. Alkohol är acceptabelt eftersom jag själv dricker alkohol (om än väldigt måttligt, detta året har det blivit två gånger än så länge). Jag behöver inte ha någon som förklarar för mig hur ofarligt vissa droger typ cannabis är jämfört med alkohol. Det bryr jag mig inte om.

Utbildning: Jag kan inte vara tillsammans med en outbildad människa eftersom jag själv är "välutbildad" med en erlagd kandidatexamen, antagen till ett mastersprogram ska avlägga en till kandidatexamen snart och har strax över 400 hp. Nu är man inte framgångsrik bara för att man har en utbildning, men jag skulle inte kunna klara av att vara tillsammans med en person som knappt gick ut gymnasiet och nu jobbar inom hemtjänsten, sitter i kassan på Hemköp eller något liknande. Vad personen har läst för något spelar mindre roll så länge jag inte tycker att det är för flummigt. Tjejer som läst genusvetenskap, något inom konst, filosofi osv är inte direkt min typ av tjejer och jag tror inte heller att jag är deras typ av kille.

Barn: Nån gång i framtiden vill jag ha barn men jag är en sådan person som tycker om "kärnfamiljen" med mamma, pappa och barn (självklart går pappa-pappa-barn eller mamma-mamma-barn också bra, men nu är jag varken tjej eller homosexuell). Jag skulle inte kunna tänka mig mamma, pappa, styvpappa och barn eller något liknande. Tjejer som har barn är icke intressanta för mig.

Smal eller normal kropp: Får ofta höra att jag tycker om "smala" tjejer (typ Taylor Swift-liknande kvinnor) men jag har inget emot en tjej med lite kurvor. Jag skulle dock inte kunna vara hop med någon som är jättetjock eftersom jag själv tycker om att träna. Tjejen behöver inte träna, men jag vill inte heller ha någon som väger mer än vad jag gör men är kortare än jag själv. En sund kropp vill jag ha på min tjej.

Mindre dealbreakers:

Namn på barnet: Jag gillar "traditionellt svenska namn" eller vad man nu vill kalla det för. Att döpa en unge till Kevin, Liam, Noel, Thindrah eller något annat jävla otyg går fetbort för mig. Däremot kan jag sträcka mig till "amerikanskklingande" namn, eller namn som kan uttalas både på svenska eller engelska utan att låta helt efterblivet. Charlie till en tjej skulle jag kunna tänka mig, men det är nästan att sträcka på det hela.

Djur: Jag tycker om djur och skulle gärna vilja ha en hel drös om jag skaffar hus någon gång. Hundar är prio ett och sedan en bondkatt eller två. Jag skulle tycka att det vore hemskt tråkigt om jag aldrig någonsin skulle kunna ha ett djur igen eftersom jag är en stor djurvän. Det skulle kunna vara roligt att dela det med sin partner.

Boende: Jag är uppvuxen "på landet" (eller ca 2 km utanför centrum med grusväg och skog runt knuten) och skulle gärna vilja bo på något liknande sätt när jag bildar familj. Att bo inne i stan i en lägenhet har jag gjort tidigare och det är inte riktigt min grej. Jag vill kunna gå ut och hämta tidningen i morgonrock utan att riskera stöta på någon granne. Att bo i lägenhet kan jag tänka mig att göra tills det är dags att skaffa barn men då vill jag helst flytta "avsides". Jag känner mig hämmad i en lägenhet och troligen skulle jag känna mig instängd i ett radhus eller ett hus där man kan se in till grannen från köksfönstret. Att min blivande partner delar samma syn på mig som boendet hade varit underbart.

Detta är väl de dealbreakers jag kan komma på nu. Jag är inte direkt perfekt av mig själv och accepterar att en blivande partner har krav på mig om hur hon vill att jag ska vara. Vissa saker är jag redo att kompromissa om men andra viker jag inte en tum ifrån. Men sen har jag vart singel i snart sju år också...
Citera
2013-05-26, 00:50
Medlem
Min dealbreaker är ointelligents. Anledningen är helt enkelt att jag inte klarar av en snubbe utan något vettigt mellan öronen! En annan är övervikt. En liten knubbig mage är ju ingen fara, men när det ligger på en ohälsosam nivå är det oerhört avtändande, visar enligt mig att man inte är mån om sin hälsa. Sedan associerar jag överviktiga personer med en negativ känsla också, på grund av gamla erfarenheter, så det funkar helt enkelt inte.
Citera
2013-05-26, 01:50
Medlem
Zaloons avatar
Homofober, oavsett om det är vänner eller flickvänner. Klarar inte av homofober.
Citera
2013-05-26, 02:26
Medlem
lollajapps avatar
Killar som tror att dom är bättre och mer förmer än andra bara för att de har fötts med silversked i munnen går bort för mig.
Citera
2013-05-26, 02:39
Medlem
Ingvarperssons avatar
Personer som inte har sunt förnuft. Kan t.ex. inte se på livet utifrån olika perspektiv.
Personer som aldrig har funderat på livet och meningen med allt.
Personer som inte är bildade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in