Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Sen när blev en startspelare i Brasilien inte en världsspelare...

Ramires var väl startspelare ett tag för Brasilien? Jag gillar honom som spelare men jag vettefan angående "världsspelare". Det beror på hur man definierar uttrycket antar jag.
Angående Rooney så är jag verkligen nyfiken på hur det kommer att lösa sig. Jag har hela tiden varit helt övertygad om att han inte kommer till SB, men nog måste de ha meddelat honom om det?
Om det inte finns andra realistiska alternativ så kan man undra vad han försöker åstadkomma. Han gör sig knappast omöjlig för att roa sig själv, det måste finnas ett underliggande spel där någonstans men jag vet inte vad hans endgame är i det hela.
Han lär knappast få ett bättre kontrakt, de lär knappast släppa honom billigt eller till en konkurrent, så den enda realistiska utgången är att han får en transfer till ett utländskt lag, men då känns i princip bara Real eller Bayern någorlunda realistiska, och ingen av de verkar ha visat något större intresse.
Är han och hans agent bara otroligt kortsiktiga/korkade, eller har de anledning att tro att han faktiskt kan tvinga igenom en flytt till en rival i ligan?