2014-05-13, 22:30
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Tycker han varit väldigt bra de sista månaderna. För bottenlagen i PL borde han vara högt uppe på önskelistorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Han har ju inte spelat en minut sedan början på februari.

Drubas övervakar Fulhams träningsanläggning.

2014-05-13, 22:31
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Hur lätt blir det för United att få alla dessa spelare då?

Tror nog att man får vara beredda på att ge ganska höga löner.

Absolut, dock så är inte United ett Everton som ska locka världsspelare bara för att de missat CL ett år.
Varumärket United samt klubben United är fortfarande ett av världens största så världsspelare kommer nog inte fnysa åt Uniteds bud som att det var en div 3 klubb som kom.

Med Vidic och Rios löner som frigörs samt om Evra skulle försvinna så är det tre A-lagsspelare som har suttit på höga löner samt Uniteds satsning på att komma tillbaka till toppen, har en känsla av att pengarna kommer vara Uniteds sista problem nästa säsong.
2014-05-13, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Han har ju inte spelat en minut sedan början på februari.

Ni får gärna citera mig sen när detta sker:

´´Tankovic får kontraktsförslag från Allsvenska lag men tackar nej till dessa då han enligt sig själv är för bra för Allsvenskan. Skriver istället på för Hellas Verona där han efter 6 månaders läktarplats lånas ut till diverse Serie B klubbar för att sen när kontraktet tar slut gå till något holländskt mittenlag.´´
2014-05-13, 22:44
Medlem
DaKaktuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Skulle hellre vilja se:

Ut:
Rio
Vidic
Evra
Valencia
Young
Nani
RvP

In:
Shaw
Subotic
Reus
Marchisio

Rio/Vidic är ju redan borta och Evra ska bort eftersom han är så fruktansvärt genomusel.
Valencia och Young har gjort få lyckliga de senaste säsongerna, Nani har en väldigt hög topp men han verkar inte vara helt fokuserad av en eller annan anledning.

Om Van Gaal skulle kunna styra upp Nani så ska han vara kvar men ett beslut måste göras. Främst för Nanis egna skull.

RvP har gjort sitt i United, han är en Arsenalkille som ville vinna en titel och SAF ville ha en striker som kunde skjuta hem den 20:e. Om Rvp skulle gå så skulle man kunna lägga hans lön på två andra spelare också.

In så hoppas jag att Shaw blir klar snart så det inte blir en ny Thiago.
I Dortmund så hade väl Hummels varit drömmen men det känns stört omöjligt så Subotic skulle kunna bli den nya Vidic istället.

Reus, det är ju ändå SS...

Marchisio vill jag bara ha. Så det så.

De Gea
Rafael/Jones - Jones/Evans - Subotic - Shaw
Carrick - Marchisio
Reus - Mata/Kagawa - Januzaj
Rooney

Håller med dig till fullo!
Nani kommer väll säljas till Juventus som det snackas så länge om. Subotic vore guldvärd och Reus ja vilket lag vill inte ha honom!
Marchisio eller Vidal är ju med en dröm men den sistnämnda tror jag blir svårare att få loss och kostar också mer!

Rvp hoppas jag säljs då han kommer forsätta att vara skadad till och från och där ska Rooney spelas med Mata bakom. Men hoppas verkligen igem att Rvp säljs så United kan då få loss lite extra pengar till några extra bra spelare istället för att köpa halvbra spelare bara!
Fellaini kan dem också sälja på rea!

Om Fellaini blir kvar kan dem plocka in Axel Witsel från Zenit så ser det ut som bröderna fluff på mitten.
Senast redigerad av DaKaktuz 2014-05-13 kl. 22:47.
Medlem
NoTruces avatar
Skulle inte Tankovic platsa i typ PSV?
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Skulle hellre vilja se:

Ut:
Rio
Vidic
Evra
Valencia
Young
Nani
RvP

In:
Shaw
Subotic
Reus
Marchisio

Rio/Vidic är ju redan borta och Evra ska bort eftersom han är så fruktansvärt genomusel.
Valencia och Young har gjort få lyckliga de senaste säsongerna, Nani har en väldigt hög topp men han verkar inte vara helt fokuserad av en eller annan anledning.

Om Van Gaal skulle kunna styra upp Nani så ska han vara kvar men ett beslut måste göras. Främst för Nanis egna skull.

RvP har gjort sitt i United, han är en Arsenalkille som ville vinna en titel och SAF ville ha en striker som kunde skjuta hem den 20:e. Om Rvp skulle gå så skulle man kunna lägga hans lön på två andra spelare också.

In så hoppas jag att Shaw blir klar snart så det inte blir en ny Thiago.
I Dortmund så hade väl Hummels varit drömmen men det känns stört omöjligt så Subotic skulle kunna bli den nya Vidic istället.

