2013-08-15, 00:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Måste säga att det här fönster är makalöst, man undrar ju om man kan bli tightare med sina pengar än vad Arsenal är idag. De är ju så kåta på att hitta det bästa fyndet men det funkar ju liksom inte i dagens fotboll då man som nu går miste om klockrena förstärkningar mot klubbar som Napoli och Wolfsburg.

Just pay the price for once.

Håller med. Även fast jag inte bryr mig om Arsenal eller deras affärer, så reagerar man ju. Inte bara jag men tror alla fotbollsälskare där ute, undrar vad fan håller Wenger på med? I början var det ju lite roligt, men på senare har det ju blivit bara tragiskt.

Om nu Gustavo är klar för Wolfsburg för att Wenger inte ville betala vad som krävs, så är det ju riktigt sjukt..
2013-08-15, 00:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
barcastuff ‏@barcastuff 2m

Man United are prepared to offer up to 47M for Barcelona midfielder Cesc Fabregas in the final week of the transfer window. [telegraph]

2013-08-15, 00:48
Medlem
anteri17s avatar
Jag tror Wenger har samma problem som jag har i FM, nämligen att han inte vill slita sig från vissa spelare. Han vill ha en trupp att jobba med, och om han förstärker med 4 spelare får en del som varit längre i klubben spela mindre.

Det är fortfarande långt kvar. Egentligen skulle man värvat färdigt för en månad sen, men nu kvittar det om man värvar nu eller på deadline-day. Vi vet inte så mycket. Kanske landar man Martinez, Gourcouff och någon stark neger från Ligue 1 på defmitten.
2013-08-15, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Ett sista desperat dödssprattlande som ska visa att man försökte, förutsatt att man inte tagit in någon innan? Nej, svenska Unitedfans borde skämmas.
2013-08-15, 02:44
Moderator
zanteras avatar
Vad finns det för potentiella klubblösa spelare som Arsenal skulle kunna plocka? Benayoun? Carlton Cole?
2013-08-15, 03:34
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tror Wenger har samma problem som jag har i FM, nämligen att han inte vill slita sig från vissa spelare. Han vill ha en trupp att jobba med, och om han förstärker med 4 spelare får en del som varit längre i klubben spela mindre.

Det är fortfarande långt kvar. Egentligen skulle man värvat färdigt för en månad sen, men nu kvittar det om man värvar nu eller på deadline-day. Vi vet inte så mycket. Kanske landar man Martinez, Gourcouff och någon stark neger från Ligue 1 på defmitten.

De här är idrott på absolut högsta nivå och där slå konkurrens förekomma, man kan ju inte gulla med sina favoriter så det leder till dumstridighet. De ska inte vara några problem att ha flera klasspelare på samma position, alla kommer få speltid visserligen inte lika mycket förstås. Alla vinnande lag har kvalité på bänken, men just det Arsenal vill inte vinna.
2013-08-15, 04:04
Medlem
Det är klart som fan att Wenger vill vinna. Men oavsett bortförklaringar så är han alldeles för snål och principfast. Anser han att det är Higuain som är den spetsen han behöver då måste han vara beredd att betala det extra som krävs. Då slipper man stå där med en i nuläget medioker anfallare samt en helt oprövad yngling.

Jag har en enorm respekt för Wenger. Jag litar nästan alltid på hans fotbollsöga och jag skulle aldrig ifrågasätta hans kunskaper om fotboll. Jag vill även att han fortsätter i Arsenal OM han värvar bra spelare.
Däremot så är det han håller på med nu vansinne. Truppen är lövtunn, och saknar den offensiva spetsen som krävs. Och trots det så snålar han till den grad att det inte finns något kvar på marknaden.

Pinsamt är vad det är. Även respektlöst mot de fans som går och betalar hutlösa överpriser för att se ett lag som trots ekonomiska tillgångar inte verkar satsa.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-08-15 kl. 04:17.
2013-08-15, 09:34
Medlem
snillet_1s avatar
Capoue klar för Tottenham.

https://twitter.com/SpursOfficial/status/367911377051992064/photo/1
2013-08-15, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Håller med. Även fast jag inte bryr mig om Arsenal eller deras affärer, så reagerar man ju. Inte bara jag men tror alla fotbollsälskare där ute, undrar vad fan håller Wenger på med? I början var det ju lite roligt, men på senare har det ju blivit bara tragiskt.
Likväl kniper Arsenal den där CL-platsen år och år, spelar oftast briljant fotboll, och skakar numera fram även storspelare för eng landslaget. För mig är Wenger en av de största tränarna i historien, i Rinus Michels och Stefan Kovacs' klass.
2013-08-15, 10:59
Medlem
cyberkalles avatar
Ingenting är klart mellan Gustavo och Wolfsburg ännu i alla fall.
2013-08-15, 11:05
Medlem
kratans avatar
Luis Gustavo is set to undergo a medical at Wolfsburg (IM bundesliga) Luis Gustavo will earn £115k per week at Wolsburg
2013-08-15, 11:24
Medlem
Whitewidow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Måste säga att det här fönster är makalöst, man undrar ju om man kan bli tightare med sina pengar än vad Arsenal är idag. De är ju så kåta på att hitta det bästa fyndet men det funkar ju liksom inte i dagens fotboll då man som nu går miste om klockrena förstärkningar mot klubbar som Napoli och Wolfsburg.

Just pay the price for once.

Om Arsenal vill kunna konkurera med klubbar som har mycket mer pengar än de själva så måste de satsa på fynd och bra köp, det är inte möjligt för Arsenal att konkurera med Man City osv om de inte är smarta med sina köp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in