Reus, det är ju ändå SS...

Marchisio vill jag bara ha. Så det så.

De Gea
Rafael/Jones - Jones/Evans - Subotic - Shaw
Carrick - Marchisio
Reus - Mata/Kagawa - Januzaj
Rooney

reus har mer eller mindre bekräftat att han inte kommer att lämna den här sommaren.
2014-05-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmassy
Tror inte lönerna är något större problem för United med tanke på vilka spelare (och med det löner) som ryktas bort.

Ut:
Büttner
Valencia
Young
Cleverly
Vida (klart)
Rio (klart)

In:
Shaw
Hummels
Reus
Kroos
Müller

Att få in alla dessa tyskar ses ju självklart som en dröm men om man ska tro vad tidningarna säger så finns ju möjligheten. Van Gaal känns som mannen som kan plocka över framför allt Kroos och Müller, vi får se.

Evra tycker jag kan få stanna ett år till som backup/rotation till Shaw som annars kan få en för hög press på sig. Bättre att ge honom tid, han kommer vara otrolig för United.

Blir en intressant sommar men jag är väl knappast ensam om att tro att United kommer ha stora pengar att spendera i sommar och det kommer behövas!

Det vore inte riktigt klokt om man kunde få dessa spelare. Både Bayern och Dortmund hade oavsett hur de tänkt fattat väldigt dåliga beslut. Kroos och Müller är mer troliga eftersom det är nu Pep som är tränare, men Reus och Hummels skulle jag gissa ni har minimal till noll chanser på.
2014-05-13, 22:49
Medlem
DaKaktuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
reus har mer eller mindre bekräftat att han inte kommer att lämna den här sommaren.
Ja men nu snackar vi väll hur man hoppas hur det kommer se ut!

Jag tror inte Reus lämnar i första taget efter sitt uttalande i dagarna. Vilket är tyvärr synd, men gör Dortmund fansen väldigt glada vilket vem som helst kan förstå!
2014-05-13, 22:54
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaKaktuz
Ja men nu snackar vi väll hur man hoppas hur det kommer se ut!

Jag tror inte Reus lämnar i första taget efter sitt uttalande i dagarna. Vilket är tyvärr synd, men gör Dortmund fansen väldigt glada vilket vem som helst kan förstå!

Ja, Reus tackade ju nej till Bayern när Dortmund köpte honom just för han ville spela för Dortmund. Så att han lämnar nu, när det ser såpass bra ut för Dortmund och de gör en så bra säsong trots alla skador bådar ju väldigt gott inför nästa säsong.

Dessutom känns det som Dortmund har en ypperlig chans att vinna cupfinalen nu mot Bayern t.ex
2014-05-13, 22:56
Medlem
Självklart hade jag velat se namn som Reus, Hummels, Kroos etc i United i sommar, men jag tog inte med de på min lista eftersom jag anser att det är mindre än 5% chans att vi lyckas plocka någon av de.
2014-05-13, 22:59
Medlem
DaKaktuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ja, Reus tackade ju nej till Bayern när Dortmund köpte honom just för han ville spela för Dortmund. Så att han lämnar nu, när det ser såpass bra ut för Dortmund och de gör en så bra säsong trots alla skador bådar ju väldigt gott inför nästa säsong.

Dessutom känns det som Dortmund har en ypperlig chans att vinna cupfinalen nu mot Bayern t.ex
Med tanke på att jag själv anser att Dortmund spelar den mest attraktivaste fotbollen i världen just nu eller har gjort de senaste 2-3åren!

Så tycker jag själv att det är tråkigt om dem tappar ännu fler stjärnor och framförallt till Bayern vilket jag spyr lite på! Men den moderna fotbollen ser ju så ut pengar styr allt!

Men nu när inte Reus lämnar så finns ju Griezmann att plocka in istället så slänger man över Januzaj på högerkanten!
2014-05-13, 23:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaKaktuz
Med tanke på att jag själv anser att Dortmund spelar den mest attraktivaste fotbollen i världen just nu eller har gjort de senaste 2-3åren!

Så tycker jag själv att det är tråkigt om dem tappar ännu fler stjärnor och framförallt till Bayern vilket jag spyr lite på! Men den moderna fotbollen ser ju så ut pengar styr allt!

Men nu när inte Reus lämnar så finns ju Griezmann att plocka in istället så slänger man över Januzaj på högerkanten!

Som Dortmund-supporter hoppas jag givetvis samtliga stannar, men om någon ska lämna så är det nog till United jag hoppas någon går, då Dortmund kan plocka hem Kagawa i utbyte. Det om något hade jag varit "okej" med. Men Reus, Gundogan och Hummels måste stanna. Allt annat är katastrof.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in